8 Haziran 2011 Çarşamba

İTİRAF EDİYORUM !!

Evet artık gerçekten itiraf etmem gerek;  saklamamın da bir anlamı yok !

Zaten kendimle ilgili hiç bir şeyi saklama taraftarı olmadım bu güne kadar.

Blog arkadaşlarım bana çok yakın olduklarından hiç bir sakıncası yok bence bu itirafın !!!!

Ben;  bir kaç gün öncesine kadar zeytinyağlı yaprak sarması pişirmeyi bilmiyordum arkadaşlar !!!!

Düşünsenize, oğlum büyüyüp okumak için başka şehire gittiğinde  ya da askerdeyken  - "Ahh ahhh  annemin dolması mükemmeldir olsa da yesem " falan diyemeyecekti yani :))

Bu kadar mutfak işleriyle haşır neşir olan ben, dolma yapmayı bilmiyordum.

- " Bilmemek ayıp değil; öğrenmemek ayıptır kızım öğrensene, cık cık kaç yaşında koca kadınsın. " diyen anneciğim sayesinde geçen gün ilk dolmamı yaptım !!!

Gördüğünüz fotoğraflar ilk zeytinyağlı yaprak sarma maceramdır.





Evdekiler çok güzel olduğunu söyleseler de anneme göre ( kendisi master şef  kıvamındadır :))
bazı eksiklerim varmış :

1- Dolma içini hazırlarken pirinci bir bardak suyla pişirmişim, su  daha az olacakmış; annem :  -" Kızım  pilav yapsaydın istersen,  dolma içine o kadar su konmaz ki !!  dedi .

2- Dolmayı pişirirken de ( düdüklüde pişirmiştim ) suyunu daha az koymam gerekiyormuş.
Ama tadı güzelmiş. "Master Şef" beğendiğine göre sorun yok demektir:))

Neyse demek ki olabiliyormuş, şimdi sırada lahana sarması var ama lahana kış sebzesi olduğundan ben de kışın koşuşturma içinde olduğumdan zaman bulur muyum?

Bu da soru mu şimdi istesem bulurum aslında, benim derdim sabırla :))

Bence bu tür yemekleri pişirebilmek için zaman bulmaktan öte sabırlı olmak gerekiyor ...

14 yorum:

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Ben de hiç yapmadım, yapmasını bilmem ama yemesini çok güzel bilirim, ellerinize sağlık:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok da zor değilmiş aslında ama diyorum ya sabır gerek:)
Yemesi ise paha biçilmez:))))

Bugday Tanesi dedi ki...

Süpersin Özlem,isteyince her şeyi yapıyor insan. Buna ben de inanıyorum. Ellerine sağlık...

MAVİANNE dedi ki...

ooo ellerine sğalık
bilmemek ayıp değil zaten sonunda yapmışsın önemli olan bu
lezzetli görünüyor

Meyra dedi ki...

aline sağlık hünerli bayan ben bilipte yapmayanlardanım,bedava yemesi daha zevkli benden söylemesi:)) başını belaya sokma bilerek Özlemcim;)

beenmaya dedi ki...

bilmemek değil öğrenmemek ayıptır diye boşuna dememişler hatun :)))

laleninbahcesi dedi ki...

Özlemcim, biraz yavaş gidiyorum bu aralar okumada....New York Üçlemesine devam:)

Dolma konusuna gelince ; valla rakip tanımam:) Ellerine sağlık seninde...Bir başladınya gerisi gelir artık. Oğlun anne dolma diye başlar:)
Öptüm çok

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sağol Buğday'cım çok teşekkür ederim :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Fena da olmadı aslında Mavi Anne'cim. İlk deneme için başarılı buldu hane halkı:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yemesi daha zevkli bence de Meyra'cım; sabır işi bu işler:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yemesi daha zevkli bence de Meyra'cım; sabır işi bu işler:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Öğrendim valla oldu Maya'cım:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lale'cim sen bir mutfak gurmesisin senden öğrenecek çok şeyim olduğunu düşünürüm her zaman...
New york üçlemesini okumaya cesaretim yok ağır mı, kolay mı okunuyor?
Fakat güzel olmalı...

geveze baykuş dedi ki...

ben hala bilmiyorum eheheh