12 Aralık 2011 Pazartesi

HAFTA BAŞI MUTFAKTA


Kendi kendime inandığım bir şey vardır; haftaya nasıl başlarsam o hafta öyle devam eder.
Bu yüzden pazartesi günleri doktora falan gitmeyi sevmem ...

Bu haftanın ilk günü de mutfakta başladı !!!

Önce kendi uydurmam olan pırtık böreğini yaptım.
Böreğin adını pırtık böreği diye kendim koydum.
Hikayesi de şöyle; buzlukta donmuş yufkalarım vardı, çukur büyük bir kabın içine 2 yumurta kırdım, sıvı yağ, süt ekledim; yufkaları da bölerek; hatta kopararak içine attım, sonra da bu karışıma peynir ekledim ortaya tepsi de gördüğünüz börek çıktı.

Pişince de lezzetli bir böreğe dönüştü .

Bugünümü bu saate kadar mutfakta geçirmemin asıl nedeni; gördüğünüz aşuredir.

40 yıllık hayatımın 3. aşure denemesidir. Her zaman söylerim; bir kere daha söylüyorum, sabır gerektiren işleri  denemek çok bana göre değil, ama öğrenmek de gerekli tabii:)).
Aşureyi yapınca çok hamarat gördüm kendimi:))

Aşureyi pişirme ve dağıtma faslı bitti, şimdi dağılan mutfağı toplamam lazım, sonra da kısa bir yürüyüş yapsam fena olmayacak.
Yaptığım aşureden yememek bana ayıp olacağı için yedim valla, aldığım kalorileri yakmam lazım :)

Merak ediyorum bakalım, bu hafta hep mutfakta mı geçecek ?

18 yorum:

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ben de 42 yıllık hayatımda ilk kez aşure yapanlardanım :))

valla harika görünüyor...börek de aşure de
Allah kabul etsin...bereketi hanene yayılsın inşaAllah

ellerine sağlık...

Selma Tuncer dedi ki...

Pırtık böreği değişik duruyor:) Denemek lazım. Ellerinize sağlıkkk....

Oglak Kizlari dedi ki...

Ellerine sağlık.
Pırtık böreği muhteşem gözüküyor.
Aşure içinse, Allah kabul etsin.

Aşuresever anne Çiğdem

Bugday Tanesi dedi ki...

Ellerine sağlık :)

laleninbahcesi dedi ki...

börek de aşure de çok güzel görünüyor Özlem. Ellerine sağlık afiyetler olsun

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Allah kabul etsin,emek vermeden birşey olmuyor ama değmiştir sonunda...
Börek de yufkaları değerlendirmek için idealmiş...

GÖNÜL dedi ki...

nefis ellerine sağlık siz yine iyi be hiç denemedim sevgiler

Evren dedi ki...

bence de pek hamaratsın...:)
aşureyi yemesi güzel ve zahmetsiz. yapanları eksik etmesin başımızdan...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Zamanımızda o böreğe O.... bohçası adı takmışlardı, hiç sevmediğim tabirlerdir ama öyle derlerdi de çok bozulurdum.Aslında yapımı hem kolay hemde yufka parçacıklarını kullandığım için çok yapardım.
Özlemcim böreğin pişmiş hali ve aşureni göremedim ama çok güzel olduğuna eminim, çünkü sen yaptın.
Aşure! haklısın canım yorucu ve mutfağı altını üstüne getiren bir şey.
Ama gençlik işte o yorgunluğun üzerine yürüyüş harika birşey.
Geç oldu ama haftan nasıl geçti mutfakta mı?
Sevgiyle

hayat izlerim dedi ki...

Aynur Küçük Hala : Aynur 'cum sağol bereketi hepimizn olsun inşalah :)

hayat izlerim dedi ki...

Selam Tuncer : Canım çok teşekkür ederim, ne iyi ettin de geldin sayfama:))

hayat izlerim dedi ki...

Oğlak kızları : sağol Çiğdemcim teşekkür ederim :))

hayat izlerim dedi ki...

Buğday Tanesi : Sağol canım :)

hayat izlerim dedi ki...

Lalenin Bahçesi : Lale'cim çok sağol canım :)

hayat izlerim dedi ki...

Baykuş gözüyle : Natali'cim güzel de oldu valla börek anında bitti :))

hayat izlerim dedi ki...

Gönül : Sağol canım, olsun sen de denersin benim bile 3.. denemem:))

hayat izlerim dedi ki...

Evren : Aslında çok hamarat değilim de iş başa düşüyor artıık bende Evren'cim :))

hayat izlerim dedi ki...

Yaşamın Kıyısında : Ah Nur'cum bu hafta aklıma mutfak gelmedi, dün neler oldu bilsen, yazım bloğa, hiç keyfim yok dünden beri ...