31 Ağustos 2009 Pazartesi

PİŞMAN DEĞİLİM

201291pismandegilimkYıllar önceydi, yanlış hatırlamıyorsam 2002 yılıydı.

Her zaman alış veriş yaptığım kitap evinin raflarından kitap seçerken rastlamıştım o kitaba.

Kitap bir oto biyografiydi. Oto biyografi olduğu için adı dikkatimi çekmişti, çünkü asıl olan, bize sunulan hayatlarımızı yaşarken yaşadıklarımızdan pişman olmamak tı.

Şen Sahir Sılan'a ait olan Pişman Değilim adlı kitabı tereddütsüz edinip bir solukta okudum.

O dönemde kitabı bir çok arkadaşıma önerdim.

Yazarın Antalya’da yaşadığını öğrendim, kendisi ile tanışmak için çaba gösterdim, ama olmadı.

Kitabı uzun uzun anlatmak istemiyorum, zaten yazımın konusu da bu değil.

* * * * *

Bu gün her zaman ziyaret ettiğim D&R ‘ların birinde yine kitapları inceliyordum. Bu seferki tercihim bir dergi oldu.

Derginin ücretini ödemek için kasaya gittiğimde, yüzünde yılların bıraktığı izleri gururla taşıyan, dimdik duruşlu, yaşına rağmen son derece dinamik bir hanımefendi ile karşılaştım.

İki tane kitap almıştı, kitapların ücretini kasaya ödeyecekti.

Ayak üstü sohbet etmeye başladık. “ Ne mutlu dedim kendisine, okuma aşkı öyle büyük bir aşk ki, hiçbir şey bitmesine engel olamıyor.”

Gözleri ışık saçan hanım, kendisinin de yazar olduğunu söyledi.

Heyecanla ismini sordum.

“ Ben, Şen Sahir Sılan “ dedi.

Heyecanım iki kat artmıştı.

Yıllar önce tanımak istediğim Şen Sahir Sılan Hanımefendi D&R’da karşımdaydı.

Yıllar geçtiği halde kitabının bıraktığı izi ve yaşadıklarını unutmamış olduğum, bana göre çok özel olduğunu düşündüğüm değerli yazarla ayak üstü de olsa tanışmış olmanın mutluluğu ile gözlerim doldu.

Kendisi de, kendisini tanıyan bir okurla karşılaşmanın mutluluğunu yaşadı.

Birbirimize telefonlarımızı verdik.

En kısa sürede kendisi ile bir araya gelip kitaplarını imzalatmak ve uzun uzun sohbet etmek istiyorum. ( Tabii eğer O da isterse )

Şen Hanım’ın Pişman Değilim ve Kendime Sürgün adlı kitaplarını okumadıysanız mutlaka okumanızı öneriyorum.

Kitapları okuyup bitirdiğinizde siz de kendi gücünüzün farkına varacaksınız.

Yaşadıklarımızdan pişman olmamanın yolu kendi gücümüzü fark etmekten geçiyor, anlayacaksınız.

17 yorum:

Nurşen dedi ki...

Özlem yine bir ortak nokta yakaladık. "Pişman Değilim"i ben de o yıllarda, ilk çıktığında okumuş ve kitabın sonuna doğru da büyük bir sürprizle karşılaşmıştım. Şen hanımın kitapta da bahsettiği gelini benim üniversiteden sınıf arkadaşımdı. Daha sonra imza gününe gitmiş, tanışmış, sohbet etmiş, o sıra Belçika'da yaşayan gelinine selam yollamıştım. Şimdi kapanan İletişim Kitabevinde yaptığı bir söyleşide bulunmuş hayat arkadaşı rahmetli Ali Neyzi ile de tanışmıştım. Hem Şen Hanıma hem Ali Beye hayata karşı duruşlarından dolayı hayranım. 2.kitabıda okudum Beni bekle birlikte gidelim sohbete:))
Sevgiler yolluyorum...

Özlem dedi ki...

