22 Mart 2012 Perşembe

BİR TEK BABAM OLSUN ...


Hastanedeyiz, acil serviste.
Gece yarısı gitmişiz sen aniden hastalandın diye.

İlla ki beni istiyorsun yanında. Sen gelmezsen gitmem diyorsun. Gelmez miyim hiç?

Doktorlar ilk müdahaleyi yapıyorlar. Biraz kendine geliyorsun. Keyfin de yerine geliyor. Konuşmayı hep çok severdin.
Doktor ve hemşirelerle sohbete başlıyorsun.  Oysa doktorlar bu sohbeti senin belleğinin yerinde olup olmadığını kontrol etmek için yapıyorlar. Farkına bile varmıyorsun.

"Eskidik artık diyorsun. Nüfus kağıdı eskidi."
 Sana bakıyorum, yaşlılık çok zormuş  anlıyorum.

Sonra söz dönüp dolaşıp bana geliyor.
" Kızım diyorsun doktorlara. Benim ilk göz ağrım. Evlendikten  tam on dört yıl sonra baba oldum ben, onunyeri ayrı ..." diye devam diyorsun.

Eskiden olsa; hani şu ergenlik dönemlerinde kızardım sana. Aman babaaaa diye başlayan cümleler kurardım. Kendimden söz açılınca utanırdım, sıkılırdım , ses çıkartmıyorum şimdi; dudağımda hafif bir tebessüm seni dinliyorum. Sen konuşuyorsun ben geçmişi düşünüyorum.

Koskoca bir ömür geçti dediğin doğru, biz bile eskidik gerçekten.
Benim de anlatacaklarım var sana dair, diyorum ya sıkılganım ben konuşamam öyle, anlatamam, yazarım sadece ...

- Bana kitap okumayı senin sevdirdiğini söylemek isterim onlara önce, istediğim kitapları mutlaka alıp getirdiğini, çocukların için şahane bir kütüphane oluşturduğunu,

- İşin  yorucu olmasına rağmen hafta sonları bana ve kardeşime zaman ayırabildiğini. Hani şimdi diyorlar ya anne - babalara " çocuklarla  kaliteli zaman geçirin" diye; farkında olmadan bunu
yaptığını,

- Kıbrıs Barış Harekatı sırasında eve gelemediğin günlerde seni nasıl özlediğimi, geldiğinde nasıl sevindiğimi,

- Kadıköy'ü kızıla boyayan İndapendenta  patladığında, kardeşimle senin kollarına koşmamızı, iyi ki babam var diye düşündüğümü,

- Üniversite için yuvadan uçtuğumda benim arkamdan  ağladığını,

- Senin için yaptığım küçücük bir şeyde bile dualarını eksik etmediğini anlatmak isterdim onlara...
Anlatamadım, sustum her zamanki gibi ve  anlatamadıklarımı yazdım.
Belki bir gün okurum sana ...

Tedavini tamamladık, ilaçlarını aldık eve geldik. Yanımdasın ya, iyisin ya biraz daha, yeter bana.

Halen küçük bir kız çocuğuyum biliyor musun?
"Benim babam güçlüdür, babama bir şey olmaz diyen" senin küçük kızın.

30 yorum:

Hande dedi ki...

geçmiş olsun, hastalıklarla başa çıkmada bizden çok daha iyiler. Eminim kısa sürede iyileşecektir, sevgiler

Arzu Sarıyer dedi ki...

Çok içten, çok duygulu...İçimden birşeyler koptu ...Sevgili Hayat izlerim diliyorum sevgili babacığın daha sağlıklı olsun,geçmiş olsun.Saygı ile selamlıyorum babaya,sana da sevgiler.

Ada Deniz dedi ki...

ne güzel satırlar, sağlıklı bir ömür dilerim babanıza:))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

gelmiş ve tekrar gelmemek üzere geçmiş olsun Özlemcim...
benim de rahmetli babam için yazmak istediğim o kadar çok şey var ki...ama düşüncelerimi yazıya dökemiyorum senin gibi

bu arada Leylak Dalı'nın bir yayını vardı "imza kızın" başlıklı...kız çocuklarının babaları için yazdığı yazıların gönderileceği bir size duyurmuştu...bence bu yazını oraya göndermelisin

sevgiyle...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

şu güzel sözü de eklemek isterim:
"anne gezindiğin bağ, baba yaslandığın dağdır"

Asuman Yelen dedi ki...

