22 Kasım 2011 Salı

ARABESK İTİRAF



Aslında çoktan itiraf etmeliydim.

Pazar günkü yazımda da yazmalıydım; o zaman da çok uzun bir yazı olacaktı, okuyanı düşünmek gerek :))

Ben eskiden; çok eskiden arabesk de dinlerdim.
Hem de orta okula giderken 11 - 12 yaşlarımda yani !!!

Yetmişli yılların sonlarına doğru Orhan Baba'nın şarkılarıyla tanıştım.

 " Yarabbim Sen büyüksün, Yarabbim Sen Gönülsün " diye bağıra bağıra şarkı söyler; Batsın Bu Dünya ile kahrolur; Uslan Artık Deli Gönül'le coşar; teybi sonuna kadar açıp bütün apartmana Orhan Gencebay dinletirdim.

O zamanlar dünyanın batmasından; deli gönülün uslanmasından ne anlıyordum halen bilmem !!!

Apartman sakinleri sayemde ayrıca Tülay'ın sesinden satır satır " İkimiz Bir Fidanın Güller Açan Dalıyız" ını da ezberlemişti.

O zamanlar zannederdim ki; benim sevdiğim müziği herkes seviyor, ya da sevmeli işte o kadar !!!! !!!
Orhan Baba'dan hemen sonra; bunu itiraf ederken halen çok gülüyorum ama Gülden Karaböcek dinlemeye başladım. Orta bire gidiyordum ve Dilek Taşı ile Sürünüyorum en favori şarkımlarımdı . Orta okula giden bir kız ne dileyebilir, ya da nasıl sürünür bunu da anlayabilmiş değilim !!!

Sonra İbrahim Tatlıses'le tanıştım. Yani şahsınla hiç bir zaman tanışmadım ama " Bir kulunu çok sevdim" , "Mutlu ol Yeter"  bayılırdım bunları dinlemeye.
Nebahat Çehre  o zamanlar  Firdevs Hanım ve Valide Sultan olacağını bilmiyordu; o Yılmaz Güney'in güzel ama eski eşiydi. Büklüm Büklüm'ü söylerdi, ben yine bangır bangır dinlerdim !!!

Sonra Nilüfer bir albüm çıkartmıştı. Tamamen arabeskti, bayıla bayıla onu da dinle-
dim.

O zamanlar herkes hem bana, hem Nilüfer'e kızıyordu.
Nilüfer'e kızma nedenleri, onun gibi bir sanatçının arabesk müziğe yenik düşmesiydi. Bana kızma nedenleri arabesk dinlememdi. Oysa ben arabesk yanında Beatles, Pink Floyd ha bir de canım Erol Evgin'i  falan da dinlemeye başlamıştım.

Nilüfer arabesk şarkıları yüzünden bana kızıldığını, hiç bir zaman bilemedi, kendine yapılan eleştiri ve sitemi de çok ciddiye aldığını sanmıyorum ...

Aradan yıllar geçti, dinlediğim müzikler de değişti. Arabesk müzik 15 yaşımdan itibaren beni terk etti, daha doğrusu ben onu terk ettim. Neyse; böyle tuhaf bir ayrılık oldu aramızda.
Peki şimdi ne dinliyorsun diye sorsanız kulağıma hoş gelen her müziği dinlerim diye yanıtlarım ve bu kulağıma hoş gelen her müzik; klasik müzikten Türk Sanat Müziği'ne kadar geniş bir yelpaze içinde yer alır.

Bize bir dönem öcü gibi gösterilen arabesk halen dinleniyor aslında. Bu yazıyı yazma sebebim de Işın Karaca albümleridir. Ben de dahil, herkes eski şarkıları onun yorumuyla şu an bile dinliyoruz valla.
Dinlerken geçmişe gidip geliyorum ara sıra, aklıma o zamanlardan bir anı geliyor misal.
 Belki de bu nedenle müzik geçmişle bu gün  arasında bir köprüdür bence ...

25 yorum:

Çınar dedi ki...

Ben arabesk dinlemezdim gençken ama minibüslerde bağırta bağırta Orhan Baba çalarlardı. Kulağım alışkındı yani:)

O Zamanlar trt nin ekrana çıkarmadığı arabesk kralı Orhan Gencebay bugün müzik duayeni diye saygı görüyor.

Müzik zevki değişiyor zamanla tabii şimdi ben de türkülerden de bazı arabesk parçalardan da hoşlanıyor ve zevkle dinliyorum. Klasik müziği hatta metal müziği de (oğullarım nedeniyle ) dinlediğim gibi.

Sevgiler

pınar dedi ki...

Aslında müzik sınıflandırılmamalı VE MÜZİK ÖYLE BİR DURUMA GETİRİLDİ Kİ,GARİBANLAR ARABESK DİNLER,ÇAĞDAŞ ENTELLEKTÜELLER OPERA..dİNLER..
BEN HEPSİNE VARIM.bANA DOKUNSUN YETERLİ.oRHAN gENCEBAY ŞARKILARINI ÇOK BÜYÜK ZEVKLE DİNLİYORUM.
(CL tuşunu ters kullanmışım:) )

Meyra dedi ki...

hiç arabesk dinlemedim diyemem dinledim ama müptelası olmadım bende..bu bence zaman ve ortamın müzik anlayışınada bağlı bir tercih.zaten hayatın kendisi arabesk değilmi özlemcim boşver gitsin çal gitsin Işını;)

hüznün tadı dedi ki...

