1 Ekim 2011 Cumartesi

SIFATSIZ İNSANLAR


Onlardan her yerde vardır.
Sıklıkla sokakta, otobüs veya dolmuşta rastlamanız mümkündür.
Bazen hastanelerde muayene sırası beklerken de karşılaşabilirsiniz.
Çok şanssız bir dönemdeyseniz, uzun yol seyahatlerinde size eşlik edebilirler.

Genelde bardağın boş tarafını görme eğilimindedirler. Bu yüzden hiç bir şeyden memnun değildirler ve bu kısa süre içinde sürekli kafa ütülerler.
Komik olan da bu ütü halleri yüzünden kafalarımızın dümdüz olduğunu fark etmemeleridir.

Kendilerini ve çocuklarını anlatmaya bayılırlar.
Çocuklarının eğitim hayatını anlatmaya  ilkokuldan başlayıp yüksek lisans yaptığı üniversiteye kadar devam ederler.
Çocukları evli ve torunları da varsa yandınız; o kısa sürede bir de torun - çocuk; belki sünnet veya askerlik hikayesi dinlersiniz.

Her olumsuzluğun kendi başlarına geldiğine inandıklarından; o kısacık sürede şikayetlerini de dinlemek zorunda kalırsınız.

Sonuç olarak eğer dolmuş veya otobüste iseniz bir iki durak önce inmek istersiniz, hastanede karşılaşırsanız gözünüz numaratördedir, sıranın bir an önce ona ya da size gelmesi için dua etmeye falan başlarsınız.

Bu gün oğlumu sinemaya götürürken otobüste karşılaştığım teyze yazdırdı bana bu satırları. Ben bir durak önce inmeyi düşünürken o inmesi gereken durağı geçtiğini fark ederek apar topar indi otobüsten.

Teyzenin ardından bakarken; bu teyzenin benim hayatımda bir sıfat olarak yeri olmadığına çok sevindim; "komşu", "kaynana", "yenge" gibi. Yoksa mazallah ne yapardım?

20 yorum:

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Aaah ahhh bilmem mi hiç onları. Bir de bunların sürekli bir yerleri ağırıyordur. Ama ilaç içmezler ısrarla. Düzelmekden korkarlar adeta.
Allah muhafaza, onlar iyileşirse hayatı etraflarındakilere kim zindan edecek dimi ama ?
Çok güzel bir yazı olmuş. Kaleminize sağlık.
sevgiler.

Unknown dedi ki...

bazen kırıcı olmamak adına tanıdıgınız ınsanları bıle ıstemesekte dınlemek zorunda kalabılıyoruz kucuk yerde yasamanın gerektırdıgı sonuclar :) sevgıler canım :)

ekrem dedi ki...

özlem,anlattığın durum hepimize çok tanıdık geldi:)))tşkler...iyi akşamlar

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Gecen gun Ayvalıktan otobusle ,Resim hocam gelmişti. yan koltugunuda satın almıs. Dayanamıyorum boyle ınsanlara demıstı, 5 saat boyunca. bu sekılde daha rahat .... guzel fıkır.

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

Eskiden susardım bu insanlara karşı şimdi pat diye söylüyorum yüzlerine bu karamsarlıkla sen nasıl yaşıyorsun diye...:)

Esin Bozdemir dedi ki...

:)durağı kaçırmış geveze mi desem bilemedim:)karamsar, övünmeyi seven!?dır dırcı!vır vırcı!..boş ama dolu zannedip nahoş olduğunu fark etmeyen...

her yerde her tür insan var maalesef!..iyi ki dışarıdalar ya içeride olsalardı!..gelin, kaynana, hala, görümce vs!..hayat çekilmez olurdu gerçekten...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

güngörüm çok güldüm canım :=))

lakin bizde bloglarımızda, biraz bunu yapmıyormuyuz ?dedim usulca :)

neyseki yanıbaşımızda değil kimse....

hepinize çok sevgiler..
Hoşgörüye sığınalım yinede .9

two of us dedi ki...

neyse ki blog var da henüz otobüste dolmuşta anlatmaya başlamadım kendimi. hoş, zorlasalar da çok konuşan biri değilim ama. öte yandan bardağın dolu yanı pek raiting yapmıyor sanırım. insanlar gördüklerinden çok görünmeyeni hikaye ediyorlar. adı üstünde "hikaye"

MAVİANNE dedi ki...

hah hah hah
çok hoşsun
yarın samsuna bir otobüs yolculuğu yapacağım korktum şimdi :)))
gerçi gece yolculuğu uyur sanırım yanımdaki
ama haklısın
ne lüzum var birkaç saatliğine milleti sıkmaya muhabbete değil mi ama

nilgün dedi ki...

ben de eskiden takıntı halinde idi otobüste konuşan insanları dinlemek zor dayanıyordum en yakın durakta inmekte buldum çareyi

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Güngör Ekinci :Yaaa hiç sorm Güngör'cüm, sevgiler benden canım:)
***
Burcu: Çok haklısn Burcu'cum, sevgiler benden:)
***
Ekrem : Demek ki hepimizin başından geçiyor Ekrem:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Zeynep Özmen Ünlü : Aaaa bence de iyi fikirmiş gerçekten...
***
Kiraz Çekirdeği : En güzeli aslında ama ben pek beceremiyorum galiba:))
***
Esmir : Bence de iyi ki yakın çevremde fazla yok :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bir Dut Masalı : Hoş görü en önemli erdem aslında indan yaşamında...
Sevgiler benden:)
***
TWO Of Us : Evet bardağın dolu yanı raiting yapmıyor gerçekten, niye böyle acaba?
***
Mavi Anne : Uyku taklidi yap Mavi Anne'cim gece yolculuklarında çok işe yarıyor :))

***
Nilgün: Ben de öyle yaparım bazen Nilgün'cüm:))
***
Meyra : Meyra ne oluyorsa yorumların sayfamda çıkmıyor hâlâ:((

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bir Dut Masalı : Hoş görü en önemli erdem aslında indan yaşamında...
Sevgiler benden:)
***
TWO Of Us : Evet bardağın dolu yanı raiting yapmıyor gerçekten, niye böyle acaba?
***
Mavi Anne : Uyku taklidi yap Mavi Anne'cim gece yolculuklarında çok işe yarıyor :))

***
Nilgün: Ben de öyle yaparım bazen Nilgün'cüm:))
***
Meyra : Meyra ne oluyorsa yorumların sayfamda çıkmıyor hâlâ:((

meyra dedi ki...

özlemcim benden geleni spam değil diye işaretlemen lazım:((sinir oluyorum resmen bu olaya:(

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aaa tamam Meyra'cım bu sefer geldi zaten hemen bakıyorum, gerçi mail kutumda spamlarda görünmüyor ama bakıyorum yine de:))

AslıASLI dedi ki...

Ben uzun yolculuk yapıyorsam hemen kitabımı alıp okumaya başlıyorum. Sorun bitiyor :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aslı : Aslı'cım; şahane bir fikirdir o, öğrenciyken ben de çok yapardım gece yolculuklarında:))

geveze baykuş dedi ki...

ayyy dağlara taşlara! :) ben otobüste o teyzelere rastlamamak için hep arka sıralara yakın bilet lırım çünkü bu teyzeler genelde ilk 5-6 sırada yolculuk ederler.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Geveze Baykuş : Çok haklısın, onlar arka sıraları çok sevmezler, hatta bir tarihte teyzenin biri bu sıralar daha güvenli demişti, nedense artık?:)))