10 Mayıs 2011 Salı

YASAKLI MİNİK KELEBEK

1985 veya 1986 yılları olmalıydı.

Antalya'da öğrenciydim, dört arkadaş aynı evi paylaşıyorduk.

İstanbul'da Deve Kuşu Kabare Tiyatrosu'nun Yasaklar adlı oyunu izlenme  rekorları kırıyordu.

O zamanlar video ile bile tanışmadığımız yıllardı ve YASAKLAR o kadar güzel bir oyundu ki, kasetleri bile çıkmıştı. Biz de arkadaşlarla evde oturup YASAKLAR'ı dinlerdik.

Oyunun bir yerinde, okul müsameresinde söylenmesi yasaklanan bir şarkı vardı, şarkının sözleri  okul idaresi tarafından değiştirilmişti : " Minik, minik minik kelebek, minik kelebek.

                                        Kon bir dalda dur uçmak ne demek?Uçmak ne demek .
Sanatçı olmak böyle bir şey her halde. 25 yıl sonrayı o günlerden tahmin etmek,  öngörü sahibi olmak ve topluma mesaj vermek ...

Bu yazıyı neden mi yazdım?
Bloglar YASAKLANDI sonra tekrar açıldı, şimdi de İNTERNET YASAĞI geliyormuş.
Böyle böyle özelimize inecekler diye de endişelenmiyor değilim.

Yirmi birinci yüz yılı her türlü teknolojik donanımla gümbür gümbür yaşarken, yasaklı minik kelebek olmak istemiyorum da ben arkadaşlar, bu yüzden  yazdım :)))

4 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

ah Özlemcim, Demokrasi diye yırtına yırtına geldiğimiz noktaya bak...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Özlem'cim canım benim o yıllarda oyunu sahnede izledim. O zamanın yasaklarını taşlı eleştiri halinde demokratik bir biçimde sahnelenmişti.
Şimdiki ileri demokrasi(!) öyle bir oyun değil sahnede oynanması düşünülmesi bile silivri kapısıdır.

beenmaya dedi ki...

şu an için bir geri adım atmış durumdalar ama dediğin gibi nereye kadar bu yasaklar?

Esin Bozdemir dedi ki...

Resmen zihinlere kilit vurulmak isteniliyor asıl!o dönemlerden bile çok daha vahim bir durum bu!..körün fili tarif ettiği gibi, bilir kişilerin!!! paketlere tabi olacağız hem de!..

aşağıdaki videoyu özellikle izlemenizi öneririm ...duyduklarım(ız) adeta bir akıl tutulması hali yaratıyor insanda!...

http://video.ntvmsnbc.com/banu-guvenle-arti-29-nisan-2011.html