19 Ağustos 2011 Cuma

RÜZGAR GİBİ ...



- Yaşlanmak yer çekimine yenik düşmekmiş.

- Bir çok şeyi aynı anda yapmak istemek ama sadece birini yapabilmekmiş.

- Vücudundaki her kemiğin ayrı ayrı ağrıması demekmiş.

- Öğlen uykularının artması demekmiş.

- Bastonun üçüncü bacak görevi yapması demekmiş.

- Torunların büyüdüğü zamanları, evlendiklerini, çocuklarını göremeyecek olmanın eksikliğini duymak demekmiş.

- Mızmız olmak, hiç bir şeyi beğenmemek demekmiş.

- Her gün bir avuç dolusu ilaç içmek demekmiş.

- Kulağın ağır işitmesi, gözün daha az görmesi demekmiş.

-Eğer halen gezecek halin varsa belediye otobüslerine ücretsiz binmek demekmiş.

- Gençlerin itibar etmesi, yardımcı olması demekmiş.

-Yaşlanmak çabucak geçip giden gençliğin ardından umutsuzca el sallamak demekmiş ...

***
Ben söylemiyorum bunları, geçen gün apartman komşuları anneme ziyarete geldi de, komşuları ben ağırladım.

Yaş ortalaması seksen olan teyzelerin ortak fikirleri bunlar.

Aklıma Oscar Wilde'ın o ünlü şarkısı geldi  : "I know what it is to  be young, but you don't  know what it is to be old". - Ben gençliğin ne olduğunu biliyorum ama sen yaşlılığın ne olduğunu bilmiyorsun -

Onları dinleyince hüzünlendim ben de, gerçekten bu kadar hızlı mı geçiyor gençlik, rüzgar gibi?


Fotoğraf : Annemin albümünden, annem çocukken ...


















10 yorum:

Esin Bozdemir dedi ki...

Bir telaş içinde adeta;
Yıllar ay, aylar hafta,haftalarda bir gün gibi geçiyor!.. diyorsak eğer!..ağır ağır çıktığımız merdivenlerde ortasındayken ömrün tepeye bu ahestelikte çıkılıyormuş!buradan seyretmek vadiyi güzel:))..sonra aşağıya inişe geçiş başlıyor demek ki!!o noktada..inişler çıkış gibi olmuyor-muş!!!işte o süratli ama hissedilir inişleri 80 lik muhteremler iyi biliyor!..hele dünyanın hummalı gidişatı hayla huyla hepten hızlı estiriyor rüzgarları...

laleninbahcesi dedi ki...

Özlem evet ya ne kadar çabuk geçiyor zaman..Biz ne zaman büyüdük, çocukalrımız ne zaman bu yaşa geldi... Rüzgar gibi bile değil fırtına gibi geçiyor zaman. bSağlıkla geçsin, güzel geçsin...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

su misali...

Çınar dedi ki...

Öyle bir geçiyor ki zaman; ardından bir film seyreder gibi baka kalıyor insan. Umutlarını, beraberinde gençliğini çocukluğunu ellerinin arasından kaçırıvermenin çaresizliğine yanıp dururken,içinde bulunduğu zamanın değerini de gözden kaçırarak...

Kontrast dedi ki...

Güzel bir gönderi olmuş. Biraz da hüzünlü... Geçmiş hem hüzün doludur zaten hem de neşe.

Candna Erçetin'in Aranjman'ını dinliyorsun galiba. Nasıl buldun? Ben çok beğenmiştim.

Blogta farklı bir kitabı anlattım bekliyorum: 1473...

Sevgiler...

two of us dedi ki...

Yaşlanmak biraz da hangi rüzgarı ektiğinle ilintili. İleride fırtına mı biçeceğin, meltem mi, buna bağlı.

Ne kadar biriktirirsek o kadar harcayabiliriz gibi. Borçlanmak seçeneği saklı kalsın.

:)

hüznün tadı dedi ki...

Hiç yaşlanmak istemiyoruz. Genç ölmekte istemiyoruz. Peki ne istiyoruz? Hepimiz onurumuzu titirmeden güzel yaşlanalım inşallah.

Defne Soysal dedi ki...

Tüm bu olumsuzluklara karşın, yaşlanmak huzur demek, bu dünyada görevini yapmış olmanın rahatı, sükunu demek, yeterki yapılmamış bir şey bırakmadan yaşlanalım. Sevgiyle Özlemcim.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

80'e gelmeye gerek yok Özlem'cim, ben şimdiden aynen öyleyim.
Ama yine de 'şimdi bana kaybolan yıllarımı verseler'
diye şarkı söyleyesim yok, memnunum yani:))
Sımsıcak sevgiler canım

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Esmir : Ne güzel özetlemişsiniz hayatı, başlangıç ve bitiş, iniş ve çıkış. Sevgiler...
***
Lalenin Bahçesi : Ben bile anlamadım Lale'cim tam bir fırtına:)
***
Aynur (Küçük hala ): Gerçekten su misali:)
***
Çınar: Çınar'cım çok haklısın, galiba zaman elimizdeyken değerini bilmek önemli..
***
Kontrast : Geçen zaman geride hüzün bırakıyor galiba. Candan Erçetin bu yaz en keyifle dinlediğim albüm oldu. 1473Ü duydum, tanıtımını da okudum, mutlaka okuyacağım değişik ve etkileyici bir kitap olmuş Kubilay'cım...
***
TWO : Çok haklısın, ne kersek onu biçmez miyiz zaten?
***
Hüznün Tadı : Gerçektenm kim ister ki yaşlanmayı, ruh aynı dururken bedenin yer çekimine yenik düşmesini?
***
Defne Soysal :Defne'cim güzel izler bırkaarak yaşlanmak önemli galiba ...
***
Yaşamın Kıyısında : Bence yaşlılık biraz da insanın huyu ile alakalı, yani eğer pozitif bir insansan yaşlılığı da güzel karşılıyabiliyorsun.Yok değilsen zaten o zaman sıkıntılar da peşini bırakmıyor, bu yüzden anlıyorum seni Nur'cum, ben de senin gibi olmak isterim:)