10 Ağustos 2011 Çarşamba

NE OKUYOR ACABA?



Cuma günü oğlumu sinemaya götürdüm.

İzlemek istediği film vizyona yeni girdiğinden midir bilinmez; sinema ve sinemanın bulunduğu alışveriş merkezi çok kalabalıktı. İnsandan da sel olabiliyormuş ve insan konuşmaları birbirine karışınca uğultuya dönüşüyormuş bir kere daha  tecrübeyle sabitledim.

Oğlum sinemaya girdikten sonra ben de biraz  dolaştım, geri gelip oturdum kalabalık ve uğultu kesilmemişti.

 O  kalabalığın arasında  gözüme bir kadın ilişti.
Kadın  büyük bir ciddiyetle kitap okuyordu.

Üzerinde siyah uzun bir elbise vardı.  Saçlarını arkadan toplamıştı, yüzündeki  makyaj hafifti.

Kadını neden bu kadar inceledim biliyor musunuz?
Kitabını sanki çok tenha bir yerdeymiş ve üniversiteye tez hazırlıyormuş gibi bir ciddiyetle okuyordu.
Elindeki kırmızı tükenmez kalemle iki üç sayfada bir bazı yerlerin altını çiziyordu.

Kendimi bildim bileli umuma açık yerlerde kitap okuyan insanların ne okuduklarını merak ederim.
Kadının kitabını da merak ettim haliyle; fakat kitap masa üzerinde olduğu için ve kadın sürekli sayfaların altını çizdiği için kitabı göremiyordum.

Kadının duruşu, kalabalığa ve sese baş kaldırı gibiydi. " Ben buyum kardeşim: ses, gürültü alışveriş ilgilendirmez beni, kitabımı alırım keyfime bakarım" dercesine.

Bu arada merakım iyice arttı, yani öyle bir hale geldim ki, kitabın adını görebilsem hemen gidip satın alacağım ama yok kadın kitabı bir türlü masadan eline almıyordu.

Derken film bitti, çocuklar sinemadan çıktı, kadının yanına dokuz on yaşlarında bir kız geldi.

O arada benim oğlan da yanıma geldi, anne kız kalktılar ve gititler, ben oğlumla ilgilenirken son şansıımı da kaybetmiştim.
Kitabın adını öğrenemedim :((((

Sonra oğlumla alışveriş merkezinde dolaştık biraz.

Neredeyse yarım saat sonra anne ile kızı da  dolaşırlarken gördüm, onlar da hemen çıkmamışlardı demek veeeee kadın kitabı çantasına koymamıştı, kitap elindeydi, kapağı dışa dönüktü bu tesadüf sayesinde  kitabın  kitabın adını öğrenmiş oldum: " Kirpinin Zerafeti " . . .

17 yorum:

beenmaya dedi ki...

hemen baktım ben de kitaba; 'Her şeyin, özellikle de hayata dair mutlak olguların ne kadar pamuk ipliğine bağlı olduğunu gösteren nefis bir kitap.' olduğu söyleniyor...

bu arada okumak istediğim müddetçe bana da her yer kapı duvar olur aynı o kadın gibi kafamı kitaba gömer ve dışımda akıp giden dünyaya rağmen kendi dünyamı oluştururum bir anda...

laleninbahcesi dedi ki...

Özlem ben de ölürüm meraktan, kitabın adını görebilmek için şekilden şekilden girerim.

Kirpinin Zerafeti çok güzel bir kitaptır. Okumadıysan hemen listebne almalısın:)

Sevgimle

Bugday Tanesi dedi ki...

