4 Ocak 2011 Salı

DAĞINIK MUHASEBECİ !!

Her yaşanan yıl bitiminde hayatımın hesaplarını kapatırken zorlanırım ben.


Hayat bilançomu dengeleyemem bir türlü.

Kimi zaman varlıklarım kaynaklarımdan çok olur, kimi zaman hayattan çok kredi kullanırım.

Hayatın da bana borçlandığı olur elbette.

Dağınık muhasebeciyim ya, hayattan alacaklarımı zamanında tahsil edemem.

Bir de koşar adım yaşarım hayatı, hep acelem varmış gibi.

Bu yıl bitiminde de varlıklarımı gözden geçiriyorum yine, ne var ne yok, elimde ne kalmış diye?

En değerli varlığım büyümüş, 7 yaşını bitirmiş, okullu olmuş.

Bir ağaç dikmişim de büyümesini, meyve verişini keyifle izliyormuşum gibi hissediyorum kendimi.

Dost haneme yazdıklarım hiç çıkmamış hayatımdan, el ele tutuşmuşuz hem iyi hem kötü günümüzde.

Yüzünü hiç görmediğim halde dost haneme yazdıklarımın sayısı çoğalmış, yazdıklarımızla birbirimizin yüreğine dokunabileciğimizi  öğrenmişim.

Parasal değerlerim olmadı benim. Gelir tablomu çoğu kere zararla kapatmam belki bundandır.

Hisse senetlerine prim vermedim hiç, sevdiğim şairin dediği gibi “HİSSİ SENETLER” daha değerlidir nezdimde.

Hayat bilançomun demirbaşına sevgi kayıtlıdır. Eskimesin diye amortismanı da ayrılmıştır üstelik.

Hayatımı kalıplara sokamadım ben. İçimden geldiği gibi yaşamak istedim. Varlıklarımın kaynaklarıma eşit olmaması belki de bundandır.

Dönemi zararla kapatsam da pişman olmadım.

Sevginin olduğu yerde zarar olsa da, bir gün mutlaka kâra geçileceğine inandım.

Bildim ki bu hayat benim, bildim ki her şey boş, kalıplaşmış kurallar yok, sadece ben varım bana ait olan hayatta, cebimde umutlarım ve yanımda sevdiklerim.

Daha ne isterim?

13 yorum:

KELEBEK dedi ki...

hocam negüzel dizelere dökmüşsünüz duygularınızı çok severek okudum :) bir muhasabe sever olarak :) benim bu yılki muhasebem oldukça kötü vergi yükümlüğüm omuzlarımı ağrıtıyor
biraz 2011'de :) keyif aldım okurken ellerinize sağlık.

beenmaya dedi ki...

çok daha güzel geçsin bundan sonraki senelerin, yüreğinden istediğin herşey gerçekleşsin dilerim...

laleninbahcesi dedi ki...

Özlemcim yaşadık bitti diyorum ben oyle günleri , bende arkamdan koşan varmış gibi yaşarım hayatı ama biraz yavaşlamalı artık diyorum...
Oğlun servetin her şeyin senin... Ben de kızlarıma atlarım katlarım yatlarım diyorum severken:))

Çok öptüm seni

Meyra dedi ki...

merhaba..
blogunuzu ilk ziyaretim yeni keşfettim:)bir muhasebeci olarak ve sevmeyerek yaptığım mesleğimi bu eğlenceli satırlarda okumak iyi geldi:)) tşkler bu güzel paylaşıma..

Leylak Dalı dedi ki...

Bilançoların hep aktif bakiye versin Özlemcim:))

zuzuların annesi dedi ki...

Bayıldım anlatımına Özlemcim:)Sevgili Leylak'cığımın dediği gibi hep artı/aktif bakiyede olinşallah.
Ve de mutlu yılların olsun Oğlun,ailen ve tüm sevdiklerinle.
Öpüyorum:)

Nehire dedi ki...

Öylesine güzel şiirsel bir anlatım,kaleminizin ucu hiç tükenmesin.Sevgiyle kalın...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Kar hanendeki sevgi hiç eksilmesin Özlem'cim.
Ve her yılsonu maddiyat eşitlensede maneviyatın artılarla dolsun.
Sevgiler...

zillizibidik dedi ki...

Çok güzel olmus nedense kendi bilançommus gibi okudum :-) Yüreğinize sağlık:-)

nilgün dedi ki...

umutlarının en güzel şekilde gerçekleşeceği sevdiklerinin yanında olacağı nice yıllar

mesed hanım. dedi ki...

Umut ve sevdiklerimiz, evet asıl mesele.

Uzaklaşmamak dileğiyle yaşamdan.
Kendi yerini de bilerek.

not. Diğer blogta yazmayı bıraktın mı?
ikinci not. mimledim seni, cevaplamak istersen beklerim...

sevgiyle

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

* KELEBEK : İlke'cim çok teşekkür ederim canım sağol:)))
* BEENMAYA : Hepimizin gelecek yeni yılları bir önceki yılı aratmasın canım, sevgilerimle...
* LALENİN BAHÇESİ : Lale'cim gerçekten biraz yavaşlamak lazım aslında. Çok haklısın çocuklar en değerli varlığımız bizim.Ben de öptüm çok:)
* MEYRA : Meyra'cım hoş geldin sayfama, çok teşekkür ederim, yeni yazılarda buluşmak dileği ile:)
* LEYLAK DALI : Sağol Leylak'cım:))
* ZUZULARIN ANNESİ : Sağol Banu'cum, çok teşekkür ederim, güzel dileklerin hepimiizn olsun:)
* NEHİRE : Çok teşekkür ederim Nehire'cim güzel cümlelerin için, sağol canım. Sen de sevgiyle kal...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

* YAŞAMIN KIYISINDA : Güzel dileklerin hepimiizn olsun Nur'cum.sevgiler benden:)
* ZİLLİZİBİDİK : Çünük herkesin hayatı birbirine benzer biraz, ortak paydalar hep vardır. Sağol canım.
* NİLGÜN : Çok teşekkür ederim Nİlgün dileklerin hepimiz için gerçek olsun.
* LA LUNA BİR YER : Çok haklısın çok teşekkür ederim.
Öbür bloga pazar günü yeni okuduğum bir kitabı koydum.
Vu arada mim için teşekkür ederim. Ben bu mimi daha önce yanıtlamıştım ancak senden mim gelince bu sefer de mimi eşyalar olarak değil kitaplar olarak yazmaya karar verdim. Şahane bir fikir verdin bana en kısa sürede yazacağım. Sağol canım.
Sevgilerimle...