22 Mayıs 2011 Pazar

ERKEK ÇOCUK ANNESİ OLMAK

Uzun zamandır yazmak istediğim bir yazıydı.
Erkek çocuk annesi olmak kız çocuk annesi olmaktan daha farklıymış yaşadıkça anlıyorum.

Bu yazıyı yazmayı  belki bir yıldır erteliyorum; geçen cuma  oğlum en sevdiği arkadaşlarınla kovalamaca oynarken çocuklar  birbirlerine çarpınca,  birinin burnundan kan gelmesi diğerinin kafasının sarsılması sonucu savaştan çıkmışa döndüklerinde yazmaya karar verdim.

Erkek çocuk annesi olmak ;

1- Sürekli uyanık ve dikkatli olmak demektir,
2- Ders çalışma ve kitap okuma konusunda sinirleri alınmış gibi davranmak demektir,
3- Oğlunuz büyürken anlatacağınız masallara dikkat etmeniz gerekir onlara asla Pamuk Prenses ve Yedi cüceler; Rapunzel gibi masallar anlatamazsınız,
4- Spider Man, Ben 10, Bakugan, Cille gibi kahramanlarla aranızı hoş tutmak demektir. Haa bunların oyunlarını da bilmelisiniz.Çünkü erkek çocuklar kızlar gibi eline bebek alıp; evcilik, komşuculuk falan oynamazlar !!!!!

5- Duvarlarınıza her türlü yazı ve resim yapılmasına razı olmalısınız, kızlar da duvar  boyar ama erkeklerin boyaması  daha bir başka türlüdür,
6- Bütün araba markaları hakkında bilginiz olmalıdır, yoksa pat diye sizi bozuverirler,

7- Dışarıda arkadaşlarıyla oynarken her türlü kazaya hazırlıklı olmalısınız. Koşarken düşebilirler, birbirlerine çarpabilirler, düz duvara tırmanabilir, koltuk tepelerinde gezebilirler; soğuk kanlı olmalısınız.

Bunlar saymakla da, yazmakla da bitmez aslında.

Oğulları büyümüş olan bir kaç arkadaşımın ortak görüşü de şu; erkek çocuklar büyüdüklerinde annelerinin en yakın arkadaşı oluyorlarmış.
Yaşadıkça göreceğiz biz de ...

Not: Burnu kanayan benim oğlum, kafası sarsılan en sevdiği arkadaşı Nuri.
Sonra birbirlerine sarılıp ağladılar; benim de onları öyle görünce elim ayağım birbirine karıştı.
İyi ki babamız soğukkanlı, şimdi her şey yolunda çok şükür ...

14 yorum:

Pilli Petro dedi ki...

geçmiş olsun canım erkek çocuk zor gerçekten hele de büyüdüğünde gör :)) kardeşimden biliyorum da :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Öldüm öldüm dirildim hiç sorma canım çok sağol:)

pie kurabiye dedi ki...

Ben daha da ileriki yaşlarından bahsedeyim.Futbol dönüşü eve gelen 5 arkadaşının spor ayakkabılarının kokusu(2 gün çıkmaz evden).Sesi kalınlaştığında her anne deyişinde yerinden zıplama.Babayla atışma..vs vs.
Ama her sabah Günaydın Kurabiyem demesi paha biçilemez.Sağlıklı olsunlar yeter.

Defne Soysal dedi ki...

Erkek çocuğun varsa gözünün biri hiç kapanmaz.Hep bir gözün açık uyumalısın. Ne zaman artık büyüdüğünü düşünsen başını derde sokar. (En son geçen hafta erkek çocuklarının annelerinin ömür törpüsü olduğuna karar vermiştim.)Allah erkek çocuğu olanlara sabır onlarada uzun sağlıklı mutlu ömürler versin.

