24 Kasım 2011 Perşembe

TÜRKÇE ÖĞRETMENİM



Uzun yıllar önceydi.


On yaşını doldurmuş küçük kız, o yıl ortaokula başlamanın heyecanı içindeydi.
Uçsuz bucaksız bir alana kurulu olan, 6 yıl boyunca orta okul ve lise eğitimi göreceği okul hem tarihi binasıyla küçük kıza çok çekici geliyordu, hem de yeni bir çevreye girmekten ötürü çekingenlik yaşıyordu.

Beş yıl boyunca birlikte olduğu ilk okul öğretmeni ve arkadaşlarından ayrılıp, yeni bir hayata başlamanın tedirginliğini fazlasıyla hissettiği bir dönemdeydi.
Onun gibi ortaokul birinci sınıf öğrencileri, değişik dersler ve değişik öğretmenlerle yavaş yavaş tanışıyorlardı.
Öğretmenlerini sevmişti,
hele Türkçe öğretmeni, etkileyici ses tonu, öğrencilere yumuşak ve sevgi dolu yaklaşımı ve mükemmel Türkçe’si ile küçük kızın gönlünde taht kurmuştu.

Türkçe öğretmeninin değişik bir ders anlatış biçimi vardı.

Özellikle dilbilgisi derslerinde konuyu bir hafta önceden öğrencilerine verir, ertesi hafta konuya hazır olan bir öğrenciyi derse kaldırır, önce ona dersi anlattırır sonra da kendisi eklemeler yaparak derse devam ederdi.

Bir gün, yine ertesi haftanın ödevini verdi öğretmen öğrencilerine.
Konu, “ İnceltme İşareti ” idi.

 Kız, eve gidince dersine güzelce hazırlanmaya başladı.
Konuyu önce okudu,  sonra bir kaç kere annesine anlattı, ardından oyuncak bebeklerini karşısına alarak onlara da öğretmen edasıyla inceltme işaretini anlattı.

Ertesi hafta ders başladı; öğretmen her zamanki gibi : “Konuyu kim anlatmak istiyor?” diye sorduğunda, kız derse hazır olmasına rağmen yine de çekinerek parmağını kaldırdı.
Öğretmen arka sıralardan kalkan bu çekingen parmağı gördü ve kızı tahtaya çağırdı.
Küçük kızın kalbi yerinden fırlayacak gibiydi.

Heyecan içinde tahtaya geldi ve konuyu anlatmaya başladı, anlatırken örnekler de verdi;
“ kar, kâr – hala, hâla – adet, âdet- kağıt, kâğıt ”.

Anlattıkça  öğretmen dahil bütün sınıfın onu dinlediğini fark etti; heyecanı geçti.

Sunum bittikten sonra öğretmenine baktı.
Öğretmen yüzüne memnuniyet ifadesi yerleşmiş bir tebessüm içinde şunları söyledi:
“ Evet çocuklar, arkadaşınız bu konuyu o kadar güzel anlattı ki, benim bir şey eklememe gerek kalmadı. Hepinizin önünde O’na teşekkür etmek istiyorum, arkadaşınıza kocaman bir aferin.,,
Kıza ismini ve okul numarasını sordu, kız da ismini ve okul numarasını söyledi...
O gün küçük kız hayatının dönüm noktalarından birini yaşamıştı.
Kendine daha çok güvenmiş, o ürkek serçe çekingenliği azalmış, okuluna, yeni arkadaşlarına daha da alışmıştı artık.
* * * *
Sevgili Öğretmenim;
Açık mektup nasıl yazılır bilmiyorum, tıpkı bu mektubun size ulaşıp ulaşmayacağını bilmediğim gibi.
30 yıl geçti aradan ama bazı şeyler unutulmuyor.
Siz yıllar önce o gün, belki de farkında olmadan, o çok bilinen “ deniz yıldızı ” hikayesindeki gibi okyanusa bir deniz yıldızı fırlattınız ve şimdi o deniz yıldızı da eğitim yolunda bir çok deniz yıldızını okyanusla buluşturmaya devam ediyor.

ÖZLEM ÖZAD
1 - G 2449
KADIKÖY KIZ LİSESİ
*****
Not : Bir kaç ay önce, Sevgili Türkçe öğretmenim Nurdoğan Cabi'nin, vefat ettiğini öğrendim. Bu yazı yıllar önce yazdığım bir yazıydı, kendisine ulaşamayacağından emin olduğum için sayfamda, öğretmenler gününde paylaşmak istedim ...
Mekanı cennet olsun ...


20 yorum:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Nur içinde yatsın,
Sende beni ağlattın Özlem'cim.
Öğretmenler gününü yürekten kutlarım canım...

meyra dedi ki...

siz varya siz ağlatırsınız,duygulandırırsınız,düşündürürsünüz,kızarsınız,isyan edersiniz,öğretirsiniz,motive edersiniz daha neler neler yaparsınız miniklerinize...Nur içinde yatsın başta başöğretmenimiz Atamız ve kıymetli öğretmenin...Özlemcim bu ulvi gününü en içten duygularımla kutlayarak kucaklıyorum seni:)

laleninbahcesi dedi ki...

