29 Ekim 2009 Perşembe

CUMHURİYET BAYRAMI VE UMUT FİLİZLERİ

fotograf-0093fotograf-00972
Umut varsa yaşarmış insan.

Umudunu yitirmek, her şeyi bir anda kaybetmekten bile kötüymüş.

Hangi konuda olursa olsun işte o zaman dibe vururmuş insan

Doğrudur, inanırım.

Son zamanlarda hem anne hem de vatandaş olarak kendimce bu dibe vuruşları çok yaşadım.

İnsan hayatında en önemli konulardan bir olan sağlık ile ilgili yaşadığım güvensizlik, umudumu yitirmeme sebep oldu.

Diğer yandan, yirmi beş yıldır dağlarda terör estiren, gencecik evlatlarımızın yaşama haklarını ellerinden alanların, yine o dağlardan hoplaya zıplaya inişlerini görmek de umudumu yitirmeme sebep oldu.

Oysa bu gün pırıl pırıl bir gün.

Bu gün dünya çapında bir mucizenin gerçekleşmesinin yıldönümü.

Oğlum okulda ilk kez Cumhuriyet Bayramı’nı kutluyor bu gün.

Henüz tanıdığı harfleri birleştirerek okumaya çalışan, yazı yazma konusunda hâlâ acemi olan oğlum şiir okuyacak bu gün :

“ Gönül verdik sana erdik
Ey hürriyet, cumhuriyet.

Herkes sever seni över
Ey hürriyet cumhuriyet

Canımızsın şanımızsın
Ey hürriyet cumhuriyet “


Bu sene Antalya’da daha bir coşku dolu kutlanıyor Cumhuriyet Bayramı.

Bütün okulların öğrencileri, Ata’larının bıraktığı emanetin değerinin farkında.

Okulların katılımı mükemmel. Coşku ile kutluyorlar en özel bayramlarını.

Bu gün tüm okullar, askerler ve halk el ele tutuşmuş, tek yürek olmuş.

İşte bu gün, bu pırıl pırıl günde yeniden umut filizleri yeşerdi yüreğimde.

Kim ne derse desin, yeni nesilden umutluyum ben.

Yeni yetişen nesil, sahip oldukları değerleri her daim koruyacak, inanıyorum ben.

Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun.

9 yorum:

beenmaya dedi ki...

herşeye ve herkese inat kutlu olsun bayramımız ve her daim içimizde olsun umudumuz...

sufi dedi ki...

Manevi değerlerin ışığı altında yek yürek olduğumuzda cumhuriyet yaşayacak ve yaşatılacak.Umutlarımız tükenmesin inşaallah.

aydan atlayan kedi dedi ki...

Tüm olup bitene rağmen umudu kaybetmemeli. Evet bazen yılıp tükeniyoruz ama umudu kaybedersek ne kalır elimizde...

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Sarı saçlı mavi gözlü güneşe dönen aydınlık yüzlü çocuklar; bayramımız kutlu olsun.
Özlem'ciğim yazın çok güzel ve dokunaklı olmuş, umut bulutundaki yerimi aldım, çok teşekkür ediyorum..

Özlem dedi ki...

Ben de bu güzel yorum için çok teşekkür ederim Gülen'ciğim.
Bayramımız kutlu olsun.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Ben de size çok inandım zaten canım.
Sevgilerimle...

Belgin dedi ki...

UMUT Bahcene bende bir agac diktim, kabul edersen. Dallanip, budaklansin yücelsin umut agaclari:)) Bayramimiz kutlu olsun canim arkadasim:)

çınar dedi ki...

Oğulcuğunun şiirini çok beğendim. Tebrik ederim, benden öpücükler ona. Lütfen ilet:)

Umutsuz değiliz, olamayız. Herşeyin farkında bilinçli duyarlı bir gençlik var. Onlar oldukça dimdik, herşeye rağmen, ilelebet ayakta kalacaktır cumhuriyetimiz.

Sevgiler sana ve yavruna

Özlem dedi ki...

İleteceğim oğluma Çınar'cığım.
Gençlik her şeyin farkında bence de.
Hepsi cumhuriyet çocukları.
Yeter ki onların da kırılmasın umutları.
Sevgilerimle...