19 Ocak 2011 Çarşamba

RENGARENK



Renklerin hissettirdiklerini hiç düşündünüz mü?

Hangi rengi giydiğinizde iyi hissedersiniz kendinizi, ya da hangi renk düşürür enerjinizi?

Eşyalar için tercih ettiğiniz severek kullandığınız renkleri giysilerde tercih etmediğiniz oldu mu hiç?

Doğada size huzur veren ama evinizde ya da üzerinizde kullanamadığınız renkler var mı?

Bu aralar bunu çok sık yaşar oldum ben !!

Kırmızı giyside çok sevdiğim bir renktir. O gün kırmızı giymişsem; iyi hissederim kendimi.

Sarı ise enerjimi tüketir, mutsuz eder beni.
Turuncu kırmızıya yakın bir renk olmasına rağmen taşıyamadığım bir renktir bu yüzden hiç tercih etmem giysilerimde.
Oysa doğarken de batarken de turuncunun en şahanesine bürünen güneş çok etkiler beni.

Gökyüzüne ve denize baktığımda mavinin tonlarından huzur bulurum, mavi bir kazak giyersem kış aylarında daha çok üşürüm nedense.

Yeşilin, her tonu vaz geçilmezimdir. Ördek başı, fıstık yeşili, nil yeşili fark etmez. Bana mutluluk hissi veren tek renktir yeşil.

Gri, fareyi ve yılanı hatırlatır pek giyemem ( aylar önce yazlık evin bahçesinde gördüğüm yılan griydi örneğin ) evde de tercih etmem griyi, bu durumda kahverenginin de Antalya'nın meşhur böceği "kakalakları" hatırlatması gerekir değil mi? Oysa ben kahverenginin her tonuna bayılırım.

Siyaha matem rengi derler ya, benim için hayat kurtaran renktir o, asla vazgeçemem.

Pembe, mor, lila.
Genç kızken tercih etmediğim halde bu yaşımda küçük kız çocukları gibi severek kullanmaya başladığım renklerdir. Kalemlerim bile, pembe, mor liladır hatta:)

Peki ya gözlerimiz renkleri seçemeseydi?
Her şeyin siyah beyaz olduğu bir dünyada yaşıyor olmak ne kadar sıkıcı ve anlamsız olurdu kimbilir !!!

13 yorum:

beenmaya dedi ki...

renklerin de kendi enerjisi olduğuna dair çok şey okumuşumdur ama kendime dair hiç dikkat etmemişimdir nedense...

Unknown dedi ki...

gözlerin görememesi ayırt edememesi allah korusun vallahi :)
ayrıca ben de pek turuncu ve sarıdan hoşlanmam ama kırmızının enerjisine mavinin insanı yatıştırdıgına yeşilin hayat verdiğine inanırım mor ise benim için çok değerlidir :) renkler gerçekten önemli hayatımızda :) sevgiler...

zuzuların annesi dedi ki...

Hımmm...Düşündümde güçlü ve güzel görünmek istediğimde nedense aklıma ilk önce siyah geliyor?
Sonra,beyaz,sonra mor ve bir kaç zamandır kahve tonları...
Sanırım hava durumu çok etkiliyor beni...Yani öylesonbaharda,
yeşiller,sarılar,maviler hiç aklıma gelmiyor?:))Sevgiler sana Özlem'cim...

Meyra dedi ki...

mavi huzur, kırmızı enerjidir benim için:) ama siyahın gözlerimi kapattığını hiç düşünmek bile istemiyorum..

Mehtap dedi ki...

Siyahın bende hayat kurtardığını düşünüyorum.Onun dışında renklerin her türünü kullanmayı seviyorum.sarıyı da severek giyiyorum.Ama bana en çok huzur veren ve benimsediğim renk mavidir. Biz eşimle evlenmeden önceki birlikteliğimizde bayağı bir uzun zaman geçirmiştik.mesela nişanlılığımız bile iki yıl sürmüştü.O dönemlerde eşime özel günlerde aldığım herşeyin mavi olduğunu eşim biz evlendikten sonra söyledi.O söyleyene kadar benim mavi takıntım olduğunun farkında bile değildim.sevgilerimle Özlem'ciğim.

MAVİANNE dedi ki...

rengarenk olabilmek ne güzel
senin gibi :))))
hep sevmişimdir her rengi kendinde barındıran insanları
eğlenceli olurlar
sevgiler

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Beni etkilyor işte bu enerji gerçekten hem de Maya'cım:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Burcu'cum bunların hepsi bana o kadar uyuyor ki, sevgiler canım:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Banu'cum siyah vaz geçilmezdir benim için de, sevgiler:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ben de Meyra'cım, iyi ki renkleri seçiyor gözlerimiz:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavi güzel renktir ama dinginlik verir Mehtap'cım.
Sevgiler benden:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bence de rengarenk olmak iyi Mavi Anne'cim.
Sevgiler:)

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Çok renkli bir yazı olmuş, bayıldım. Düşündümde acaba renkleri nasıl seçerim ben, yok bir anlamı sanırım sadece uyum ve sevdiğim renklerin dünyasında yaşarım. Duygularımla karışırmı bilmiyorum. Ama yeşilin her tonunu çok seviyorum:)) ve ayrıca yerine göre tüm renkleri de.
Güzel bir hafta sonun dilerim...