Özlemcim, öğretmenin bak nasıl yaşıyor. Senin her satırında. Mesleğinizin geri dönüşümü bi size...
Nurlar içinde yatsın

Senin de öğretmenler gününü kutluyorum...Nice kutlamalara

Parpali dedi ki...

Nur içinde yatsın. Mekânı cennet olsun. Benim de lisede bir edebiyat öğretmenim vardı. Öğretmen deyince hep ilk o gelir aklıma. İlgisi, dikkati, sevgisi. Benim edebiyata olan düşkünlüğüm biraz da onun sayesinde oldu. Ben de onu sevgiyle anıyorum bu yazınız vesilesiyle. Öğretmenler gününüz kutlu olsun.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

o kadar güzel yazdın, o kadar güzel anladım ki ekleyecek birşey bulamadım

bu özel ve güzel gününü kutluyorum Özlemciğim
hem senin hem de tüm öğretmenlerin...

pınar dedi ki...

çok duygulandım.
Mekanı cennet olsun.
Okudukça gül kokusunu duydum.
Onlar hayatımızda öyle önemliler ki.
Bizim biz olmamızda en büyük rollerden birine sahipler.
Hepsinin ellerinden öpüyorum.

pınar dedi ki...

sizinde bu güzel gününüzü bütün içtenliğimle kutluyorum.
sevgiyle..

Ülkü Karatekin dedi ki...

Öğretmenlik bu işte Özlem'ciğim.Ne mutlu O'na ki senin gibi bir öğretmenin doğmasına sebep olmuş. Öğretmenler gününü candan kutluyorum.

banu ( çifte kavrulmuş hayat) dedi ki...

Ağladım,nur içinde uyusun o harika öğretmeniniz...

Ve bir harika da sensin Özlem'cim,

Günün kutlu olsun sevgili ÖĞRETMENİM!;)

Bengi Özkan dedi ki...

Benim yeni başladığım iş yerimde Türkçe ile başım dertte, oysaki bir önceki iş yerimde de İngilizce ile derdim vardı.

Bugün sabahdan beri Türkçe öğretmenlerimi hatırlamaya çalıştım ama bulamadım iyi mi?

Yazınızı okuyunca anladım neden mühendis olduğumu. Farkındalık için size ve kendime teşekkürler.

Bu arada bende ağladım. Mutlaka hocanızın ruhu bu yazıyı okumuştur, yada ruhunda öğretmenlik olan yeni ruhlar, ne fark ederki?

Öğretmenler gününüz kutlu olsun.

Sevgiler,

Bengi

MAVİANNE dedi ki...

Allah rahmet eylesin
öğretmenlerin hakkı ödenemz

sufi dedi ki...

Ne muhteşem bir yazı olmuş bir talebeden öğretmenine yazılmış, adresi bilinmeyen mektup şişeye konmuş ve okyanusa fırlatılmış gibiydi. ellerine sağlık sevgilerimle tontini.

hayat izlerim dedi ki...

Yaşamın kıyısında : Nur'cum, toplantıda en çok o öğretmenimizickonuştuk. Öğrenciler üzerinde iyi ve kalıcı iz bırakmak önemli, çok teşekkür ederim ...
***
Meyra : Çok teşekkür ederim Meyra'cım güzel cümlelerin için ...
***
Lale : en güzel öğretmenlerin en güzel annesi, senin de öğretmenler günün kutlu olsun, güzel kızlarını yetiştirdiğin için...

hayat izlerim dedi ki...

Parpali : Öğretmenlik bu iştei öğrencinin üzerinde iyi ve kalıcı iz bırakabilmek; sevgiler canım ...
***
Aynur Küçük Hala : Aynur'cum, çok teşekkür ederim,canım ...
***
Domates Suyu : Çom teşekkür ederim canım, güzel dileklerin için...

hayat izlerim dedi ki...

Ülkü Karatekin : Sevgili Öğretmenim, sizi sayfamda görmek onurların en büyüğü.
İlk okul sıralarında oluşturduğunuz temel taşlar bizi bu günlere getirdi. Saygı ve sevgiyle ellerinizden öperim. Öğretmenler gününüz kutlu olsun ...

hayat izlerim dedi ki...

Banu : Banu'cum, çok teşekkür ederim, ben ilk okuldan beri öyle değerli öğretmenlerle okudum ki, onların öğrettükleri kazandırdıklarıyla bir şeyler yapmaya çalışıyorum, sevgiler canım ...

hayat izlerim dedi ki...

Bengi Özkan : Bengi 'cim çok teşekkür ederim güzel dileklerin için, sevgiler benden ...

hayat izlerim dedi ki...

Mavi Anne : Bence de annelerin ve öğretmenlerin hakkı gerçektne ödenmiyor Mavi Annem...

hayat izlerim dedi ki...

Sufi : Çok teşekkür ederim, sevgiler benden...

Adsız dedi ki...

Nurdoğan Hocam, eşine az rastlanan bir ögretmendi.