12 Mart 2010 Cuma

SEKSEN SEKİZ

autumn_of_life_by_wiciaq
>“
" Seksen sekiz yaşında öleceksin,uzun bir ömrün olacak ”
demişti yıllar önce falıma bakan yaşlı çingene kadın.

O zamanlar on dokuz yaşımda olmalıydım.

Ölümün aklımıza gelmediği, kanımızın deli aktığı zamanlar.

Falcının diğer söylediklerini hatırlamıyorum ama “SEKSENSEKİZ” aklımda kalmış işte.

Ne kadar uzun bir yaşam süresi diye düşündüğümü hatırlıyorum.

Neler neler sığdırılır seksen ve ardından gelecek sekiz yıla demiştim yanımdaki arkadaşlarıma.

İçlerinden biri; mutlu, sağlıklı bir yaşamın daha önemli olduğunu, çok uzun zaman çevresindekilere yük olarak yaşayacağına erken ölmeyi tercih edebileceğini söylemişti.

Haklıydı.

Sonra oyun bozanlık yaptı hepimize, gerçekten de yıllar sonra gereğinden çok zamansız kaybettik onu.

Geçtiğimiz günlerde yeni tanışma olanağı bulduğum benim için çok değerli bir yazar ve insan olan sevgili Şen Hanım’ı ( Şen Sahir Sılan ), yeni kitabı eşliğinde ziyaret etmek için aradım.

Hastaydı Şen Hanım,oğlu ile konuştum, hastanede,yoğun bakım ünitesindeydi.

Çok üzüldüm duyunca.

Dün de Turhan Selçuk’un gidişini duydum. Onunla da bir devir kapandı.

Bu günkü gazetede “ Turhan Selçuk seksen sekiz yaşında hayata veda etti “ diye haber yapılmıştı.

Demek ki insan ömrünün en uzun ortalaması seksen yaş civarıydı.

Günler günleri kovalarken, zamanın hızlı geçişine hayıflanacağımıza güzel yaşamak lazım.

Giderken ardımız sıra iz bırakmak lazım.

Hayat kadar ölüm de insanın gerçeği çünkü.

Falcı kadın, sen hayatta mısın acaba? Nereden geldin yıllar sonra aklıma?

Ya sen erken giden arkadaşım, nerdeyse yirmi yıl oldu sen gideli, mutlu musun oralarda?

19 yorum:

Parpali dedi ki...

Ölüm belki her şeyden daha gerçek. Ama hayat... O önemli. Akıp gidiyor çünkü su gibi.

Banu dedi ki...

''Her gününüzü hayatınızın son günü gibi yaşarsanız bir gün haklı çıkarsınız'' demişler sevgili Özlem...
O yüzden her günü,her dakikayı dolu dolu yaşamak gerek...Yaşam sadece nefes alıp vermek olmasın hiç birimiz için...
Nice nice 88 ler dilerim:))

Nurşen dedi ki...

Şen Hanımın son kitabını ben de aldım ama şöyle bir karıştırıp bıraktım. Okumaya içim elvermedi. Demek yoğun bakımdaymış, Allah yardımcısı olsun demekten başka elden birşey gelmiyor. Her ölüm ne kadar erken geliyor insana, hele de tanıyıp sevdiğimiz biriyse. Şen Hanım da, T.Selçuk da aslında standartların üstünde bir ömür süresi yaşamışlar ama öyle değerliler ki gidişlerini hazmedemiyor insan. Yine de yaşadığımız günü değerlendirmekte fayda var diyorum ve her ikisinin de dolu dolu yaşadıklarını düşünüyorum, birine şifa, diğerine rahmet diliyor sana da kocaman sevgiler yolluyorum...

Melis Pamuk dedi ki...

Ölüm bizden, sevdiklerimden mümkünse uzak olsun teyzecim.

beenmaya dedi ki...

ne çok şey sığar seksen sekiz seneye gerçekten de ve aynı şekilde ne kadar boş da geçebilir. her şey bizim elimizde...

nur dedi ki...

Özlemcim, canım benim yüreklerimiz aynı duyguyla aynı zamanda dolmuş demek ki!
Her gün ve hatta her an ömrünün son anı gibi yaşamak en iyisi galiba ama ölümü düşünmeden. Dolu dolu yaşamalıyız günleri yarın nasılsa onu da yarın düşünsek aslında.
Beni çok sarstı görevlimizin ani ölümü, düşünmediği bir an, oysa eczacı bayan iki yıldır her an ölümle yaşıyor. Yatarken yanında, otururken karşısında. Çok zor!
Yine de ölüm tek gerçek bence, yarını bilmiyoruz ama ölümü biliyoruz.
Neyse! senin kafanıda benimkine benzetmeden ghideyim. Çok güzel ve gönlünce 88 yıl dilerim.
Arkadaşına da çok üzüldüm çok gençmiş daha.
Sevgilerimle

Özlem dedi ki...

Boş geçmesi çok acı işte bence.

Özlem dedi ki...

Ne güzel şarkıdır o ve ne çok şey anlatır.

Özlem dedi ki...

Evet canım.

Özlem dedi ki...

Sorma Nurşen'cim çok üzüldüm Şen Hanım'a.
Bu kadar erekn olacağını düşünemedim.
Bir daha da kötü bir haber duyarım diye arayamadım.
Benden de sana kocaman sevgiler canım.

Özlem dedi ki...

Gerçekten de su gibi akıyor zaman avuçlarımızdan.

Özlem dedi ki...

O kadar haklısın ki Banu'cum.
Hepimiz uzun ama sağlılı, huzurlu ve mutlu yaşayalım.

ÖZLEM dedi ki...

Canım çok içli bir yazı,

dilek dedi ki...

Ölüm ve yaşam.Bu ikisi arasında sıkışıp kalmışız.Sonlar hiç düşünülmez başlangıçlar varken.Umarım hepimizin sonu güzel olur.

Yeşim Özdemir dedi ki...

88 yaşın ne demek olduğunu sanırım o yaşa gelmeden anlamamız mümkün değil Özlemciğim. Gözlemlediğim ilginç bir durum var. Yaş ilerledikçe yaşama sevinci daha bir artıyor sanki. Öüm hep erken oluyor işte bu yüzden...

Özlem dedi ki...

Kesinlikle çok haklsın Yeşim'cim.

Özlem dedi ki...

Umarım Dilek'cim güzel, mutlu, sağlıklı bir ömrümüz olsun.

Özlem dedi ki...

Teşekkür ederim canım.

Özlem dedi ki...

Sağol canım, ben de seni seviyorum:)