Özlem' cim, geçmiş olsun canım. Baban daha uzun zaman hep yanında olsun.

GÖNÜL dedi ki...

çok geçmiş olsun acil şifalar diliyorum o kadar güzel anlatmışsınki okurken gözlerim doldu uzun ömürler diliyorum sana ve ailene sevgiler

Leylak Dalı dedi ki...

Özlem geçmiş olsun, umarım daha iyidir baban.
Sevgiler...

Nesrin dedi ki...

Çok geçmiş olsun . insan bazen içindekilerini söyleyemez. duygularını belli edemez işte. Umarım en kısa zamanda iyileşir sevgiler

AslıASLI dedi ki...

Öyle duygulandımki okurken, babam geldi aklıma...

Çok, çok geçmiş olsun, çok sevindim iyi olduğuna, ellerinden öpüyorum..

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun.Allah ailelerimizi başımızdan eksik etmesin.

nilgün dedi ki...

geçmiş olsun özlemcim mevla acil şifalar versin

Yeraz dedi ki...

Kızları babalarına çok düşkündür evet ama babaları da kızlarına çok düşkündür.Dostoyevski bile bunu onaylar şu cümlelerle:"Babalar kızlarına annelerinden daha çok düşkündürler.Bunun için de bir kız baba evinde çok mutlu yaşar..."
Artık baba evinde olmasanız da babanızla birlikte uzun yıllar dilerim...

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Özlem hanım çok gecmis olsun. İnanın gözyaşları icinde okudum yaziniizi. Rabbim acil şifalar versin ve babanız hep yanınızda olsun inşallah. Sevgiler.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hande : Çok sağol Hande'cim ...Benden de sevgiler ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Arzu Sarıyer : Sağol Arzu'cum .ok teşekkürler ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ada ve deniz : Sağol canım, teşekküre ederim...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aynur : Sağol Aynur'cum. Gönderdim yazıyı oraya. Bakalım sonuç ne olacak. sevgiler kocaman ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Asuman Yelen : Ne kadar yaşatabilirsek artık Asuman Hanım, çok yaşlandı, buna da şükür, sevgiler ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Asuman Yelen : Ne kadar yaşatabilirsek artık Asuman Hanım, çok yaşlandı, buna da şükür, sevgiler ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gönül :Sağol Gönül'cüm ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Leylak Dalı : Bir gün iyiyse, bir gün kötü Leylak'cım bakalım, elimizden geleni ypıyoruz, çok teşekkür ederim ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Nesrin: Sağol Nesrin'cim teşekkür ederim :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aslı : Aslı'cım çok sağol canım iyi dileklerin için

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sevtap : Sevtap'cım, çok sağol canım iyi dileklerin için

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yeraz: Dostoyevski'nin o sözlerini bilirim ne kadar da doğru söylemiş. Sevgiler canım...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Nilgün : Nilgün'cüm çok sağol çok teşekkür ederim canım

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Güngör Ekinci :Güngör'cüm çok sağol çok teşekkür ederim canım ...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Çok geçmiş olsun Özlemcim,
ancak okuyabildiğim için utandım, giremiyorum bu ara internete:(
Umarım şimdi daha iyidir ve yanındadır. Çok sıkı sarıl ona "baba" kelimesi benim için çok değerlidir. Ben anne sevgisini de "baba" sözcüğüne ilave ettiğim için değeri çok artmıştır.
Canım beni duygu dolu satırların ne kadar içten:(

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaşamın Kıyısında : Nur'um ne demek olur mu hiç öyle şey? Ben de yorumunu yeni gördüm bak. Babam biraz iyi biraz kötü hiç belli olmuyor. Ne kadar yaşatırsak kâr bize. Çok sevgiler canım ...