1 Haziran 2011 Çarşamba

SEMİZ OTLU BULGUR PİLAVI

Bahar gelince "ot" yemeklerine dayanamıyorum ben.
Bulduğum otları da bir şekilde yemeğe dönüştürüyorum kendimce.


Bulgur pilavını değişik otlarla pişirmeyi denediniz mi?

Geçenlerde bir arkadaşımda ebe gümeçli bulgur pilavı yedim çok beğendim fakat  pazarda o kadar aramama rağmen ebe gümeci bulamadım,  karşıma semiz otu çıkınca ben de  " nasıl olsa her ikisi de ottur bunla da olur " mantığıyla semizotuyla  denemeye karar verdim.

Sonuç başarılı oldu :)

İşte semiz otlu bulgur pilavının tarifi :

Malzemeler : 
1 tane kuru soğan ( taze de olabilir o zaman iki ya da 3 tane )
1 su bardağı pilavlık bulgur
2  adet domates
1 yemek kaşığı salça
Yarım demetten biraz daha az doğranmış semizotu
1 su bardağı kaynar su
Arzuya göre 1 - 2 adet sivri biber de konabilir .
1 -2 yemek kaşığı sıvı yağ

Yapılışı :
Tencereye Sırayla yağ, soğan, domates, salça ve semizotunu  ekleyip
azıcık pişirdim sonra kaynar su ekleyip içine bulgurları da bıraktım,

hepsi kendi kendilerine piştiler.
Bu kadar da basit yani :)
Bu tarif çekirdek ailemize göre; daha kalabalık ailelere bu miktarlar yetmeyebilir.
Denemek isteyenlere afiyet olsun:))

8 yorum:

Pilli Petro dedi ki...

semizotunu çok severim yoğurtla çiğ çiğ yerim hemde. bulgur pilavınıysa sebzeli olursa ancak yerim. öğrenciyken ev arkadaşım kuzenimdi çok severdi sebzeli bulgur pilavını gece uyandırır yaptırırdı :))

eline sağlık güzel olmuştur eminim ki :)

banu(çifte kavrulmuş hayat) dedi ki...

güzel görünüyor:)deneyeceğim...

www.macerakitabim.com dedi ki...

Özlemcim,
Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor:))) Ben de deneyeceğim,bakalım nasıl olacak?
Sevgiler

MAVİANNE dedi ki...

ellerine sağlık güzel görünüyor eminim tadı da güzeldir :))

GÖNÜL dedi ki...

bulguru çok severim semizotlu ilkkez duyuyorum tarifi çok güzel açıklamışsın sevgiler ellerine sağlık

laleninbahcesi dedi ki...

Özlemcim, semiz otunu çok severim, mutlaka deneyeceğim...
Tokat'ta fasulyeli bulgur pilavı yapıyorlar çok güzel oluyor...
Afiyetler olsun, eellerine sağlık

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Pilli Petro : Semizotu yaz aylarının vaz geçilmesi bizim evde de:))
Banu : Valla dene Banu'cum pişman olmazsın ( bence ) :)
Özlem Öztürk : Deneyince fikrini paylaş benimle olur mu Özlem'cim:))
Gönül : sağol Gönül'cüm çok teşekkür ederim:))
Mavi Anne : Valla biz çok beğendi k Mavi Anne'cim:))
Lale : Aaa bak fasulyeli bulgur pilavı da ilginçmiş Lale'cim, denemek lazım. Tokat yemekleri de güzeldir...

ezgilimelodi dedi ki...

Annem bayılır bulgur pilavına:)
Ellerine sağlık:)