7 Şubat 2011 Pazartesi

İNCE İP ÜZERİNDE

Pazar sabahları herkes evinde hafta sonu tatilinin  keyfini çıkarırken ben erken saatlerde kalkıp, gün boyu sürecek deslerim için hazırlık yapar, sonra da dersaneye giderim.

Cep telefonumun saatini  07.50'ye ayarlar ve mümkün olan en kısa sürede hazırlanıp evden çıkarım.

Evdekilerin kahvaltısını önceden hazırlamak, bir de kendimi hazırlamak pazar sabahları  zor geldiğinden biraz zamanımı alır.

Pazar günleri de dahil  her gün evimizin karşı caddesinde bulunan gazeteciden günlük gazeteleri alır  dersaneye geçerim.
Bu pazar da aynı şey oldu. Sadece yataktan bir kaç  dakika geç kalktım. Hazırlandım, gazete almak için
evden çıktım.

Her zamanki yolumda yürürken, benim yaklaşık 10 adım ötemde bir gürültü koptu.
Biraz sonra altından geçecek olduğum  binadan aşağı kocaman bir spot lamba düştü; kafasına düşeni anında öldürecek kadar büyük ve ağır  bir lamba!!

Karşıya  baktığımda şaşkın yüz ifadeli bir adam gördüm, adamcağız da karşımdan geliyordu ve benim gibi lambanın kafasına düşmesinden son anda  kurtulmuştu.
( Evimiz cadde üzerinde olduğundan binaların altıında mağazalar var. Düşen lamba bu mağazalardan birine ait.
Lamba düzgün mü takılmamış, bina mı çok eski bilmiyoruz artık? )

Düşündüm de incecik bir ip üzerinde yürür gibi yaşıyoruz.

Ne zaman, nerede, neyle,  karşılaşacağımızı bilmiyoruz. İhmaller silsilesi ile dolu her yanımız.


Birşeyler olup bittiğinde sadece bomboş ve aptalca konuşuyoruz, üstelik bu konuşmayı da bir halt
sanıyoruz.


Canımız yandığında ağlıyoruz, üzülüyoruz ama sonrasında unutuyoruz.


Asıl olanın sorun çözmekten çok soruna sebebiyet vermemek olduğunun farkında bile değiliz.


Diyorum ya; ince bir ip üzerinde yürümeye devam ediyoruz, düşmemek için aşağı değil karşıya bakıyoruz...

14 yorum:

Meyra dedi ki...

Bu ülkede yaşamak ip canbazlığı gibi hakikaten..heran neyle karşılaşırız belli değil:(( ama herşeye inat yaşamak güzel günlerde nefes almak dileğiyle mutlu haftalar...

www.macerakitabim.com dedi ki...

Özlemcim,
Ne kadar haklısın.Zor zanaat bu ülkede yaşamak,sakin ve huzurlu kalabilmek.Günün sonunda hâlâ nefes alabiliyorsan kafana bir saksı düşmediği için şükretmelisin hayata:)))Eh kabul etmek her dakika ayrı bir macera..Stresten uzak yaşamak lazımmış:))))Ama nasıl bilmiyorum.Sevgiler

MAVİANNE dedi ki...

ne kadar doğru
1 sn sonra çıkacağımız belirsiz
anı iyi yaşamak şükretmek çok önemli
sana güzel kazasız belasız günler diliyorum

semaozturk.blogspot.com dedi ki...

ne zaman nerede ne olacağımız hiç belli değil gerçekten özlem'cim:( hatta bir kaç saat sonra ne olacağımız bile belli değil... hepimize yaşamak için bol şanss diliyorum:)) sevgiler....

nilgün dedi ki...

yaşamak o andan ibaret saniye sonrası meçhul doya doya güzel günler yaşamamaya çalışmalı dertten kederden uzak

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

Benim fobimdir bu. Dükkan tabelalarının altından geçmemeye çalışırım. Hele de hava rüzgarlıysa :) Demek artık lambalardan da korkmam gerekecek :) İnce bir ip üstündeyiz de bu ülkede insan hayatı bu kadar ucuzken ip neredeyse görünmeyecek kadar ince.

CEPAYNASI dedi ki...

şans eseri yaşıyoruz:(

zuzuların annesi dedi ki...

Allah korumuş canım:(
Çok geçmiş olsun...
Artık yürürken sadece bastığımız yeri, sağı, solu değil havayıda kolaçan etmemiz lazım?
Sevgiler sana...

denizanasi dedi ki...

haklısınn.. allaha emanet yaşıyoruz..

MAVİANNE dedi ki...

Canım o içten yorumuna çok teşekkür ediyorum
çok mutluyum
senin gibi güzel insanlar tanıdığım için
ben de seni seviyorum

Defne Soysal dedi ki...

aslında bu kadar bilinci kıt bir ülkede yaşayıp hayatta kalabilmek daha zor. Ancak hep bu korkuyu düşünmek ise yaşamımızı neye çevirir bilmem. O nedenle olmayacakmış gibi yaşamak daha doğrusu olacağı varsa olacak diye yaşamak bana daha doğru geliyor.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Meyra : Kesinlğikle yaşamak gzelş Meyra'cım bizi de o ayakta tutuyor zaten:)
Özlem Öztürk : Stres artık bizim yaşam biçimimiz Özlem'cim :)
Mavi Anne: Çok teşekkür ederim canım:)
Yağmur Zamanı : Çok teşekkür ederim canım, sevgiler. ( Seni görmek ne güzel:)
Nilgün: Çok haklısın nilgün'cüm sevgiler:)
Aydan Atlayan Kedi : Sorma kedicim benim de fobimdir ama nereden bileyim koca lambanın düşeceğini, her şey mümkün bı ülkede.
Cep Aynası : Kesinlikle hem de...
Zuzuların Annesi: Banu'cum çok sağol, sevgiler benden:)
Deniz Anası : Bence de Deniz'cim, sevgiler...
Defne Soysal : Defne'cim çok haklısın, diğer türlüsü çekilmez zaten. Sevgiler...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Geçmiş olsun Özlem'cim, Hayat inanmasamda tesadüflerle dolu bazı kurtarıcı bazı zorlayıcı...

Mehtap dedi ki...

Çok geçmiş olsun Özlemciğim, Allah korumuş.Gerçekten her an herşeyle karşılaşabilir bu insan.Kazasız, belasız, güzel günler diliyorum canım...