26 Mart 2010 Cuma

AĞLAYAN KEK GÜLEN TERAZİ

25032010005

- “Bu keki mutlaka denemelisin, benim kızlar bayıldı eminim senin oğlan da çok sevecek.” dedi bu aralar pasta ve börekle aklını bozmuş sevgili kardeşim.

Kek deyince bende akan sular durduğu için, sadece oğlumun sevmesine gerek olmadığını söyledim ona ve hemen tarifini istedim.

- “Aaa çok kolay” dedi ve başladı tarifi vermeye ama ben en çok kekin adına takıldım kaldım.

Hemcinslerimin mutfaktaki hünerlerini her zaman takdir etmişimdir.

Ben de onlar kadar olmasa da bir şeyler yapmaya çalışırım ama konu isim vermeye gelince, bu yaratıcılık karşısında iyice şaşırır oldum ben.

Geçen gün bir arkadaşım bol kalorili, cevizli, kayısılı bir tatlı yapmıştı.
Tatlının adı “ Lezzet- i Memnu” idi.

Düşünebiliyor musunuz ?

Yasak lezzet yani yediğim tatlı , Bihter, Behlül, Firdevs Hanım hatta Hilmi bey kadar tehlikeli. Böyle mükemmel bir benzetme olabilir mi? Olmuş işte.

Neyse çok uzatmayayım, yazımın konusu kekin adı da “Ağlayan Kek” miş.

- “ Nasıl yani?” diye şaka yollu takıldım kardeşime biz keki yerken ağlıyor muymuş zavallı?

- “Saçmalama!!” diye sert bir yanıt aldım tabii hemen.

Meğer kekin üzerine bol kıvamlı çikolatalı sos yapılıyormuş o da kekin üzerinden akıyormuş bir de piştikten sonra üzerine soğuk süt dökülüyormuş. Bu da sanırım keki biraz ağlamaklı hale getiriyor!

Neyse ben hemen keki pişirdim. Gerçekten şahane oldu.


Üzerine yaptığım çikolatalı sos bile tek başına yeterdi.

Hane halkı olarak oğlum da dahil ağlayan keke bayıldık.

Ben her zamanki gibi diyette olduğumdan güzelim kekten sadece iki küçük dilim yiyebildim.

Az yediğim için vicdanım çok rahattı !!!

Ertesi gün tartılmak için teraziye çıktığımda vicdanım rahatsız oldu çünkü yarım kilo almış olduğumu gördüm .

Sözün özü bizim "Ağlayan kek" evdeki teraziyi güldürmüştü.

İster inanın ister inanmayın terazinin bana gülümseyerek göz kırptığını gördüm.

Ağlayan kek maceramız da böylece sona erdi.

Ben mi ne yapıyorum?

Önümüzdeki bir kaç günü meyve ve salata ile geçiştirmeyi planlıyorum bu sefer tartıldığımda teraziye göz kırpmak için!!

9 yorum:

Melis Pamuk dedi ki...

Teyze biliyorum onu çok güzel oluyor bir de annem sana " çakma acı badem kurabiyesi " tarif versin.
Bunu da beğenirsin.
İsim nasıl ama?:)))))

mavianne dedi ki...

canım ismine bayıldım kekin :)))
rejimlere kadınlar kaçamak yapmak için giriyor bence :)))
rejimde bu pasta börekleri yemek daha zevkli
öptüm seni şeker

Özlem dedi ki...

Kesinlikle haklısın canım.
Yasak daima daha çekici galiba:))
Ben de öptüm seni.

aydan atlayan kedi dedi ki...

Öyle güzel görünüyor ki terazi kahkaha da atsa hepsini yerdim ve vallahi :)

Özlem dedi ki...

Bence de Fulya'cım bir de tadı muhteşemdi zaten:)

Yeşim Özdemir dedi ki...

Eeee tarif hani? Neyse en iyisi telefonla alayım. Canım fena çekti.... İş saati tatlı bir şeyler nerden bulacağım şimdi ben:)

Özlem dedi ki...

Bir gün bize gelirsin yaparım sana Yeşim'cim ya da yapar ocağa da getirebiliriim istediğin zaman:)

Belgin dedi ki...

Özlemcim, kek sahane görünüyorda, birde o gülen terazi olmasa... Yok benimki o kadar cok gülüyorki, balkondan aticam bir gün onu:))
Eee tarif ne zaman geliyor, yakinda kücük cadinin dogum günü, ona yapardim bende bu kekten...

Öpüyorum seni ve tatli oglunu:)

Özlem dedi ki...

Belgin'cim sorma aç geziyorum kaç gündür vallahi.
Vereceğim ağlayan kekin tarifini en kısa sürede:))
Sevgilerimle .