24 Eylül 2009 Perşembe

EYLÜL

september_by_uktara

Çok severim EYLÜL ayını.

Yazla kış arasında kalan ve her ikisinden de esintiler taşıyan mevsimin ilk ayı olduğu için,

Bana her zaman bitişleri değil de yenilikleri ve başlangıçları çağrıştırdığı için,

Sıcakları hafifleterek havayı limonata kıvamına dönüştürdüğü için,

Her şehre ayrı ayrı yakıştığı için,

Sararan yaprakların bile göze daha güzel göründüğü ay olduğu için,

Bana insanın ikinci baharında da güzellikler yaşayabileceğinin mümkün olduğunu hatırlattığı için, on iki ayın içinde EYLÜL göz bebeğimdir benim.

Bu yıl özellikle eylül ayının son haftası bizim için yeni başlangıçlarla dolu. Ailecek yüreklerimiz farklı çarpıyor bu aralar.

Hele evdeki en minik yüreğin çarpıntısını her an duyar gibiyim. Neden mi?

Bu eylülde biz yıllardır duymayı unuttuğumuz ders zili sesini tekrar duyacağız.

Ciğerlerimiz okul havası ile dolacak.

Şimdiden evimizde renk renk kalemler, sayı çubukları, abaküs, fasulye taneleri, defter, silgi, kitap, defter kapları, etiketler var.

Her şeye sıfırdan başlıyoruz.

Heyecanlıyız ama, anne oğul birbirimize belli etmiyoruz.

Düşünüyorum da benim öğrenciliğimden bu yana o kadar çok şey değişmiş ki.

Marka çılgınlığı almış başını yürümüş.

Her okulun forması farklı, fiyatları da öyle.

Okuma öğretme biçimi de değişmiş fiş yok, sanırım seslerden, hecelerden öğreniyorlar.

Hemen el yazısına başlıyorlar, biz ilk okul üçüncü sınıfta öğrenmiştik, o kadar zorlanmıştım ki hâlâ çok sevmem el yazısını.

Aslında 14 Eylül’de gittik okula alıştırma için, ama oğlum hâlâ anne sen de gel diyor.
Benden kuvvet alıyor, oysa kendi kanatları ile uçması gerek, bilmiyor.

Bizim evde okulla ilgili hareketli günler yaşanıyor bu aralar.

Kim bilir daha kaç evde aynı telaş ve heyecan var?

Yeni EĞİTİM ve ÖĞRETİM yılı hem ülkemiz hem de çocuklarımız için hayırlı olsun.

Çocuklarımızın geleceği aydınlık olsun.

16 yorum:

delfina dedi ki...

Eylül, bu yüzden güzel demek ki Özlemcim.Senin kaleminden dökülen kelimelere benziyor düşen yapraklar.Her biri ayrı güzel.

Oğluna sonsuz başarı,mutluluk dolu okul yılları diliyorum.Okuduğu okullarda hep güzel anıları biriktirsin hafızasında inşallah...

Sevgiler,

Yeşim Özdemir dedi ki...

Eylül ayını ben de çok severim. Hem o bunaltıcı sıcakların bitip de tatlı bir serinliğin hüküm sürdüğü günlerin başlangıcıdır; hem de doğduğum gün bu aydadır.
Alpcan ile birlikte karşıladığınız bu tatlı heyecanın keyfini çıkartmanızı yürekten diliyor ikinizi de şapppp diye öpüyorum:)

Özlem dedi ki...

Biz de seni kocamaaan öptük Yeşim Teyze.:))
Bilmez miyim eylül senin ayındır.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Çok teşekkür ederim güzel dileklrein için Delfina'cığım.
Mutlu çocukluk anıları biriktirmek büyüyünce çok işe yarıyor.
Umarıım çocuklarımızın anı cepleri mutlu anılarla dolar günün birinde.
Sevgilerimle...

Melis dedi ki...

Eylül ayını ben sevmiyorum teyze okullar açıldı ve ben 6. sınıfta sevdiğim üç arkadaşımdan ayrı sınıfa düştüm, sevmiyorum artık
eylülü:((

ATEŞ BÖCEĞİ dedi ki...

Ben aylardan en çok Eylülü severim mevsimlerden sonbaharı nedenini bilmiyorum insanı bir başka yapıyor bu mevsim ve ben her bahar olduğu gibi bu baharda aşkın kapısında öylece kalmak için dilekler tutuyorum zamansız mekansız günlere :):)

Özlem dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum sevgili Ateş Böceği, eylül insanda çok farklı duygular uyandırıyor, ikinci bahar gibi, aşk gibi.
Sevgilerimle

Nurşen dedi ki...

Antalya'ya en yakışan mevsimdir di mi Eylül? Minik kuşa uzun maratonun başlangıcında kolaylıklar diliyorum. Dilerim üniversite mezuniyetini de aynı coşkuyla karşılarsınız:))
Sevgiler...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım, bu yeni öğretim yılı hepimize hayırlı olsun. Eylül ayı içind eo kadar çok şeyi barındırıyorki. Oğluşunada bu yıl çok çok başarılı bir yıl diliyorum. Öptüm.

ramazan dedi ki...

"Bana insanın ikinci baharında da güzellikler yaşayabileceğinin mümkün olduğunu hatırlattığı için"
güz ayları hüzünlüdür aslında ama bu okul cıvıltısı var ya,hayatın başlangıcı gibi.o yönden ben de yeniden başlamak gibi algılıyorum eylül ü.küçük bey e okulunda başarılar diliyorum.bir öğretmen olarak diyorum ki;benim yüreğimi de gittiği okuluna götürsün.
sevgiler.

Özlem dedi ki...

Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için Ramazan Bey.
Bir sürü minik için yeni başlangıçlarla dolu bu eylül ayı da.
Hüzünle karışık tuhaf bir havası var eylülün.
Bu yüzden de seviyorum eylülü galiba.
Eğitimcilik çok özel bir meslek aslında.
Sizi anlayabiliyorum.
Saygı ve selamlarımla...

Özlem dedi ki...

Bu yüzden seviyorum ya eylülü, güzel dileklerine çok teşekkür ederim sevgili Muhabbet çiçeğim.
Sevgilerimle.:)

Özlem dedi ki...

Evet tüm şehirlere yakışıyor bence Eylül.
Dilerim güzel bir eğitim hayatı olur çocuklarımızın.
Sevgilerimle Nurşen'ciğim.

dilek dedi ki...

Okul,öğrenciler,anne ve babalar bir telaş içindeler ki izlemekten bile yoruluyorum ne yalan söyleyeyim.Pahalılık,markalaşmak bir yana rüşvetle sınıf ve öğretmen değiştirmeler de moda bu sene.900 tl karşılığında sınıfın bizzat değiştiğine şahit oldum.Neymiş öğretmen ve öğrenciler daha kaliteliymiş.Çocuğum yok henüz ama,bu ne böyle yahu?????

nur dedi ki...

Özlem'cim,
Hayırlı uğurlu olsun canım.
Senin için de yakışıklı oğlun içinde yeni bir yaşam başlıyor.
Zor ve en güzel dönemler, doya doya yaşa, çok çabuk geçiyor çünkü.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Hepsi geçecek ve anı olacak değil mi Nur?
En zor dönemlerimde bu düşünce beni çok telkin etmiştir.
Çocuklarımız büyüdüğünde her şey anılarda kalacak.
Çok teşekkür ederim Nur'cuğum, güzel dileklerin için.
Sevgilerimle...