14 Mart 2012 Çarşamba

TEMİZLİK FİLİ

Sık sık yaşadığım bir durum bu.

Canım sıkıldığında kendimi kötü hissettiğimde temizlik yapma isteği.

Ama öyle rutin temizlik değil !!!
Dip temel, köşe bucak ...
Bütün pencereler açılacak, eve temiz hava dolacak önce.

Sonra temizliğe başlanacak. Evin her yanı kazınacak adeta. Çekmeceler boşalacak, düzenlenecek.
Resimde gördüğünüz temizlik fili gibi olunacak !!!
Bütün iş bittikten sonra ev çamaşır suyu, yüzey temzileyici, yumuşatıcı karışımı mis gibi temizlik kokacak ...

Tabii yorulunacak dibine kadar. Eller ayaklar tutmayacak, her yanım et kesiği olacak illa ki ...
Ancak böyle iyi hissedebiliyorum kendimi.

Etrafımda hiç bir şey iyi gitmezken, misal katliamlar zaman aşımına uğrarken, sevdiklerimi iyileştirmeye çabalarken belki de bu delice temizlik tutkusu  ruhumu arındırıyor ...

Kendimi yıllar önce bayıla bayıla izlediğimiz " Perihan Abla" daki Perran Kutman'ın sinirlendiği zaman temizlik yapan hallerine benzetiyorum.

Bir ara da üzgün olunca çok yerdim ben !!!
Bu durumun geri dönüşümünü kilo olarak fazlasıyla aldığım sonra geri verdiğim için; üzgünken, kızgınken yeme duygumu bastırdım .Yeme içme konusunda terbiye ettim kendimi yani.

 Neyse bu gün böyle bir gündü. Temizlendim paklandım . Yoruldum ama değdi. Ruhum da ben de iyiyiz ...

Şimdi okuma ve dinlenme zamanı.



Barış Bıçakçı 'nın "Bizim Büyük Çaresizliğimiz " romanına başladım. Bu güne kadar okumadığım için kızdım kendime.

23 yorum:

hüznün tadı dedi ki...

Şu an benim de ihtiyacım var şöyle hatur hutur bir temizliğe... Kendimi paralamaya... O kadar yorulmalıyım ki beynimdeki sesler duyulmaz olsun.

annemahsustan dedi ki...

Keşke çamaşır suları yada her türlü temizlik maddesi sadece evdeki temizliğe yaramasa...

Ne yaparsak yapalım olmuyor...

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Temizlik çok güzel de çok yorucu bir şey, ben de ütü, bulaşık yapayım, temizlik yapmayayım, hiç sevmiyorum hele o süpürgenin sesi offfff....
Bu kitabı ben de aldım okuyacağım, herkes çok beğeniyor:)

laleninbahcesi dedi ki...

Kitap seçimin süper , çok güzel bir kitaptı.
o tür temizliğe bayram temizliği diyo benim kızlar ama mis gibi eve de bayılırlar.
Sevgimle Özlemcim

denizanasi dedi ki...

evet evet.. stres atmanın en güzel yolu:) mis gibi pırıl pırıl bir ev de tedavisi..

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ohh miss...ellerine sağlık
ben de her haftasonu temizlik filine dönüşüyorum :)))

Oglak Kizlari dedi ki...

Temizlik huyunuda terbiye et lutfen. Yazık sana.

Bir zamanlar Ulaş Bıçakçı dan eğitim almıştım bir ara oğlu mu acaba dedim.

Komik anne Çiğdem

GÖNÜL dedi ki...

işler bittikten ev mis gibi koktuktan sonraki keyif anına bayılıyorum sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

hahahahhahahaaa :=))
çok şeker çok !!!

ama bazen bu haller ne iyi gelir bilirim..
ne derlerse desinler !!
bende hastasıyım o çekmecelerin, dolapların düzenine..
ancak öyle hafifliyorum ! :=))
huzurlu oluyorum yok ötesi :=)
çok sevgiler arkadaşlar
BU ARADA :

HAYATI DA KAÇIRMAYINNNN :=)

anne eli gibi dedi ki...

fazla fazla yemektense temizlik her zaman daha iyidir bence,bende bu vaziyete giriyorum bazen sonrası malum her yanım tutuluyor:)
mutlu haftalar...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hüznün Tadı : Kesinlikle ve çok iyi geliyor bence ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Annemahsustan: Olmuyor bazı kirleri arındırmaya çamaşır suyu yetmiyor bence de canım ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Baykuş Gözüyle : Ütü Antalya'nın sıcak yaz günlerinde işkence bence. Diğer zamanlarda severim kendisini. Kitap çok güzeldi Natali'cim bu arada...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lalenin Bahçesi : Ben de bayılırım temiz eve. Kitap çok güzeldi gerçekten. Barış Bıçakçı önemli bir yazar ve "benim yazarım" oldu bile Lale'cim ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Denizanası: Kesinlikle ama bir kaç gün her yanım ağrıdı ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aynur (küçük hala) : Kolay gelsin Aynur'cum o zaman ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Oğlak Kızları : Evet aslında bu konuyu düşünmem lazım Çiğdem'cim ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gönül : Zaten o duyguyu yaşamak için yapıyoruz ya ne yapıyorsak ama çok yıpratmamak lazım bedeni Gönül'cüm ev işi kadar nankörü yok bence ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bir Dur Masalı : Bayıldım bu cümleye "HAYATI DA KAÇIRMAYINNNN "
hatta hayat sloganımız olmalı bizim bu cümle...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Anneeligibi : Tabii kesinlikle temzilik fazla yiyip kilo almaktan daha iyi bence de. Size de mutlu haftalar:)

AslıASLI dedi ki...

Temizlik yapmayı sevmiyorum ama sırf sonuçtaki güzelliği, kokuyu, düzeni görmek için yapıyorum :) kitabı okumadım henüz..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aslı : Aslı'cım ben de öyle aynen. Temizlik duygusu, evdeki o temizlik kokusu çok güzel çünkü:)
Kitabı beğendim ben aklında olsun, sevgiyle kal :)

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Tipik oğlak kadını ne diyeyim:))
Güle güle kirlet.