13 Ekim 2009 Salı

HAYATIN AMACI

tree_by_votequimby
Hepimiz zaman zaman bunu sorgularız.

Nedir gerçekten hayatın amacı?

Ne yapıyoruz biz?

Nereden gelip nereye gidiyoruz hayat denen bu serüvenin içinde?

Kimi zaman başarıyoruz bir şeyleri kimi zaman dibe vuruyoruz.

Dibe vuruşlarda dipteki zemin sertse yukarı çıkışlarımız daha kolay oluyor elbette, oysa o zemini hazırlamakta bile tek kuvvet aslında biziz.

Bunun yani kendi gücümüzün farkında mıyız? Belki de önemli olan bu.

Bazı kitapları okumakta çok geç kalıyorum.
Bunun en önemli nedeni zamansızlık bana göre.

Eğer kitap okunmaya değerse bu geç kalmışlığımdan ötürü kendime sitem ediyorum.
Kitabın içindeki tek bir cümle bile bana çok şey anlatıyorsa, geç kalmış olduğum için kendime sitemimin yerinde olduğunu düşünüyorum.

Geçen gün kitap seçimine çok güvendiğim sevgili arkadaşım, telefonda “ bu kitabı mutlaka okumalısın, inanılmaz ” demeseydi, bu gecikmem hâlâ devam ediyor olacaktı.

Neyse çok uzatmadan kitaptan söz edeyim. Eminim bu satırları okuyan arkadaşlardan bir çoğu söz ettiğim kitabı çoktan fark edip okumuşlardır bile.

Kitabın adı Evrenden Torpilim Var .

Yazarı Aykut Oğut.

Yok, bu kitap diğer kişisel gelişim kitaplarına benzemiyor.
Elinize aldığınızda önce şu cümleler dikkatinizi çekiyor : “ Hayatın tek amacı, deneyimlemek ve keyif almaktır “.

Benim gibi kişisel gelişim kitaplarına çok fazla prim vermeyen, çünkü her şeyin yaşanılarak öğrenileceğine inanan biri için bu cümle bana çok yerinde ve samimi geldi.

Kitabı okurken, yazarın akıcı üslubuyla tanıştığınızda göreceksiniz ki, aslında yazar hepimiz gibi ve bizim kadar şanslı, çünkü O’nun da bizim de gerçekten evrenden torpilimiz var.
Fark etmeyi bilene elbette.




Fotoğraf : www.deviantart.com

13 yorum:

Banu dedi ki...

Bu kitapta benim hep duyduğum ama bir şekilde nedensiz ertelediğim kitaplardan birisi...Öyle çok methini duydum ki sanırım okumaya başlayınca sizin gibi 'neden bu kadar geç kaldım?' hissiyatı içinde olacağım..Teşekkür ederim tekrar hatırlattığınız için...Sevgiler,selamlar:)

sufi dedi ki...

Vakti zamanı gelmeden ya da öğrenci hazır olmadan öğretmen gelmiyor desek daha doğru olmaz mı?"Evrenden torpilim var" kitabını ilk kez senden duyuyorum mesajımı evrenden senin vasıtanla aldım ve en kısa zamanda okumam gerekiyor demekki .Teşekkürlerim ve sevgilerimle.

beenmaya dedi ki...

ah kitaplar ah okunacak o kadar çok kitap yaşanacak o kadar çok öykü var ki :))

delfina dedi ki...

çok anıldı bu kitap ben de alıp okuyayım.bu ara bu tarz kitapları daha çok seviyorum.romanlar boğuyor beni :)

güzel anlatımına binlerce tşkler özlemcim

Şule Akın dedi ki...

Sevgili hocam önermiş olduğum kitabı okuduğunuz için çok mutlu oldum teşekkürler. Evet hepimizim evrenden torpili olduğuna inanıyorum ben de... Çok keyif alarak okudum bu kitabı en çok etkilendiğim ve uyguladığım kısmı şükretmekti. Aslına bakarsanız hepimiz çoğu zaman herşey için şükrediyoruz ama farkına vararak değil. Artık sabahları ilk yaptığım şey tanrıya herşey ama herşey için şükretmek oluyor, önce hayatımdaki güzellikler için, sonra olmasını istediğim güzellikler için şükrediyorum ve herkese tavsiye ederim olmasını istediklerinize yürekten şükrederseniz kısa sürede gerçekleşiyor. Hocam tekrar teşekkürler çok öpüyorum güzel yanaklarınızdan mucizeler sizinle olsun...

Özlem dedi ki...

Bence de canım, kesinlikle, oku oku bitmiyor:)
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Banu'cuğum, okumamız gereken o kadr çok kitap var ki, sıraya bile koyamaz oldum ben artık.
Bir şekilde okuma fırsatı bulunca da " tüh keşke önceden okusaydım " diyebiliyoruz işte.
Benden de sevgi ve selamlar canım:)

nur dedi ki...

Aaah Özlem'cim, tm anlamıyla emekli olamadım ki doya doya okuyayım. Bu kitabı çok duydum ve okumak için listede, birde elimdeki tarih kitabı bitmek bilmedi ki.
Neyse anlatımından sonra listede öne geçen bir kitabım olsun ve hatta elimde bitmeyen şu kitabın arasına sıkıştırayım.
Sağol canım, teşekkürler ve çok çok sevgiler...

ÖZLEM dedi ki...

kısa zamanda bunu edinmek gerekiyor.
teşekkürler bilgin için çünkü bende bilmiyordum.

'bende bunu hep kendime sorguluyorum biliyor musun 4 yıldır aynı yerde sabahtan akşama kadar çalışmak , eve gitmek biraz tv sonra uzanmak ve insanın canının evde hiç bir şey yapmak istemesi vede kaçırılan güzellikler var. arada sevgiliyle gidilen gezmeler zamansızlık yüzünden erken dönülen yollar....

Melis dedi ki...

Teyzecim senin okuduğun her kitabı merak ediyorum:)

Özlem dedi ki...

Bazı kitapları okumak için biraz daha büyümek gerek Melis'ciğim, birkeç yıl sonra okursun sen de, şimdi anlamayabilirsin.

Özlem dedi ki...

Mutluysan sorun yok Özlem'cim ama bir süre sonra her şey rutinleşmeye başladığında o zaman dikkat etmek gerekiyor, asıl tehlike sinyalleri, o zaman başlıyor çünkü.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Şimdi ben de senin okumakta olduğun tarih kitabını merak ettim, tarihe meraklıymdır ben de kendimce.
Evrenden torpilim var, çok kolay okunan bir kitap tavsiye ederim.
Sevgilerimle Nur'cuğum.