2 Aralık 2011 Cuma

ESKİ EŞYA ATICISI

Eski eşyalarınızı kolay atabilenlerden misiniz?

Ben değilim...

Biliyorum, evde hepsi çok göze batıyor ama ben her şeyi kolayca atabilen biri olamadım hiç !!!!

İstanbul'dan döndüğümden beri, ev telaşı içindeyim. Ev halen pazar yeri gibi. Yazlıklar bir yerde, kışlıklar bir yerde. Atılmayı bekleyenler ayrı bir yerde benden ilgi bekliyorlar.

Benim ders notları, oğlumun kitapları. Hepsini teker teker elden geçirdim.
Oğlumun küçülmüşlerini ayırdım. Kendi giymediklerimi ayırdım. Tek tek ihtiyaç sahiplerine dağıtacağım.

Öte yandan bir yığın dosyanın arasında boğuluyorum günlerdir.

Oğlanın kreş zamanından karnelerini, yaptığı faaliyetleri, resimlerini bütün ders kitaplarını, defterlerini falan saklamışım.
Artık evde yer kalmadığından bazılarını atayım dedim.
İçlerinden değerli olanları ayırdım, diğerlerini de poşete doldurup kapıya koydum.

Aklım halen  poşetlerde ama; atamıyorum bir türlü.  ( Ben galiba babama benziyorum; babam da böyledir, 1974'de aldığı buzdolabının garanti belgesini bulmuştum iki ay önce dosyalarının içinde !! )
Poşetleri kapıya koyduktan yarım saat sonra kapı çaldı; açtım kapıcı gelmiş, bir ihtiyacım olup olmadığını soruyor, yok dedim; baktım benim poşetleri aldı gidiyor adam .
Şöyle bir konuşma geçti aramızda :

- " Ne yapacaksın o poşetleri sen? "
Kapıcı şaşkın tabii;
- " Abla kapıya koymuşsun, alıp atıcam !!!"
- "Yok alma sen onları, dur ver bana ben bir kere daha gözden geçireyim"
- !!!!!
Gerçekten de geri aldım poşetlerin iki tanesini; güler misin ağlar mısın halime?  Şimdi onları bir kere daha ayıracağım, umarım akşama kadar biter bu işkence ...
Blog Not : Fotoğrafın yazıyla ne ilgisi var demeyin.
Az önce pişirdim bunları damla çikolatalı kurabiye.
Evin içi öyle güzel koktu ki; bence bir evi ev yapan mutfaktan gelen yemek ve kurabiye kokusudur. Asıl yazı konum bu olacaktı, poşetlerle kalakaldım, yazı konumu değiştirdim ben de :)))

15 yorum:

Unknown dedi ki...

ben o dediklerini yapabilenlerdenim :) hem de çok güzel bir şekilde sevmem fazlalıkları her kış başlangıcı her yaz girişi elden geçer hersey kendımın yetmez annemin hatta kızkardeşimin deliyim bu konuda :)) bu sene iki cuval denecek kıyafet yardımseverler dernegıne gıttı mesala cok da ıyı oldu :) sevgıler özlemcim kolay gelsin sana :)

dersaadet dedi ki...

Ben de atamam eski eşyalarımı ama evde eski bir şey görüm mü de dayanamayıp atarım:) Sanırım kendi malım kıymetli:)

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Çok hoşsun sen , kapıcıyla olan diyaloga çok güldüm:))
Ben kolay atanlardan değilim ama bir süre sonra evde onlar yaşayacak biz gideceğiz gibi oluyor;)
Bu arada kurabiye de mis gibi koktu,dediklerine katılıyorum...

nilgün dedi ki...

özlemcim sana her uğradığımda kendimden birşeyler buluyorum bende eskileri atamayanlardanım aynen söylediğin gibi kızımın odasını toplayıp çöpe diye kapıya koyduğu poşeti bile karıştırıp içinden bazı şeyleri geri çıkarıyorum sevgiler

Oglak Kizlari dedi ki...

''Blog not'' acaip güzel bir tanımlama.
Bende kullanabilirmiyim??

Evin kokmasına bende katılıyorum. Bizim evde vanilya kokuyor bu sabah, waffle dan dolayı.

Mutlu anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Bu arada ben kolay atarım.

:-)

Unutkan anne Çiğdem

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Bazı şeyler kolay elden çıkmıyor Özlem'cim
anısı vardır, kalsın
belki gerek olur, kalsın
ileride neymiş bakarız, kalsın
bende 84 yılında alınmış eşyamızın faturası, ara ara emekli maaşımın fişi,70 li yıllarda kesip bir dosyaya yapıştırdığım küpürler v.b.
Giysi ile pek aram yok, giyilmedimi hemmmeen bir giyene.
Kolay gelsin canım.

zeymurancafe dedi ki...

canım bende de vardır bıraz bu atamama duygusu ama tabı cok aşırı değil kullanılmayan kıtapları hiç atamam mesela ,bazen cogu şeyı atmak gerekıyor cok kalabalık ooluşturuyor sadece dedıgın gıbı cok ozel olanları saklamalı,kurabıyelerın kokusu buraya da geldı ellerıne sağlık ,sevgiler..

hayat izlerim dedi ki...

Burcu : Yok aslında atmak lazım Burcu, gereksizleri özellikle, çok kalabalık oluyor; aşmam lazım kendimi :))

hayat izlerim dedi ki...

Dersaadet : Aslında atmak lazım, evi kalabalıklaştırıyor fazla döküntü :)

hayat izlerim dedi ki...

Baykuş Gözüyle : Natali'cim hiç sorma, kapıcı nasıl şaşırdı görmeliydin :)O kurabiyenin üstüne iki tepsi daha bitti, kurabiye canavarı çok bizim evde. Bu sabah okula giderken de götürdü; arkadaşları beğenirse yapıp okula da getirecekmişim :))

hayat izlerim dedi ki...

Nilgün : Nilgün'cüm aşmam lazım bu atamama duygusunu, en azından elemem lazım atılacakları. Bu arada yazılarına yorum yazamıyorum; neden bilmiyorum. Çok geçmiş olsun, şimdi daha iyisindir umarım, sevgiler ...

hayat izlerim dedi ki...

Oğlak kızları : Tabii ki kullan şekerim, Waffell'e bayılırım :))
En iyisi kolay atmak aslında :))

hayat izlerim dedi ki...

Yaşamın Kıyısında : Nur'cum, anı konusunda çok haklısın, bir ders kitabımın arasında anneannemin mektubunu bulmuştum;nasıl atarım? Halen saklıyorum ...

hayat izlerim dedi ki...

Zeymuran : Yok aşırı olmasın zaten bu duygu; sadece özel olanalrı saklamalı bence de, senin de kurabiyelerin çok güzel bu arada, sevgiler :)