7 Eylül 2009 Pazartesi

ZAMAN HIRSIZI

a192ce67a73a6cc873a94b8fe10a43c2

Gün biterken; günün o son anlarında kendime kalan saatler benim için özeldir.

Bu durumu, bir külah dondurmanın sonunu yerken aldığım keyfe benzetirim çoğu zaman.

Bazen hızlı yerim o dondurmayı acelem vardır, bazen yavaş yavaş tadına vararak ama en çok o külahın son kısmı değerlidir benim için.

Gün bitimleri de böyle işte.

Oğlumun çoktan uykuya teslim olduğu, günlük rutin işlerin ( çamaşır, ütü, yemek, ev temizliği vs. ) bittiği, iş telaşının olmadığı, yirmi dört saatten kendime çaldığım son anlar nedense mutlu eder beni.

Hırsızlık kötü bir eylemdir bilirim ama özellikle oğlum doğduğundan beri bu hırsızlığı seviyorum.

İtiraf edeyim, zaman hırsıyım ben.

Neler mi yaparım zamanı çaldığımda ?

Mutlaka müzik dinlerim,

Ve mutlaka okurum.

Bazen aynı anda iki kitap bile okuduğum olur.

Dönem içinde izleyemediğim filmlerin DVD’sini izlerim.

İnternette gezerim, yazı yazar, sevdiğim blogları okur, yorumlar yaparım.

Sonra göz kapaklarım ağırlaşmaya başlar, zamandan çaldığım saatleri tüketirim.

Sonra gece kalın bir perde gibi çöker şehre, göz kapaklarım ağırlaşır yine de zamandan çalmaya devam ederim.

Aslında çalıntı zamanı harcarken dikkat de ederim, har vurup harman savurmam, yine de bitiririm.

En sonunda şarjı bitmiş cep telefonu gibi hissederim kendimi.:)

Yeni güne hazırlık için kendimi şarj etme vaktim gelmiştir ve en iyi şarj yöntemi uykudur bilirim.

Yazın bu şehirde geceleri uyunmaz onu da bilirim.

Zamandan çaldığım bu anları en çok beni kendimle buluşturduğu, bana değer kattığı için severim.

Zaman, yaptığım hırsızlık için senden özür dilerim.




FOTOĞRAF: WWW.DEVİANTART.COM

13 yorum:

Nily dedi ki...

çok hoşuma gitti bu benzetmen.. bir külah dondurmanın sonu, ne tatlı ne keyiflidir. aynı kendimize ayırdığımız bizi biz yapan dakikalar..saatler gibi.. eminim zaman bu hırsızlığı görmezden gelebilir:)) sevgiler..

beenmaya dedi ki...

zaman hep çalmıyor mu bizden. biraz da biz çalmışız ondan çok mu :))

Evren dedi ki...

"zaman hırsızlığı" diye yüklemişsin sen adını, "zaman değerini bildim ben senin" gibi geldi bana anlamı...

Özlem dedi ki...

Gün içinde oradan oraya o kadar koşuyorum ki, sanki gün bitiminde zamandan çalmışım gibi geliyor Evren'ciğim,
sanki zamanı kendime saklamaya ya da ayırmaya hakkım yokmuş gibi :))
Bu yüzden haklısın düşüncende Evren'ciğim.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Bence de canım:)
Sevgilerimle...

nur dedi ki...

Beni mi anlatmak istemiştin,evet aynısı olmuş.
Ben bunu 40 yıldır yapıyorum Özlem'cim.
Ve aynen bende kendime zaman hırsızı derim. Ne yapayım al diyen yok ki çalmak zorundayım.

Belgin dedi ki...

Hisst Özlem, kimse duymasin ama bende o hirsizlardanim:)) Ben hem aksam, hem sabah caliyorum:)) Iyi yapiyoruz bence:))

Öpüyorum tatlim:))

Özlem dedi ki...

Bence de çok iyi yapıyoruz Belgin'ciğim, başka yolu yok zaten:))
Ben de öpüyorum canım, sevgilerimle...

denizanasi dedi ki...

bu güzel vakitleri aynen böyle degerlendirmek için her akşam niyetlenirim. ama oğlan yattıktan sonra kolum bile kalkmaz:)

Nese dedi ki...

Gecenin onbirini onbir gece, haydi nese yat diye kendi kendime "didisirken" evet evet kendimle didisiyorum hep, senin yazin cok isabetli oldu Ozlem' cigim. Uyumali hemen simdi, ama daha okunacak gazateler var...
En buyuk hirsizlardan biriyim biliyorsun. Ozlemisim bu arada, kal saglicakla!

ozgurruya dedi ki...

Zaman hırsızı olmak lazım. İnsanın kendini daha iyi hissetmesi, diğer zamanlarda daha başarılı ve mutlu olması için çok gerekli. Kendi için zaman geçirmeli; müzik dinlenmeli, arkadaşlarla buluşulmalı, kitap okunmalı, yazmalı, okumalı ve daha bir sürü şey. Bunlar olmadan da insan yaşadığının farkına varmıyor.

Özlem dedi ki...

Kesinlikle çok haklısın Özgürrüya.
Yoksa diğer türlü başkaları için yaşamış oluyor insan.
O zaman çalabildiğimiz kadar çalmalı zamandan.:)
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Ben de seni özledim.
Vallahi kendi adıma o saatleri çok seviyorum ben, " uykuyla didişmek" tam da o durumdayım işte:)
Sevgilerimle.