Özlemmm, tahmin et ben ne okuyorum şu anda; Kirpinin zerafeti :)
Yalnız bence o kitap öyle bir kalabalıkta okunabilecek bir kitap değil,yada kadın kendini dış dünyaya kapatma konusunda çok başarılı.
Çok falza isim mevcut kitapta ve gerçekten dolu dolu cümlelerle geçiyor her paragraf.Ben o ortamda bu kitabı okumaya yeltenmezdim bile :)

Unknown dedi ki...

ne okuyordu acaba ? Ne güzel kitaba konsantre olabilmesi ve etrafındaki kalabalığın onu rahatsız etmemesi :))
keyifli günler dilerim , sevgilerimle

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Ne kitapmış ya, valla bende merak ettim. Hemen inceliycem şimdi netden.sevgiler.

geveze baykuş dedi ki...

ben de kitap okurken kapatırım kendimi, bazen durak kaçırıp yürümek zorunda kalırım bazen sesleneni duymam. merak ettim şu kirpiyi ve benden önceki yorumlardan cesaret alarak hemen bir kitapçıya gidip almaya karar verdim :)

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Ne güzel anlatmışsınız ,çok hoşuma gitti.
Bir kitap okuyan görsem mutlaka ne olduğunu öğrenmeye çalışırım,etrafında dolanır dururum:))
Size de sonunda kitap yüzünü göstermiş.Bu kitabı arkadaşım okudu ve yakında ben de okuyacağım o çok beğenmişti ama pek kalabalıklarda okunacak bir kitap değil gibi...Derin cümleler gizliymiş içinde , sindirdrek okunmalıymış...
Sevgiyle...

Anindayorum.com (Abraham) dedi ki...

Merek konusu oldu desene kitap bende merak ettim dogrusu

Meyra dedi ki...

merakını giderdiğine sevindim Özlemcim,Ama kitabı bende merak ettim feci şekilde:)) kadınada hayret ettim ben otobüste bile okuyamazken nasılda okumuş.

Kontrast dedi ki...

Kirpinin Zarafeti'nin filmini izleme şansım olmuştu. Çok etkilenmmiştim. İzlediğim en iyi filmlerden biridir.

Bloguma da uğrarsanız sevinirim, yeni yazı yayınladım.

Nice heyecanlı maceralar yaşamınız dileğiyle...

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

Benim de insanların okuduğu kitabın ne olduğunu merak etmem yüzünden çok eğilip bükülüp görmeye çalıştığım olmuştur :) Özellikle dolmuş ve otobüslerde :)

GÖNÜL dedi ki...

öyle güzel anlatmışsınki ben bile meraklandım sonucu bekledim ve kitabın içeriğini merak ettim sevgiler

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Beenmaya: Bence de nefis bir kitap Maya'cım aldım, kitaplığımda ama sıra gelemedi daha ona:)
***
Lalenin Bahçesi : Lale'cim bu ghaliba biz kitapkoliklere mahsus bir duygu:)
***
Buğday Tanesi : haklısın canım sessiz bir ortamd aokumka gerek bence de
***
İçimizdeki Karnaval: Kirpinin Zerafetiymiş öğrenebilidm en sonunda:)
***
Güngör Ekinci : Güzel bir kitap Güngör Hanım, alddım da sırasını bekliyor okunmak için:)
***
Geveze Baykuş : Güzel bir kitap Kirpinin Zerafeti. Bu kitap okuma tutkusu ne olacak böyle? Oku oku biitmiyor:))

****
Baykuş Gözüyle : Kesinlikle katılıyorum, kalabalıkta okunacka bişr kmitap değil ama oş da bir kurgusu var :)
***

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

İbrahim Hamurcu : Di mi ama merak ediyor insan nihayetinde:)
***
Meyra : aslında kitabın içine girebilmişsem ben de okurum ama o gün acaip kalabalıktı ve kadın ciddiyetle okuyordu kitabını Meyra'cım:)
***
Kontrast : Filmini kitaptan sonra mutlaka okuyacağım Kubilay, teşekkürler:)
***
Aydan Atlayan Kedi : ama olmaz ki biz insaalrın ne okuduğunu öğrenmesek olmaz ki kedicim:)

geveze baykuş dedi ki...

aldım özlemcim aldım, hemen o gün iş çıkışı :) şu facebooktaki en yakınımızdaki kitabın 50. sayfası oyununa katılacağım onunla.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Keyifli okumalar canım:)

nil dedi ki...

özlemcim, inan ki okurken senin meraklı gerilimin beni de sardı, sanki kafamı uzatsam kitabın adını göreceğim :))) bakalım neymiş bu kitap, merak aldı gider...