16 Ağustos 2011 Salı

KENDİNİ OKUTAN KİTAPLAR




Bu aralar ödev yapar gibi kitap okuyorum.

Okuduğum bir kitap, bir başka kitabın  sayfalarını aralamama neden oluyor.

Bu yaz beni en çok etkileyen kitaplar, Bizans Sultanı, Kinyas ve Kayra, Eva Luna ve İskender oldu.

Kinyas ve Kayra ile yer altı edebiyatıyla tanışmış oldum ki bunun en iyi örneği Bukowski' dir.
Kitaptaki çoğu cümle çok etkiledi beni.
Bu kitap sayesinde bir yandan  roman kahramanlarından nefret edip, bir yandan kitabın sonunu merak ediyorsunuz okur olarak.


Tabii daha kitap bitmeden yazarın son romanı AZ'ı aldım, özellikle bekletiyorum zira AZ'ı okumaya cesaretim yok sanırım:)
***
Bizans Sultanı'nı açıkçası bir tarih romanı düşüncesiyle aldım, fakat bambaşka bir kurguyla çıktı karşıma, bayıla bayıla okudum.
Tabii hemen yazarın en çok merak ettiğim Yalnızlık Gittiğin Yoldan Gelir adlı romanını aldım. Bazen aldığım kitapları okumaya kıyamam ben, bu da böyle oldu, sırasını bekliyor.
Yaz bitmeden okunacak ama.
***
İskender'i hemen okumayı düşünmüyordum, fakat alıntı  iddialarını kendimce gözlemlemek adına okudum kitabı iyi ki de okumuşum. Sonuç, İskender'e,  kurgusuna bayıldım.
Yazarın ondan fazla karakterle başa çıkabilmesine hayran kaldım ve hemen İnci Gibi Dişler'e başladım. Henüz iki kitap arasında benzerlik göremedim.
Kitabın kapağını ve yazarın satış çabalarını beğenmiyorum. Bu "intihal" iddialarının bu çabalarla iligisi olabilir mi? Umarım değildir. Ben affetsem edebiyat affetmez :))
***
İsabel Allende'den gecikmeli de olsa Eva Luna'yı okudum veAllende'nin kalemine yine hayran kaldım. Yeni kitabı "Günlerin Getirdiği" ni son anda  almaktan vaz geçtim ama mutlaka alıp okuyacağım.
***
"Hikayeden Çocuk" la Onur Caymaz' la tanıştım. Kendime söz verdim kitaplığımda mutlaka bir Onur Caymaz kitapları köşesi olacak.

***
"İmkansızın Şarkısı" ertelediğim kitaplardan biriydi. Okuyunca en sevdiğim Murakami kitaplarından biri oldu. Murakami'yle ilgili fazla bir şey yazmama gerek yok sanırım:)

Bu kadar kitabı hangi arada okuduğumu düşünebilirsiniz.

Valla ben de bilmiyorum. Kitaplar okutuyorlar kendilerini.
Bir de  bildiğim sanırım okumadan nefes alamıyorum ...

12 yorum:

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Ödev gibi kitap okuyorum cümlesi çok hoşuma gitti , bu aralara ben de o moddayım:))
Okudukça okuyasım geliyor.İskenderi ben de çok beğendim,son zamanlar en güzel romanını okudum...
imkansızın Şarkısını da okudum.Onur Caymazı inceliyorum.
Ben de okuduğum kitaplarla ilgili kısa yazılar,aktarmalar yapıyorum,sizi de beklerim:)
Sevgiler,bol okumalı günler...

Yeraz dedi ki...

Selam
Kinyas ve Kayra'yı okumuş olmana çok sevindim.Benim okuduğum ilk Günday kitabıdır kendisi.Çok etkilenmiştim.
AZ da çok güzel ama sanki daha farklı.İçinde yaşananlar ne kadar acı olsa okuması daha kolay daha sürükleyici ama Kinyas ve Kayra daki derinlik yok gibi.Tabi benim fikrim bu.
Bizans Sultanı'nı merak ettim ben de alıp okuyacağım.İskender için de maalesef kapak olayını çok büyüttüm ısrarla yeni bir kapak bekliyorum:))
Murakami ise beni de çoktan fethetti:)
Güzel paylaşımların için çok sağol...

www.macerakitabim.com dedi ki...

