4 Eylül 2009 Cuma

DAMLA SAKIZI ZAMANI

lezzet-haberler-dogal-dukkan-damla-sakizli-turk-kahvesi-212x266

Damla sakızı Ege yöresine özellikle Çeşme’ye has bir lezzettir.

Çıkış yeri Yunanistan’ın Sakız Adası’dır. Her ne kadar Çeşme’de yetişen damla sakızının Sakız Adası’nda yetişenle aynı tada sahip olmadığı söylense de bence damla sakızının o muhteşem aroması bile yeterlidir.

Damla sakızının mide ağrılarına, gastrit ve ülsere iyi geldiği söylenmektedir, bunların doğruluk derecesini bilmiyorum ama benim yazımın konusu damla sakızının Türk Kahvesi ile buluşması ve sonra da bu hoş ikilinin gelip beni bulması ve bu ikiliyi kendim nasıl buluşturabilirim şeklinde arayışlara girmemdir.

Türk Kahvesi demişken, kahveye neden Türk Kahvesi dendiğini de anlatmak isterim:
1517 Yılında Yemen Valisi Özdemir Paşa lezzetini beğendiği kahveyi İstanbul’a getirmiş ve kahveyi özel pişirme metodu ile pişirip sunmuşlar, bu pişirme yöntemi kahvenin adını Türk kahvesi yapmış. Kahvenin adı da Türk kahvesi olarak kalmış.

Birkaç yıldır, özellikle Çeşme’de; ( ben iki yıldır farkındayım ) Türk Kahve’sini damla sakızı aroması ile buluşturuyorlar.
Bu sunum farklılığı kahveyi içenin damağında hoş bir lezzet bırakıyor.

Çeşitli markaların özel olarak hazırladığı damla sakızı aromalı kahveler var.

Arzu edersek kahveyi kendimiz de yapabiliriz.

Aktarlardan satın aldığımız nohut büyüklüğündeki damla sakızını havanda iyice ezerek 100 grama yakın kahve ile karıştırdığımızda aynı tadı elde etmemiz mümkün oluyor. Ben denedim gerçekten güzel oluyor.

Bu aralar, zaten kahve seven ben, damla sakızlı Türk kahvesinden vazgeçemiyorum.

Denemeyenlere tavsiye ederim.

Bakalım damla sakızlı kahvenin, klasik kahve yanında hatırı kaç yıl olacak?

14 yorum:

beenmaya dedi ki...

türk kahvesiyle arası pek de iyi olmayan ben damla sakızlısını eğer içtikten sonra bana fal bakma garantisi verirsen deneyebilirim :)))

Nurşen dedi ki...

Kahve için 40, damla sakızı için de bir 10 ekliyorum, etti sana 50 yıl. sende bir damla sakızlı kahve içip 50 yıl hatırını saymayı planlıyorum:)))

ÖZLEM dedi ki...

vazgeçemediğim türk kahvesi.her yemekten sonra bahçede kayif çaldığım,misafirlere rn güzel ikramlardan biri.
damla sakızlı ilk defa duydum bir gün denersem yazarım sana :))

Özlem dedi ki...

Çok sevinirim Nurşen'ciğim.
Sevgilerimle...:))

Özlem dedi ki...

İstediğin kahve falı olsun Özlem'ciğim:))

Melis dedi ki...

Türk kahvesini pek sevmem ama damla sakızını çok severim.

sufi dedi ki...

Sevenlere afiyet olsun hele bir de fincanda kalp şeklinde belirirse köpükler onu yapana da aşk olsun

Özlem dedi ki...

Ben ikisini de severim Melis'ciğim:))

Özlem dedi ki...

Bence de aşk olsun, sanırım asıl marifet orada:)
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Gerçek kahve tiryakileri Türk kahvesini damla sakızı aroması ile sevmiyorlar.
O yüzden hiç ters gelmedi Nur'cuğum, bana bakma ben damla sakızı delisiyimdir:)
Sevgiler benden:)

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

:) bu gittiğimde ilk kez damla sakızlı Türk kahvesi içtim ve hiç alışkanlığım olmamasına karşın şimdi sabahları damla sakızlı Türk kahvesi içiyorum. Bayıldım aromasına ve içinde gerçekten de sakız tanecikleri var. Canım çekti şimdi iyi mi :( ama bu saatte içersem göz kapaklarım hayatta aynı yerde buluşmaz bu gece :)

Özlem dedi ki...

Ben zaten bir damla sakızı aroması tutkunu olduğumdan,
Türk kahvesinde de çok beğendim Gülen'cim, akşam kahve içersem,
sabaha kadar otururum ben de:))
Sevgilerimle canım:)

ozgurruya dedi ki...

Bir yerde türk kahvesi içeceksem damla sakızlıyı seçme şansım varsa eğer damla sakızlı türk kahvesini tercih ediyorum. Damla sakızlı türk kahvesini evde yapmak için önerinizi hemen zihnime yazdım. Aktardan alıp deneyeceğim.

Özlem dedi ki...

Bakalım beğenecek misin Neşe'ciğim?
Merak ettim şimdi:))
Sevgilerimle...