Arabesk seven çoktur ama bazıları itiraf etmezler nedense. Bende arabesk dahil o günkü ruhsal durumuma göre her tür müziği dinlerim.

Feride Nizamettin dedi ki...

Ben de dinlediği müzik yüzünden perişan olanlardanım. Aynı anda hem Ahmet Kaya hem Metallica hem Müzeyyen Senar dinleyebiliyor olmamı aklı almayan insanlarla mücadele ederek geçti gençliğim. Hele ki halk oyunlarına gittiğimi öğrenen birisinin aa sende hiç köylü tipi yok sen baya baya şehirli görünüyorsun demesini hiç unutamam:))))

MAVİANNE dedi ki...

BENİM BAZEN DAMARDAN SAATLERİM VARDIR
O ZAMANLARDA DİNLEMEYİ ÇOK SEVERİM
ORHAN GENCEBAY!!!

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

İtiraf ediyorum ben de arabesk dinledim. Ruhumun içine işleyen bu efkarı da ona borçluyum galiba :D

Sazan dedi ki...

Kendimi hangi şarkılara eşlik ederken bulduğuma ben şaşırıyorum, ev ve iştekiler ise ağızlarını kapatamıyor :)

Yeraz dedi ki...

Ben de domatessuyu na katılıyorum insanları dinlediği müzik türüne göre ayırmak çok yanlış.Bence sanatçı kaliteli müzik yapıyorsa illaki kendini büyük bir kitleye ulaştırır.Orhan Gencebay mesela bir dönemin büyük sanatçısı bence yaptığı müzik türünün bu kadar karalanmasının sebebi onların çok kötü taklitleridir.Aynı şekilde halk müziği de öyle çok kaliteli sanatçılarımız var.Ama bize sunulan onlardan çok flash tv müzikleri gibi olduğundan bu müzikleri bilmeyenlerde önyargı ve küçümseme oluşturuyor diye düşünüyorum.Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Doğru ! arabesk bişekilde girdi hayatımıza ve türümüz içinede !

benim için sadece Orhan Gencebay vardı ! Kişiliği başta olmak üzere ve çoğu şarkıları hala geçerlidir günümde de- günümüzde de.
galiba oryantal ve doğu sentezine konum olarak çok yatkın ülkelerdeniz.
ama bugün biride çıksın, şu müziği duyduğunda kıpırdamasın !
Hiç Görmedim ! :))

müzik evrenseldir. yaşı başı klişesi YOKTUR !
Canı ne isterse..... :)

sevgiler .

AslıASLI dedi ki...

Her tür müzik dinlerim ister arabesk olur, ister türkü, ister jazz..

Zaman zaman dibe vurdugumda arabesk iyi gelir mesela :)

hayat izlerim dedi ki...

Çınar : Müzik çok geniş bir yelpaze ve evrensel; insan da sürekli değişim içinde, haliyle dinledğimiz müzikler de değişiyor, benden de sevgiler :)

hayat izlerim dedi ki...

Domates Suyu : Çok haklısın bu kategoriyi de biz kendimiz yaptık galiba. Olsun bu arada, ben de bazen tuşları yanlış kullanırım:))

hayat izlerim dedi ki...

Meyra : Valla doğru, hayatın kendisi arabesk :))

hayat izlerim dedi ki...

Hüznün Tadı : Ben de dinlerim her müziği, kulağıma hoş gelsin yeter ...

hayat izlerim dedi ki...

Psikopati : Yaa eveti benim de ömrüm hep bunu açıklamakla geçmiştir nedense :))

hayat izlerim dedi ki...

Aydan Atlayan Kedi : Bence de arabesk mutlaka değmiştir hayatlarımıza, benim de zaman zamn efkarlanmam bundandır sanırım :))

hayat izlerim dedi ki...

Sazan : Ne güzel işte; şarkı söylemek lazım aslında, o da bir kendimizi ifade ediş biçimi bence :)

hayat izlerim dedi ki...

Mavi Anne : Ahhh o damar saatleri Mavi Anne'cim :)))

hayat izlerim dedi ki...

Yeraz : Çok haklısın sınıflandırmamak lazım, b,r de her şeyde olduğu gibi müzik yapmak da emektir. Sevgiler ...

hayat izlerim dedi ki...

Yeraz : Çok haklısın sınıflandırmamak lazım, b,r de her şeyde olduğu gibi müzik yapmak da emektir. Sevgiler ...

hayat izlerim dedi ki...

Bir Dut Masalı : Aynı düşüncede olmak çok güzel; müzik evrenseldir. Saygı duymak gerekir...
Sevgiler ...

hayat izlerim dedi ki...

Aslı : Evet Aslı'cım her müziği dinleyebilmek, ayırmamak önemli bence de ...

Oglak Kizlari dedi ki...

Yani ben de dinliyorum arebesk, hele Orhan baba, neden gençliğimde onu sevmemişim bilinmez.

Rahmetli Esin Avşar çok karşıydı arabeske, bence haklı yanlarıda vardı. Bizim müziğimiz değil diyordu hep, yurtdışında bununla tanınmamalıyız. Ne güzel türkülerimiz var derdi.

Arabesk te lazım amam. Bi de Fado vardı galiba di mi??

Gevezeyim geveze.
Operim.
Çok yazan anne Çiğdem

hayat izlerim dedi ki...

Oğlak kızları : Müzik evrensel işte. Kulağa hoş geldiği sürece her müzik dinlenir, dinlenmeli.
Sevgiler :)