22 Nisan 2011 Cuma

AHH NADİA !!!

Uzun zamandır beni bu kadar sarsan bir kitap okumamıştım.
Kitap bittikten sonra ne yeni bir kitaba başlayabildim, ne de kitap hakkında düşüncemi yazabildim.



Üstelik çok da eksik hissettim kendimi.Meğer ben "Struma"yı hiç duymamışım.



Deliler gibi sevdiğim, yaz aylarında ateş böceklerinin gece şölenine hayran kaldığım Şile'nin denizinin altında yatan koca gemiden hiç haberim olmamış.


Ve Nadia, ahhh Nadia !!!


Geminin güvertesinden gökyüzüne bakarken, kuşların " V " şeklinde göçüşünden bile umutlanan Nadia.


Ve Profosör, sevdiği kadına hayatının tek ve en güzel bestesini yapan adam.


Bir insan daha da büyük hangi acıyı yaşayabilir acaba?


Sahiden de coğrafya kader midir?



Ve Maya, erkek yazarın kaleminde hayat bulan zeki, okuru kendine bağlayan Maya.


Ve Serenad aslında roman hakkında konuşacak ve yazacak o kadar çok şey var ki ...

18 yorum:

Meyra dedi ki...

Özlemcim ben hala elimdeki kitaba adapte olamadım Serenad Für Nadia sanki bildiğim bir besteymiş gibi tınısı herdaim kulaklarımda..delirdimmi abartıyomuyum demekten alamıyorum kendimi..ve görmediğim profösöre hayran kalışım:)) Zülfü kendini aşmış bu kitapla beni içine hapsetti resmen..

ezgilimelodi dedi ki...

E ben yine kıskandım şimdi:)
Okumadığım onlarca kitap varken,hemen sepete ekledim bu güzel kitabı da...

tülin dedi ki...

Çok beğenmiştim ben de.Zülfü Livaneli nin en iyi romanı bence de.

MAVİANNE dedi ki...

hepimiz aynı duygularla okumuşuz demek ki,
benim duygularıma tercüme oldun canım
hapsolduk sernad da biz
zülfü livaneli yine bize hükmetti
etkisi altında bıraktı

Unknown dedi ki...

aldım ben de :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Biz galiba Serenad tutkunu olduk Meyra'cım:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yok kıskanma ama bir ara mutlaka oku olur mu Ezgi'cim?

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bence de Tülin en güzel Livaneli romanı Serenad...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kesinlikle doğru söylüyorsun Mavi Annecim:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Burcu'cum okuyunca düşünceni paylaş bizle olur mu?

banu(çifte kavrulmuş hayat) dedi ki...

bitirmek üzereyim ama bitmesin istiyorum:)))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Banu'cum ben de öyle olmuştum sonlara doğru:)

figennn dedi ki...

Zülfü Livaneli..mükemmel bir eser ortaya çıkarmış...bu kitabı okumasam ne şilede batırılan gemiyi nede ayrıntılı bir tarihi bilmeyecektim...kitabı bir an önce bitirmek için can atarken bir yandan da bitmese diye hislere kapılıyorum..beni derinden etkileyen kitaplardan biri oldu...

Adsız dedi ki...

2011 TÜYAP Kitap fuarında Livaneli'nin söyleşisi vardı, o kadar akıcı konuşuyor ki hayran olmamak elde değil..
Serenad okuduğum en güzel kitaplardan birisi, kitap fuarında kitabımı imzalatıp fotoğraf çekinip konuşma fırsatım olmuştu. Kesinlikle harika bir yazar. Leyla'nın evini de öneririm.

Adsız dedi ki...

SERENATI OKUDUM OKURKEN GÖZYAŞLARIMI TUTAMADIM DAHA BAŞINDA OLMAMARAĞMEN KIZIM DEDIKI OO ANNE SEN ŞİMDİDEN BÖYLE BAŞLARSAN KITAP BITINCE MAHVALACANDEDI .
BİTİRDIM VE İPTAL OLDUM GÜNLERCE AKLIMDAN ÇIKMADILAR İNSAN LIGA YAPILAN İŞKENCE VE HERYERDE AŞK VE 3 KADININ HIKAYESI VE BENIM SOYUMUN ÇEKTIGI DİĞER MILETLERIN YAŞADIGI .
SAYIN ZÜLFÜ LIVAN ELININ HAYRENIYDIM
FAKAT TUTKUSU OLDUM ŞİMDI BİZE BUNLARI YAZARAK GERÇEKLERI ANLATIGI İÇİN HALEN ZAMAN ZAMAN İNTERNETEN ARAŞTIRIYORUM MAVI ALLAY KALDI ALLAK BULAK OLUYORUM BAKARKEN
BÖYLE GÜZEL BİR ROMANI BIZIMLE PAYLAŞTIKLARI İÇİN BÜTÜN EMEGI GEÇENLERE TŞK EDIYORUM ..

Adsız dedi ki...

VE BEN BUNLARI YAZARKEN BILE HEYECANLANIYORUM . BILGIYE BEDER

Adsız dedi ki...

bende struma dan habersızdım ve ılk kez (o kadar gercekcı geldı kı ) netten arastrdım boyle bı olay var mı dye. kesınlıkle katılıyrum kı okudugum konusu en genıs ,en cekıcı kıtaptı .

Unknown dedi ki...

Bu kitapta ben de çok sarsılmıştım.Öyle güzeldi ki...