7 Kasım 2010 Pazar

TÜRKÜM DOĞRUYUM ÇALIŞKANIM ...

148321_1569154081530_1615806184_1325274_7135343_sBirinci sınıflarla kavga etmişler.

Kendince haklı, gelmiş bana anlatıyor olanları.

Yeri geldiği zaman hakkını aramasını ama kavganın hiç de iyi bir şey olmadığını anlatmaya çalışıyorum ona. Hem de kavga yaptıklarının kendinden küçük sınıflar olduğunu bu nedenle arkadaşlarını koruması gerektiğini söylüyorum.

Bana şöyle cevap veriyor :- - " Evet anne, biz her sabah andımızda söylüyoruz zaten - Türküm, doğruyum çalışkanım, ilkem küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak yurdumu milletimi özümden çok sevmektir ... " diye bir çırpıda ANDIMIZI okuyor.
Küçük aklıyla " Küçüklerini Korumak" la ilgili kurduğu bağlantı için seviniyorum.

O arada devam ediyor : - " Öğretmenlerime de saygılı davranmalıyım di mi anne - büyüklerimi saymak diyoruz ANDIMIZDA çünkü " diyor.

Anneyim ya mutlu oluyorum bu küçük sohbetten.

Cumhuriyet Bayramı'nda gün boyu elinde Atatürk Resmi ile dolaştığı için zaten gurur duymuştum oğlumla. Tabii kendimle de.

Çünkü ben bu çocuğa konuşmaya başladığı andan itibaren Atatürk'ü anlattım halen de anlatıyorum anlayabileceği şekilde.

Bu gün okuduğum haberle yüreğim burkuldu, sustum, konuşamadım bir süre.

Sesimi klavyeme emanet ettim ve anladım ki çocuğu evde yetiştirmek yeterli değilmiş.

Onun kendine pay çıkarttığı, her sabah coşkuyla söylediği Andımız ve İstiklal Marşı'nın söylenmesi okullardan kaldırılacakmış.

Tanım çok tuhaf zaten.

Zorunluluk olmaktan çıkacak ifadesi kullanılyor.

Oysa o minik yürekler her gün aynı coşkuyla söylüyorlar And larını ve Milli Marşlarını zorunluluk duymadan coşkuyla hem de...

11 yorum:

Banu dedi ki...

Ben de aynı şeyi düşündüm,Özlem'cim....
zorunlumuydu ki? Kaldırılacak?Daha neler?!
Belki resmi işleyiş de zorunludur?(Ki bence olması gereken odur! )Türkiye Cumhuriyetinde yaşayacak ve İstiklal Marşınını söylerken zorlanacak yada gurulanmayacak kimse tanımıyorum ben?Kaldırmayı düşünen zihniyetten başka!:(
Sevgiler canım...

nur dedi ki...

Aaaah!! Özlem'cim ah,
Vah ülkeme vah. İstediğimiz kadar bağıralım sesimizi duyuramıyoruz, neden???
Bizler çocuklarımızı Cumhuriye adına yetiştirdik onlarda yetiştiriyorlar ama yetiyormu? sanmıyorum yakında çocuklarımız dışarıdan aldıkları ile içeriden aldıkları arasında bocalayacaklar.
İnşallah bunlara bir dur diyen olacaktır...

lale dedi ki...

Dün akşam duydum inanamadım nası yani dedim... Ayrımcılığa neden oluyormuş bak bak bak....

Sema Kurt dedi ki...

Ben anlamıyorum çok kötü çok yanlış bir düşünce bu, yazıklar olsun :((

Özlem dedi ki...

Bence de canım bence de:(((

Özlem dedi ki...

Ne kadar kötü bir yaklaşım değil mi?

Özlem dedi ki...

Çünkü sesimizi duymak istemiyorlar.
Hakkımızda hayırlısı Nur'cum, çok kötü ama...

Özlem dedi ki...

Aslında hepimiz kendimize kızmalıyız Evren'cim, çok sustuk çok...

Özlem dedi ki...

Çoık haklısın canım, sevgiler benden...

Melis dedi ki...

Çok üzücü bence de...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bence de Melom.