Güzel bir yaz geçiriyorsun Özlem'cim. Ben de şu son günlerde kitap okumakta hızlandım. Keşke hep aynı hızla gitse, ne büyük keyif değil mi? İskender'i ben de okudum ve çok beğendim. Paul Auster'ın Görünmeyen'i geldi peşinden. Ursula K.Le Guin zaten başlıbaşına bir masal:)) Elimde şimdi Paulo Coelho, Zahir var. Yaşasın kitap okumayı sevenler! Çok öpüyorum canım seni.

nil dedi ki...

Özlemcim, öncelikle bu beni karşılayan serçecikleri çok özlemişim belirtmek isterim, görünce içim cıvıldadı :)

iskender'i ben de aldım henüz okumadım, sırada. ama intihal iddialrı hakkında yazarlar ve çevirmenlerin eleştirileriniiçeren bir gazete yazısı okumuştum, göçmen edebiyatında benzer temaların hep bulunduğu, inci gibi dişlerin de örneğin şu an hatırlayamadığım başka bir kitapla benzerlikler taşıdığını ama dünya edebiyatında kimsenin bu benzerlikleri intihal olarak yaftalamadıklarını söylüyorlardı. sanırım farklı etknlerden dolayı elif şafak biraz fazlaca hırpalanıyor diye düşünüyorum...

kinyas ve kayra ile eva luna da aklımdaki kitaplardı şimdi kesinlikle bekleme rafında yerini alacaklar ;)

ve inkansızın şarkısı... okuduğum ilk kitabı yazarın ve gerisi de geldi hemen, kesinlikle fazla söz söylemeye gerek yok, okunsun :)

sevgiler :))

Unknown dedi ki...

Of ne güzel hepsini bir çırpıda okumuşsun...
Çok keyifli anlatmışsın , özendim bunlara listeme ekledim :)))

MAVİANNE dedi ki...

harika bir şey bol bol kitap okumak
ne kadar şanslı senin kitaplar böyle bir okuyanları var
sevgiler

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Kitap bu Özlem'cim su gibi okunur:)
Sana bir kitap önerisi, ben gözyaşlarımla okudum, su gibi çabucak okunacak, daha doğrusu bitmeden elinden bırakamayacağın bir kitap.
(lütfen anneme iyi bak/Kyung-sook Shin)
İskender konusunda kararsızım ama muhakkak okuyacağım bu kesin.
Sevgiler canım.

Kontrast dedi ki...

Merhabalar,

Nice bol okumalar diliyorum size!

Bu arada İskender'i tek geçerim.

Neşeyle kalın!

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Baykuş Gözüyle : Teşekkür ederim, i,ze de bol okumalı günler sayfanıza konuk oldum, ben de takipçinizim artık:)
***
Yeraz : Şimdi de Az'a başladım, o daha farklı, Murakami' yi sen de sevdin demek, tüm kitaplarını okumadım ama bu kitabı güzeldi, bir de İmkansızın Şarkısı'nın filmini izlemek istiyorum...
***
Özlem Öztürk : Çok da keyifle okuyorum Özlem'cim, seviyorum okumayı:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Nil : Nil'cim o serçeler beni de mutlu ediyor çok hiç sorma. İnci Gİbi Dİşler'in yazarı Elif şafak'a mektup yazmış. Söylenenleri kafan takma diye. Bence alıntı değil ve gwerçekten çok sevdim ben, okumanı isterim :)
***
İçimizdeki Karnaval : Güzel okumalar dilerim:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavi Anne : Canım Mavi Anne'cim çok teşekkürler, seni,n kitapların da çok şanslı bence:)
***
Yaşamın Kıyısında : Nur'cum Lütfen Annem İyi Bak'ı kışın okudum, bayıldım, anneme daha çok sarıldım.
İskender'i de beğeneceğini düşünüyorum.
***
Kotrast : Çok haklısın Kubilay yılın kitabı bence İskender'dir:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavi Anne : Canım Mavi Anne'cim çok teşekkürler, seni,n kitapların da çok şanslı bence:)
***
Yaşamın Kıyısında : Nur'cum Lütfen Annem İyi Bak'ı kışın okudum, bayıldım, anneme daha çok sarıldım.
İskender'i de beğeneceğini düşünüyorum.
***
Kotrast : Çok haklısın Kubilay yılın kitabı bence İskender'dir:)