27 Mart 2012 Salı

BU GÜNE DAİR

Havanın bir bahar, bir kış olmasından, ben ve içime kaçan küçük ayı çok şikayetçiyiz.
Ayıcık kış uykusundan uyanamıyor bir türlü, beni de uyandıramıyor haliyle ...

***
- Geçen gün pazarda görüp pek bir heveslenerek almıştım, yaprak bezelye. Nasıl pişireceğimi bilmiyorum. Sanki kıymalı yapsam güzel olur gibi geldi, biraz internette araştırmalıyım, ya da zeytinyağlı da pişer sanki ne bileyim ...

***
- Onca Yoksulluk Varken'e başladım. Çok beğendim Kitap Sesleri'nde anlattım kitabı. Yine kızdım kendime okumakta geciktiğim için.

***
- Dersanelerin kapatılmasını ve 4 + 4 + 4 eğitim sistemini hiç istemiyorum.
Çocukların eğitimi, hem ailelerin hem çocukların sigortasıdır bence. Oynamasınlar bu düzenle. Dersaneleri kapatacaklarına kaliteli dersane kurulmasına önem verip, dersane kurulmasına sınırlama getirmeleri gerekirdi. Bir sürü çalışan var o kurumlarda merak ediyorum ne olacak şimdi?

***
- Bir çift güvercin gelip konuyor pencere pervazlarına ve balkona. Yuva yapmak için karı koca fizibilite çalışmaları yapıyorlar galiba.
Bayılıyorum kumru ve güvercinlerin bu uyumuna. Birazı insan cinsinde olsa bu uyumun vallahi boşanmalar falan bu kadar artmazdı.

Neyse bugüne dair içimden geçenler bunlar işte. İşler beni bekler, kaçıyorum ...

27 yorum:

beenmaya dedi ki...

düşündüm de bir an benim bu güne dair hatta bu haftaya dair aysonunu kapatmaktan başka bir şey geçmiyor içimden. hayatımdaki her şey ona bağlı gibi :))

pınar dedi ki...

Ben karşıyım dersanelere.Dünyanın hiçbir yerinde dersane denen bir kuruluş yok.
Eğer ki tam anlamıyla yapılırsa, yeni sitemin daha iyi olacağını düşünüyorum.
Orda çalışanlara gelince çoğu zaten formasyon alarak öğretmenlik yapıyorlar.

Aslında tam anlamıyla yeniden elden geçirilmesi gereken bir eğitim sistemimiz var.Üniversiteler de dahil.

annemahsustan dedi ki...

Ben de karşıyım dershanelere. Bunun yerıne öğretmenlere iyi bir maaş ile, iyi kaliteli yetiştirerek, öğretmenlerin kalitesini arttırmak daha yerinde olur. Ordan ekmek yiyenlere gelince zaten hepsi devlet tarafından atanmayı bekleyen 600 liraya SGK'sız calıstırılan insanlar değil mi? Bence onlar da memnun olurlar kapatılmasından ve devletcek biryerlere atanmaktan.
4+4+4 için de eğer ki gerçekten gerçek amacı ile yapılırsa çok güzel sonuçlar verebilir. Ama yok cemaat, yok imamhatip falan telaşına gidilirse yıllarca olduğu gibi bu sistemde sonuç vermez.

laleninbahcesi dedi ki...

valla bu 4çekerli sistem konusu ne olacak bilmem ama bu hamur daha çok su kaldırır.

Onca yoksulluk varken Emil Ajar'ı tanımama neden olmuştur. Geç olsun, ama keşfetmissin ya. Bazı kitaplar basımdan kalkıyor ve bir çok okuyucu artık ulaşlma şansını bir tek ikinci el kitap satan yerlerde bulabiliyor.


Sevgimle

ekrem dedi ki...

hayat izlerim,biz burada öğretmenlerden oluian bir grup kurduk.Aynı kitabı okuyoruz,etkilendiğin tavsiye edebileceğin bir ktap var mı acaba,tşkler...

denizanasi dedi ki...

bu 3 tane 4 ün anlamını bir türlü anlamadım ben. aslında anlamak da istemiyorum. seneye yine birşeyler değişecektir. adamlar oyun gibi sürekli değiştirip duruyorlar..

