28 Eylül 2009 Pazartesi

ÖĞRETMEN

okulda001
- “ Kardeş, siz çocuğu hangi öğretmene verdiniz?

- “ Biz vermedik, okul "C Hanım" ın sınıfına vermiş.”

- “ Aaa, öğretmen tercih etmediniz mi? Aman şekerim C Hanım için çok sessiz diyorlar, biz "A Hanım"ı istiyorduk; vallahi tam … ( miktarı özellikle yazmıyorum ) TL para verdik ve yazdırdık çocuğu "A Hanım" ın sınıfına.

- “ İyi hayırlı olsun .“

- “ Olur olur, hırslı bir öğretmenmiş A Hanım, çok da otoritermiş adam eder çocukları!”

- !!!!

Üç hafta sonra…


- “ Öğretmen geçen gün bizi okula çağırdı, bizim oğlan sınıfta çok uyumsuzmuş, kalkıp sınıfın içinde dolaşıyormuş. Ders dinlemiyormuş. Siz bu çocuğu alın da psikoloğa götürün dedi”.

- “ Kim dedi bunu o çok meşhur, bilmem ne kadar para bayıldığınız A öğretmen mi dedi?”

- “ Evet şekerim, vallahi psikoloğa gitmesi gerekiyormuş bizim oğlanın.”

- “ Hadi canım, bu çocuk kreşe, ana okuluna gitmedi mi? ”

- “ Evet gitti.”

- “ Peki orada sorun var mıydı?”

- “ Hayır arkadaşlarıyla güzel güzel oynardı, bütün faaliyetlere de katılırdı. ”

- “ Sence sorun sadece senin oğlunda mı dersin, şu çok ünlü öğretmen A acaba, biraz çocuğu kazanmaya çalışsa, biraz ilgi gösterse, bu çocuğun henüz ilk okul birinci sınıfa yeni başladığını göz ardı etmese, sonra çocukta değişim olmazsa psikologdan yardım alsanız nasıl olur, ne dersin?

- “ Hiç bunu düşünmemiştim.”

- “ Düşünsen iyi edersin, iyi öğretmen, daha yolun başında öğrencisini reddeden değil kazanan, kazanmak isteyen ve bunun için çaba gösteren öğretmendir. Bunu asla unutma.

*****

Yukarıda yaşanan diyaloglar tamamen gerçektir.

Her yıl ilk okul birinci sınıflarda yaşanan “öğretmen seçme”, hatta bu yüzden öğretmenlere yüksek rakamlarda para verme gibi durumlara şiddetle karşı çıkıyorum.

Öğretmen iyi olabilir, -iyilik- kriterleri herkese göre de farklıdır, hepsinden önemlisi çocuğun öğretmenini sevebilmesidir.

Okul hayatına adım atar atmaz ilk gözüme çarpan sorun bu olmuştu.
Birkaç tane daha var ama onlar da diğer yazılarımın konusu olsun.

11 yorum:

Melis dedi ki...

Teyze o kadar haklısın ki...

aydan atlayan kedi dedi ki...

“öğretmen seçme, hatta bu yüzden öğretmenlere yüksek rakamlarda para verme gibi durumlar" mı? Bunu da ilk defa duydum inan. Çok acaip bir ülke burası çok...

Özlem dedi ki...

Ben de ilk kez rastladım, başımıza gelmeyince bilmiyorduk tabii.
Sadece isim yapmış diye çocukla iletişim kurup kuramayacağına bakılmadan böyle tercih yapıyor bazı veliler Fulya'cığım.
Sonuçlarına da minicik çöocuklar katlanıyor ama.
Yanlış bence.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Yanlış bir sistem, yanlış bir yaklaşım bence bu Melis'ciğim.
Sevgilerimle...

ÖZLEM dedi ki...

böyle anne babalar çocuklarının geleceğini çaldıklarından , onlara en büyük geleceğin kötülüğünü hazırladıklarının farkında değiller.
maalesef toplum olarak biz zamanında görmedik aman çocuklarımız en iyi şartlarla görsün diyerek vede çocuklarımızı rahat bir hayata alıştırdığımız farkına ancak çok geç varıyoruz.
elbette ki herkes en iyisinin olmasını ister ama böyle para harcayarak çocuklarımıza kötü örnek olarak değil herkes gibi belli imkanlarla, sadece maddi değil manevi desteklede..
sevgilerimle canım çok anlamlı bir konuyu paylaştığın için teşekkür ederim...

Özlem dedi ki...

Ne yazık ki var Dilek'ciğim ve tespitlerin çok doğru.
Şaşırtıcı, üzücü ama doğru.
Dilerim, eğitimin gün ışığında olduğu günler görür çocuklarımız.
Teşekkür ederim katkıların için.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Ben de kaktkıların için çok teşekkür ederim Özlem'ciğim,
Seviglerimle...

Özlem dedi ki...

Bence de çok yazık.
Eğitim bir ülkenin bel kemiğidir Belgin'ciğim.
Çok dikkatli olmak gerek, eğer felç olursa hayat biter.
Teşekkür ederim katkıların için.
Sevgilerimle...

nur dedi ki...

Tarih tekerrürden ibaretmiş.
Bunlar vardı ve hep olacaktır.
Yurdum yurdum güzel yurdum!!!

denizanasi dedi ki...

biz bunu anaokulu için bile yaşadık.
hatta başka biri gözümün önünde bağışını yaptı. benden de istedi. ben de ne için diye sordum. kem küm etti. ben olayı oluruna bıraktım. şimdiki öğretmenden memnunum. başta biraz problemli görmüştüm. ha bir de öğlenci için bu olay var. öğlen sınıflarında 25 çocuk var. biz de ise 14.. sence hangisi daha iyi..

Özlem dedi ki...

Var ve yazsak da çizsek de önüne geçemiyoruz.
Çok haklısın Nur'cuğum.
Sevgileirmle....