20 Kasım 2011 Pazar

BENİM ŞARKILARIM

Müzik hep önemli oldu hayatımda. Ayırım yapmadan her müziği dinledim.

Türk Sanat Müziğine olan sevgimi sanırım  dedeme borçluyum.

Çocukluk anılarımda, dedemin sesi, şarkıları ve güzel gözlerinin izi hep saklıdır.

Anneanneme aşık bir adamdı dedem;  oysa asıl aşık olunacak kişi kendisiydi, mavi gözlü beyaz tenli bir adamdı. Ölürsem Yazıktır Sana Kanmadan anneannemin gözünün içine bakıp söylediği şarkılardan biridir.

O dönemlerde ne Türk Sanat Müziğinden, ne de aşktan anlardım.
Mahalledeki kızlarla sokakta şarkıcılık oynardık, ben nedense Seyyal Taner olurdum, söylediğim şarkı da hep Son verdim Kalbimin İşine olurdu.
Çocuk aklı işte, kalbin işine öyle hemen son verilmeyeceğini bilemezdim tabii.

Orta okulda Pink Floyd'la tanışmış, unutulmaz şarkısı The Wall' ı marş haline getirmiştik arkadaşlarla. Öğretmenler de  bize sinir olurdu.

 Erol Evgin'e aşıktım.
Çiğdem Talu söz yazar, Melih Kibar besteler, Erol Evgin söylerdi. Şimdi geriye bir tek Erol Evgin kaldı, bir de şahane şarkılar.
Nedenini halen bilmem; İşte Öyle Bir Şey' i dinlemek çok duygulandırırdı beni.
Lise yıllarımda Beatles takıntım olmuştu. Eni konu Liverpool'a falan gitmeyi düşündüğüm dönemler o zamana rastlar. :))
Yesterday en unutamadığım Beatles şarkısı, İmagine'sa yine unutamadığım John Lennon şarkısıdır.

Hotel California, Self Control, Big in Japan, Hello, Knife üniversite sınavlarına hazırlanırken eksik olmasınlar beni hiç yalnız bırakmadılar. Stresimi atmamda kendilerine çok şey borçluyum.

Sonra Careless Whispers, ahh George Michael, ona da aşıktım, cinsel kimliğini öğrendiğimde ağzımın bir karış açık kaldığını hatırlıyorum.
Bu hayal kırıklığına uğradıktan sonra aslıma dönerek kendi müziğimizi dinlemeye başladım.

Üniversitede ders çalışırken Zülfü Livaneli şarkıları ki  en çok Gözlerin bana  eşlik etmiştir.

Yeni Türkü Şarkıları, Olmasa Mektubun, Çember, Yağmurun Elleri.

Grup Gündoğarken, Sen Benim Şarkılarımsın, MFÖ, Bu Sabah Yağmur Var İstanbul'da ilk aklıma gelenler.

Tabii artık şarkılara ve söyleyenlere aşık olmayı çoktan bırakmıştım. E birazcık aşkla da tanışmıştım, işte o dönemlerde Sezen Aksu, kendisi bilmez ama,  sağ olsun imdadıma yetişmiştir.
Git -me-, Beni Unutma, Yalnızca Sitem, biraz daha abartayım; Beni Yak Kendini Yak, Gidiyorum...

****
****
Bu yazıyı Leylak Dalı'nın mimini okuyunca yazmak geldi içimden. Mim kurallarını azıcık aştım biliyorum.
Konu müzik olunca benim anlatacaklarımın sonu gelmez, oturduğum yerde yazarken şarkı söylemeye de başladım; hane halkı bilgisayar başında delirdiğimi düşünüyor arkadaşlar.

Yeni haftanız güzel geçsin ...

10 yorum:

mesed hanım. dedi ki...

bu akşamüstü aniden İşte Öyle Bir Şey çıktı karşıma, duygulanmamak elde değil.

Şarkılar çok güzel, iyi ki gelmiş içinden:)


Yeni hafta güzel geçer umarım zira buna çok ihtiyacım var.
sevgiyle.

hayat izlerim dedi ki...

La Luna Bir Yer : Dilerim güzel geçsin haftamız hatta tüm zamanlarımız, güzelliğe o kadar ihtiyacımız var ki ...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Aaahhh!!!
Özlemcim ne güzel parçalar seçmişsin yada unutamadığın, sen daha çok gençsin ve senin zamanın olmayan şarkılara bile gönül vermişsin.
Hele "işte öyle bir şey" tüm gidenlerime özlem duygularım arttığında farkında olmadan usul usul mırıldandığım bir şarkıdır.
Canım benim güzellikler seni hiç terketmesin:))

hayat izlerim dedi ki...

Nur'cum, çok sağol, güzellikler, sağlık, mutluluk hiç birimizi terk etmesin :)

AslıASLI dedi ki...

Nerdeyse pek çogu bildigim dinledigim şarkılar. Ne güzel, ne anlamlı şarkılar..

Hergünümüz güzel geçsin diliyorum bende :)

ekrem dedi ki...

benim şarkımda my way...herkesin kendi şarkısını yaşaması dileğiyle...

Oglak Kizlari dedi ki...

Biz de sana bayıldık.
Hoşgeldik.
Ada kız kediye bayıldı tabiki.
Anne herkes mi çok kitap alıyor diye soruyor.
Tuğla kitap mı, Cem en son Stephan King in bir tuğlasını okuduki, eşin ve baban görmesin.

Öperiz merakla.

Geveze anne Çiğdem

hayat izlerim dedi ki...

Aslı : Aslı'cım teşekkür ederim, senin de her günün güzel geçsin :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ekrem : My Way'i nasıl atladım Ekrem'cim yaa :((

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Oğlak Kızları : Ne güzel; her zaman görüşelim o zaman.
Ada'ya kocaman sevgiler :))