17 Mayıs 2010 Pazartesi

BİR DE BAKTIM YOKSUN

61140

Çocukken çok sevdiğim diziler vardı benim.

Haftada bir yayınlandığı için gününü iple çekerdim.

Televizyonun tek, radyonun üç kanallı günlerine tanıklık ettiğimden kendimi hep şanslı bulmuşumdur nedense.

TRT 1 radyolarında yayınlanan Arkası Yarını hiç unutmadım, yayın saati her sabah saat 10:00 ‘du.

Annem sayesinde ben de tiryakisi olmuştum ama en çok Arkası Yarın bittikten sonra başlayan Okul Radyosu’ydu bende ayrıca tiryakilik yaratan.

Sabahçı olduğumda öğleden sonra 16:00’daki yayını, öğleci olduğumda sabah 11:00’deki yayınını mutlak izlerdim.

Yaşar vardı okul radyosunda hatırladığım, bir de Pınar.

Onların kim olduğunu çok merak ederdim, bir de gerçek adlarını.

Görünmez arkadaşlarım derdim onlara. Sanki aynı mahallede oturuyormuşuz da, okula falan birlikte gidiyormuşuz, sokağa çıkıp birlikte oyun oynuyormuşuz gibi hissederdim.

Selma Yeşilbağ, Meral Babacan, Sungun Babacan, Yeşim Kopan, Yekta Kopan sesleriyle can verirlerdi Okul Radyosu’nun kahramanlarına.

Sonra sevdiğim dizilerdeki kahramanlara da ses verdiler hep.

Şeker Kız Candy Selma Yeşilbağ’ın sesiyle hayat bulmuştu.
Kuzen Balki’yi, Şirinler’deki Güçlü’yü Yekta Kopan seslendirirdi.

Hay Allah, ne yazacaktım, nerelere geldim?

70’li 80’li yılları neden bu kadar çok özlüyorum acaba?
Konu açıldı mı, ne dilime ne klavyeme hakim olamıyorum.

Yekta Kopan’ın ayrıca yazar olduğunu yeni öğrendim ben.

Geçtiğimiz günlerde Yunus Nadi öykü ödülünü kazandı.

Öykü Kitabının adı Bir de baktım Yoksun.

Biraz internetten araştırdım, meğer ne kadar çok kitabı varmış sevgili Yekta Kopan’ın.

Çocukluk arkadaşlarımdan biri ödül almışcasına sevindim.

Hemen kitaplarını edinmeye başladım. Kitaplığımda O’nun kitaplarından oluşan bir köşe yapacağım.

Türk Edebiyatı’nın önemli yazarlarından biriyle aynı döneme tanıklık etmek gurur verici.

Yekta Kopan’ın başarılarının devamını dilerim, hem de tüm kalbimle…






Kitap Resmi : www.kitapturk.com

9 yorum:

mavianne dedi ki...

SANIRIM AYNI YAŞLARDAYIZ SEVDİĞİN DİZİLER VE DİNLEDİĞİN RADYO PROGRAMLARI AYNI
YAŞAR VARDI OKUL SAATİNDE HATIRLAR MISIN?

Nurşen dedi ki...

Gider gitmez bilgisayar başına geçtin galiba Özlemcim:)
Öptüm seni...

Özlem dedi ki...

Yaşar vardı bir de Pınar.
Sungun Babacan ile Selma Yeşilbağ'dı onlara ses veren.
Sanırım aynı yaştayız, ne güzeldi bizim çocukluğumuz:)

Melis Pamuk dedi ki...

Ben de okumak istiyorum, seviyorum ya öykü okumayı.

özlem dedi ki...

Çünkü o zaman her şeyin bir değeri vardı , yapılan tüm çalışmalar kaliteliydi.gerçekçiydi.....

Özlem dedi ki...

Oku ama biraz daha büyüsen iyi olur bence, daha iyi anlarsın öyküleri:)

nur dedi ki...

70 li yıllar v 80 yıllar en güzel yıllardı Özlem'cim, sooonra ne oldu bilmiyorum korkunç bir hızla değişim başladı.

Özlem dedi ki...

Hızla tüketim çağına girdik Nur'cuğum da ondan,
Şimdi de anladık tuzağa düştüğümüzü, geri dönmeye çalışıyoruz ama nafile işte.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Sana bir sır vereyim mi?
Ben de izlerdim Susam Sokağı'nı.
Küçük kuzenlerim vardı onları oyalamak için, onlarla birlikte izlerdim:)
Kitabı ben çok beğendim, hatta son öyküyü nedense bitirmek istemiyorum yavaş yavaş okuyorum Ezgi 'cim:)
Sevgilerimle....