21 Aralık 2010 Salı

BENİM SİLAHIM SENİN SİLAHINI DÖVER

Bir kaç yıl sonra belki de ilk okul çocukları arasında bu tarz konuşmalara tanık olacağız.

Çünkü bir kaç yıl sonra, böyle giderse çocuklara da silah kullanma ve bulundurma hakkı tanınacak.

Geçen gün okuldan eve gelip, üzerini değiştirirken " - Anne var ya arkadaşım E' nin babasının zilahı varmış ( silah diyemez hâlâ ) dedi.

Ürperdim duyunca bu cümleyi; demek  E' nin babası oğluna " zilahını" gösteriyor bunu anladım konuşmaya devam ederken anlattıklarından.

Sonra bebekliğinden beri yaptığım gibi silahın ve savaşın, hatta şiddetin ne kadar kötü bir şey olduğunu tekrar tekrar anlattım ona.

Belki büyüdüğünde aklına gelirim oğlumun, sözlerim etkili olur,  eline bile almaz silahı; belki de o büyüyene kadar her evde 5 - 10 tane silah olur kimbilir.

 Yeni yıla girerken ülkem için güzel şeyler düşünmek istesem de küçük bir çocuğun söylediği bir cümle bile kanımın donmasına ve umudumu kaybetmeme neden olabiliyor. Böyle giderse o lise çağlarına geldiğinde okula bile silahla gidecek bu çocuklar, çok yazık çok.

Elimde değil anne olarak endişeleniyorum !!!

http://www.kanaldhaber.com.tr/Haber/Gundem-32/Teksas-yasasi-geliyor-11928.aspx

 

6 yorum:

beenmaya dedi ki...

anne değilim ama ben bile endişeleniyorum artık herkes için, hepimiz için arkadaşım. kalem tutması gereken ellere silah veriyoruz artık bir anlamda nasıl endişe duyulmaz ki...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ben de buna şaşıyorum ya.
Bu davranış biçimi ellerinde patlayacak bir gün.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Ben torunlarım ve gençlik, gelecek nesil için endişelenmekte haklıyım işte Özlem'cim
Şimdi bile "Hep birlikte çıldırmış olmalıyız" deyip duruyorum.
Asanlar,kesenler (hemde 8-10 parça)
taciz,tezavüz,düğün şenlikleri, eğitim.
Of canım ya! bana ne diyemiyorum işte.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bence de çıldırdı toplum.
İnsanın canına bu kadar kast olamaz çünkü.
Endişem katlanarak artıyor Nur'cum.
Sevgiyle kal.

MAVİANNE dedi ki...

kesinlikle
silahlanmaya karşıyım
hele de çocuklara silaha özendirmek
ne kadar yanlış ve tehlikeli
umarım her eve bir silah kampanyasına dönüşmez bu süreç

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ben de öyle ummak istiyorum Mavi Annecim yoksa biteriz biz.
Çok endişeliyim bu konuda.