25 Ocak 2011 Salı

HAVALI RUH HALLERİ

Tuhaf bir hava var Antalya'da bu gün.
Gökyüzü gri, deniz ondan da gri.

Yağmur küçük bir çocuğun içini çeke çeke, sessizce ağlaması gibi yağıyor .


Yakışmıyor güneşin terk etmediği şehre bu hava.

Soğuk da var üstelik.
Antalya değil de Kuzey Avrupa ülkelerinden birindeyim sanki.

Yağmuru sevsem de, galiba arada bir güneşi görmem lazım.

İçine kapanık insanlar gibi oluyorum puslu, gri havalarda.
Kaplumbağa gibi kabuğuma çekilmek istiyorum, hani utanmasam kış uykusuna yatacağım; gerçekten abartmıyorum.

Böyle anlarda içimdeki kendinle barışık Polyanna kılıklı  küçük kız çıkıveriyor ortaya.



" Hadi diyor bana, demle çayını, aç panjurunu geç pencerenin önüne, izle yağmuru, izle kocaman caddeyi.
gazeteni kitabını oku pencerenin önünde o anın keyfini çıkar. Evin işlerini falan boş ver, onlar hiç bitmez zaten.  "

Peki diyorum ona gülümseyerek, yapıyorum dediklerini; iyi de geliyor.
Ihlamur çayı boğazımı yumuşatıyor, Nazlı Eray'ın anıları bir İstanbul'a bir Ankara'ya götürüyor beni.
Bu iki şehri çok özlediğimi hissediyorum yeniden.

Az sonra oğlum okuldan gelecekmiş, akşama ders varmış, sınav yapacakmışım kimin umrunda?

İçimdeki Polyanna kılıklı kız, bitki çayım ve kitaplarım keyif yapıyoruz hep beraber...
Açtığım panjurdan ruhuma hava doluyor.

Ruhum havalandıkça kendime geliyorum.
Ben bu küçük kızı seviyorum ...

14 yorum:

beenmaya dedi ki...

sen o küçük kızı sevmeye devam et :)) bizim buralarda lapa lapa kar yağıyor şimdi...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aslında sorun burada Maya'cım, soğuk var, yağmur var kar yok . Kar yağsa beyaz beyaz lapa lapa fena olmaz mıydı?

ezgilimelodi dedi ki...

Beni bu kapalı havalar mahvetti:))

zuzuların annesi dedi ki...

Şimdi havalar nasıl olursa olsun bizim havamız iyi olsun diyeceğim ama olmayacak değil mi Özlemcim?
Hımm bak dedim ama olmadı?:))

Öpüyorum seni küçük polyyanna:)

Unknown dedi ki...

herkese lazım o içindeki küçük kızdan :))ve sevmeye devam içindeki perileri :)) sevgiler...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Sevdim senin polyyannanı ara sıra bana da göndersen mi acaba?
Ama sen onu muhakkak dinle.
Sevgiler...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Beni de Ezgi'cim, beni de:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ben de seni öpüyorum Banu'cuğum, sevgiler:)))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kesinlikle lazım Burcu'cum, sevgiler benden:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Heme göndereyim Nur'cum:))
Sevgiyle kal:)

denizanasi dedi ki...

ne mutlu sana:) antalyada o kapalı havalar uzun sürmüyor en azından degıl mı? 5 sene kadar annem yasadı antalyada. kışın bayılrdım oraya..

Çınar dedi ki...

İyi bakın içinizdeki polyanna'ya keyfiniz bol olsun.

Sevgiler

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bu hafta hep kapalıydı Deniz'cim, tabii genelde kışı bahar şeklinde geçiriyoruz.Bu yüzden yadırgadım galiba:)
Sevgiyle kal...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok teşekkür ederim sevgili Çınar.
Sevgiler benden:)