İnanır mısın D&R'dan çıkınca aklıma geldin telefonun olsa seni arayacaktım.
Ne zaman döneceksin?
Bekleyeyim seni Nurşen'ciğim, iki arkadaşım daha var hep birlikte ziyaret edelim Şen Hanım'ı, ben hâlâ o karşılaşmanın etkisndeyim.
Sevgilerimle...

ozgurruya dedi ki...

Severek okunan bir kitabın yazarıyla tanışmak ve sohbet etmek çok güzel bir şey. Ben de bu yönden bir iki kez şanslı sayılırım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım yaa ne güzel bir tesadüf. Biz kitap severler için çok mutluluk verici birşey. Önerdiğin kitapları okuyacağım mutlaka. Öptüm canım. Sizleri çok özlemişim.

Özlem dedi ki...

Sen de hoş geldin canım, mutlaka oku bence hele oto biyografi seviyorsan okunmalı.
Ben dün çok mutlu oldum, yazarla tanışınca.
Sevgilerimle....

Melis dedi ki...

Senin adına ben de mutlu oldum teyzecim.

ÖZLEM dedi ki...

canım ya o kadar çok mutlu oldum ki yıllar öncesinde istediğin tanışma yıllar sonra oluyor hayat böyle güzel sürprizlerle dolu işte.senin adına çok sevindim...

Özlem dedi ki...

Evet canım, benim için gerçekten hoş bir sürpriz oldu sevgili Şen Hanım'la tanışmak,
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Teşekkür ederim canım:))

nur dedi ki...

Sevgili Özlem,
Bloglarda en sevdiğim kitap üzerine olan postlar oluyor.
Kitap yaşamdır benim için, dinlenmedir, dünyaya açılan bir penceredir.
Bazen hırs yapıyorum kendime, onuda onuda okumalıyım diye.
En sevdiğim dükkanlarda kitapçılardır.
Kendime sürgünü de okudum ve sonderece zevk almıştım. Pişma değilim'i ilk fırsatta okumalıyım şimdi bu güzel yazından sonra.
Sevgi ile kal...

denizanasi dedi ki...

ne mutlu sana. böyle güzel bir karşılaşma olmuş. ben kitabı ve yazarı da tanımıyorum. biraz kurcalıyayım bari:)

efsa dedi ki...

Etkileyici kitaplar güzel oluyor iz bırakıyor yönlendiriyor. çok mutlu olduguna eminim. :) eğer kitap bir gün beni seçerse bende okurum belki. :)

Özlem dedi ki...

Kitaplar sanırım çoğumuzun hayatında vazgeçilmezlerimiz arasında Nur'cuğum.
Ben hiç bir kitapçıyı üşenmem her fırsatta gezerim ve mutlaka bir şeyler bulurum kitaplığıma koymak için.
Pİşman Değilim Şen Hanım'ını ilk kitabı. Bir anı kitap. Mutlaka okumanı öneririm.
Hayata daha sıkı sarılıyor insan O'nun yaşadıklarını görünce.
Ben Kendime Sürgün'ü bulamamıştım, kendisine de söyledim. Remzi Kitapevi'nde olduğunu söyledi bu gün hemen aldım.
İlk fırsatta kitapları imzalatmak istiyorum sevgili Şen Hanım'a.
Çok teşekkür ederim sayfama konuk olduğun ve katkıların için.
Sevgilerimle Nur'cuğum.

Özlem dedi ki...

Ben bu cümleye bayıldım Efsa'cığım, " Kitap beni seçerse".
Bizm seçimlerimiz kadar kitabın da biz seçmesi önemli.
Kocaman sevgilerimle...:)

Özlem dedi ki...

Bence de çok özel bir andı sevgili Deniz, unutmam mümkün değil.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Gerçekten de hepimizin öyle anları var sevgili Ateş Böceği, kesinlikle bu bizim gücümüzden daha doğrusu onu fark etmemizden kaynaklanıyor.

Özlem dedi ki...

Çok heyecan verici bir andı benim için.
Daha sonra birlikte gideriz ziyaretine Şen Hanım'ın Çiler'ciğim.
Teşekkür ederim, sevgilerimle...