3 Mayıs 2011 Salı

U. I. P.


Hafta başı itibarı ile gündüz derslerim bitti fakat heyhat; pazartesi günü en yoğun günüm; akşam altıda yine dersim var hem de dokuz buçuğa kadar !!!!

Azimliyim kararlıyım; pazartesi sendromu yaşamayacağım hem sendrom da ne canım; yeni gelen mayısa ilk haftadan ayıp olmasın :))

Ve fakat evde yemek yok saat   akşam üzeri beşe çeyrek var !!!

Ne yapılır ?

Dolapta cuma gününden kalma pazardan aldığım ıspanaklar var, yıkamışım da mis gibi beni bekliyor.

Buzlukta dondurulmuş yufkalarım var.  ( Ben bu yufkanın buzlukta dondurulup sonra çözüldüğünü, çözülünce de eski haline döndüğünü bilmiyordum; kardeşimin kayınvalidesi öğretti teşekkürler Sevim Teyze :))

Yufka ve ıspanakları görünce, aklıma ailecek çıldırdığımız, yemeğe doyamadığımız ıspanaklı börek geliyor.

Işık, hatta jet hızıyla bir börek yapıyorum ki evlere şenlik !!!!

Yufkaları tepsiye yayıyorum, süt, yağ, yumurta üçlüsünü çırpıp ,  yufkaları ıslatıyorum; üzerlerine alel acele ıspanakları koyuyorum hem de çiğden; sonra da o ıspanakların üzerine doğradığım soğanları ekliyorum onlar da çiğden; - bana ne fırında pişsinler hep birlikte -.

Yufkaları kapatıp , yine alel acele üzerine yumurta sürüyorum kiiii, aklıma çörek otu geliyor.
Benim oğlan susam ve çörek otu hastası olduğundan böreklerin üzerine çörek otu serpiyorum.

Tüm bunları onbeş dakikada yapıyorum.
Hızıma o kadar hayranım ki, belki blogda yayınlarım diye o arada fırına girmeden önce bir tepsi böreğin
 fotoğrafını çekiyorum. Tabii fırından çıkınca da fotoğrafını çekmek lazım; onu  da çekiyorum.
Böylelikle ortaya U. I. P. - Uyduruk Ispanaklı Börek - çıkıyor !!!


( Yemek blogu yazarı olmak zor işmiş bunu da anlamış oluyorum bu arada:))

Sonra derse gidiyorum akşam eve geldiğimde hane halkının lütfedip bana bir tepsi börekten utanmadan bir dilim ayırdıklarını görüyorum; onun da fotoğrafını çekip ibreti alem için facebooka falan koymak istiyorum ama çok yorgunum vaz geçiyorum :))

19 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

Özleeem, ben ıspanaklı böreğe bayılırım. Üstelik şu anda kahvaltımı etmedim...
Çiğ ıspanakla hiç börek yapmamıştım, süper fikir...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lale'cim ben aceleden ne yaptığımı biliyor muyum?
Çiğ ıspanağıdenemiş olduk güzel de oldu:)

Meyra dedi ki...

bende seni S.P.A ilan ediyorum özlemcim:))
Açılımı; Süper Pratik Anne'sin ;)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Teşekkür ederim Meyra'cım, bunu çok sevdim "S.P.A." tam benlik valla:))

Leylak Dalı dedi ki...

1 dilim ayırdılarsa şükret:)))
Ben vaktim olduğunda da çiğden yaparım, tembelim kısacası:))

beenmaya dedi ki...

bak ya nasıl canım çekti şimdi. kalmamıştır da dünden kesin bitirmişsinizdir :))

banu(çifte kavrulmuş hayat) dedi ki...

bende çok severim ıspanaklı böreği,nasıl canım istedi,çok güzel görünüyor,öyle de olmuş malum:)afiyet olsun.

Pilli Petro dedi ki...

ellerine sağlık :))

MAVİANNE dedi ki...

harika görünüyo
önemli olan lezzetli bir börek çıkarmak sonuçta
ellerine sağlık
ben de çok severim ıspanaklı böreği :))

Sazan dedi ki...

Amanın, acıktım...

Kınıyorum seni, bu yapılmaz ama bu kuzu Sazana yaaaaa...

Açım ki hem ben :(

Ben kalan dilimin yarısına talibim :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Leylak'cım çiğden de şahane oldu valla:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bitti Mayam bitti hafta sonu yapacağım ama talep var:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sağol Banu'cum uyduruktu ama olsun:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sağol canım teşekkürler:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sağol Mavi Anne'cim:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kalan dilim bitti Sazan'cım; bir gün yapayım bari ben sana:)

Sazan dedi ki...

Konu yeme içme olunca unutmam ama, aldım sözümü, koydum cebime, bir gece ansızın gelebilirim :)

Tekrar ellerine sağlık...

GÖNÜL dedi ki...

böreğin her çeşidine bayılırım çomk güzel görünüyor ellerine sağlık

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Teşekkür ederim Gönül'cüm:)