Oğlum ve ben dedi ki...

geçmş olsunnnn.bizde başladık bu tip kazalara..çok zormuş gerçekten:(( sewgilerrr

Meyra dedi ki...

geçmiş olsun Özlemcim..Yeğenlerimden biliyorum erkek çocuğu düşe kalka büyüyor hakikaten büyük sabır göstermek lazım bu yaramazlara;) Allah yardımcın olsun..

Müge dedi ki...

Oğlum şu an 17sinin içinde. Çok hareketli bir çocuktu hep ama çok şükür ki kaza yaşamadık hiç (durun bir sağa sola tüküreyim de, nazar değmesin :p)
Ama onu sayesinde herrr türlü spor hakkında edindiğim bilgiler inanılmazdır..
Ailemizin ilk erkek çocuğuydu; hepimiz doğduğundan beri hayretle izliyoruz kendisini :)))

laleninbahcesi dedi ki...

önce geçmiş olsun Özlemcim...
Hep düşünmüşümdür erkek çocuğum olsaydı nasıl olurdu diye. geçen gün eşim ne farkı var dedi. Ne bilim gece geç gelirdi falan nerak ederidm dedim. Şimdi gelmiyolar mı merak etmiyormusun dedi?

kız erkek sağlıkla büyüsünler hepsi

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Pie Kurabiye : Çok teşekkür ederim canım.Biraz daha dikkatli olmak gerekiyor erkek çocuk büyütürken:)
Sağlıklı olmaları zaten tek dileğimiz, onlarsız olmaz cünkü:)
Defne Soysal: Defne'cim çok haklısın, dikkat şart, sakin olmak ön koşul:)Böyle böyle büyüyecekler işte...
Oğlum ve ben : hep dikkat etmek gerekiyor ve en çok da sabır :)
Meyra : Sağol Meyra'cım
çok teşekkür ederim.
Müge: Müge'cim zaten anlatmak istediğim o, erkek çocuklar çok hareketli oluyorlar. Bizimkinin spor merakı yeni yeni başlıyor bakalım; umarım güzel şeyler yaşarız.
Lale'nin Bahçesi : Lale'cim erkek çocuk kızlardan daha hareketli oluyor, bu da davranışlarına yansıyor. Yoksa kız erkek hiç farketmiyor onlar bizim canımızın parçası çünkü:)

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Geçmiş olsun Özlem'cim,
erkek çocuk annesi olmak nasıldır bilmiyorum ama erkek çocuk ananesi olmak çok güzel zor da değil:)
Şu araba markaları var ya haklısın, öğrenmek zorunda kaldım bu yaşımda, 2.5 yaşındaki bile bozuveriyor bilgi eksikliğimi:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Nur'cum torun sahibi olmak bambaşka bir duygu olmalı.
Erkek çocuğa biraz daha dikkat gerekiyor yoksa iyi ki var hayatımda minik kuzum benim.
Şimdi iyi çok şükür daha da dikkatli davranıyor artık kendi de korktu :)

Adsız dedi ki...

ablamın 25 ve 23 yaşlarında iki oğlu var okuttu büyüttü tabiri caiz ise ama adam edemedi her ikisinide çünkü babalarının eve başka bir kadın getirmesine kadar göz yumdular ve baba sen ne yapıyorsun diyemediler ablamada asla sahip çıkmadılar çünkü babada para vardı neyse lafın kısası erkek çocukları nankördür ölüm döşeğinde kız çocuğunuz size bir bardak su verir ancak emin olunuz erkek çocuğunuz vermez

Adsız dedi ki...

Çok yanılıyorsunuz.Erkek çocuk ölene kadar anneyi sahipler ve onu korur.

Adsız dedi ki...

Çok şükür sağlıklı ve akli dengesi yerinde olan iki oğlum var. Allah bana evlat vermiş. Her çocuğun zorluğu var tabi.Her güzelliğin zorluğunu yaşamazsak ne tadı olur. Zaman zaman hiç uyumadan zaman zaman hiç dinlenemeden işe geliyorum. Ama hiç sıkıntı değil Allah onları bana verdi ya. Gerisi teferruat :)