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Senin o güzel yüreğinden geçenlere bayılıyorum Özlemcim.
Bu ne ki eğitimde daha atılıcak ne adımlar var:((((((

Birde! her kitabı okuduğumda aynı duyguyu duyuyorum."niye daha önce okumadım"
Çok sevgiler canım:)

Aylin Su Yılmaz dedi ki...

bezelyeyi haslayip, sarimsak,zyag, limonla soslayin nefis oluyor, afiyet olsun. Benim yuregim buruk, kizlarin okutulmasi gerek bu ulke icin ama maalesef olmuyor. Kadin cinayetleri biter mi bu ulkede boyle????

AslıASLI dedi ki...

Bende karşıyım dershanelere, hem çocukların hemde ailelerin sömürüldüğünü düşünüyorum.

Kitabı okumadım :( mutlaka alıcam.

Yeşim Gülmez dedi ki...

Kitap okumayı çok seviyorum ama şu sıralar hiç bir şeye vakit bulamıyorum...4 lü eğitim sistemi bi yana şimdide Kuran Kerim seçmeli ders olacakmış..Bakalım daha ne göreceğiz..

MAVİANNE dedi ki...

kuşların fizibilite çalışmasına bayıldım :)))
dersane olayı kalkmalı
hem maddi hem manevi velileri ve çocukları bezdiriyor

güzel bir hafta diliyorum

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

BEENMAYA : E ama bazen olur öyle Maya'cım, iş hayatının cilveelri bunlar :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

DOMATES SUYU : Ben de karşıyım ama böyle paldır küldür değil. Önce bir alt yapı oluşturulmalı, ondan sonra diye düşünüyorum ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

DOMATES SUYU : Ben de karşıyım ama böyle paldır küldür değil. Önce bir alt yapı oluşturulmalı, ondan sonra diye düşünüyorum ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

ANNE MAHSUSTAN : Ben de karşıyım ama böyle de paldır küldür çalışma yapmadan olmaz diye düşünüyorum ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

ANNE MAHSUSTAN : Ben de karşıyım ama böyle de paldır küldür çalışma yapmadan olmaz diye düşünüyorum ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

ANNE MAHSUSTAN : Ben de karşıyım ama böyle de paldır küldür çalışma yapmadan olmaz diye düşünüyorum ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

LALENİN BAHÇESİ : Bence de geç de olsa keşfetme önemli böyle güzel kitapları Lale'cim. Yaşayalım izleyelim bakalım; 4 + 4 + 4 neler getirip neler götürecek?

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

LALENİN BAHÇESİ : Bence de geç de olsa keşfetme önemli böyle güzel kitapları Lale'cim. Yaşayalım izleyelim bakalım; 4 + 4 + 4 neler getirip neler götürecek?

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

EKREM : Beni etkileyen kitaplarla ilgili bir blog yazım var sevgili Ekrem. blogda paylaştım, umarım destek olabilirim ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

DENİZ ANASI : Temeli eğitimde laikliği kaldırmak Deniz'cim. Bakalım neler bekliyor bizi, yaşayıp göreceğiz ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

YAŞAMIN KIYISINDA : Nur'cum,çok sağol, endişeleniyorum oğlumun eğitimi için.
Kitap okumak böyle bir duygu işte.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

AYLİN SU YILMAZ : Denedim Aylin'cim şahane oldu çok sağol :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

ASLI : Aslı'cım kitabı mutlaka tavsiye ederim canım.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

YEŞİM GÜLMEZ : Bir iki seneye kadar zorunlu ders olarak da koyarlar Yeşim. Ne diyeceğimi bilemiyorum ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

MAVİ ANNE : Hem de ne fizibilite Mavi Annem görmelisin:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

MAVİ ANNE : Hem de ne fizibilite Mavi Annem görmelisin:))