19 Ekim 2009 Pazartesi

ELA LALE AL !!!

imagesEla lale al.

Al, ala, ela, lale

El ele Ela

Lale Ela el ele

Ele, elle, lale


Bu yıl 24 eylül’den itibaren bir aydır evde oğlumla bu hallerdeyiz.

Üstelik el yazısı.

Bizim zamanımızdaki gibi fişler, heceler yok.

Bu belki güzel ama şu el yazısı konusuna takmış durumdayım.

Hatırlıyorum; ben el yazısı ile ilk okul üçüncü sınıfta tanışmıştım, el yazısı ile o gün bu gündür pek sevmeyiz birbirimizi.

Henüz harfleri yeni öğrenirken harflerin el yazısı biçimleriyle tanışmak, onları tek tek tanımak bu küçük canlar için o kadar zor ki.

Hele benim oğlum gibi parmak kaslarında problem olan çocukların yazı yazması daha da zor.

Parmak kaslarındaki problem genellikle erkek çocuklarında olan, ilk okul 3. sınıfta düzelen sürekli alıştırma yapılması gereken bir durummuş, tam düzelmesi nasıl olur ben de araştırıyorum bilen varsa yardımlarını beklerim.

Hal böyle olunca el yazısının hemen ilk okul birinci sınıfa başlar başlamaz öğretilmesi çok mu gerekli bilemedim ben?

Ya da en azından yazma güçlüğü çeken çocuklara ne yapılabilir bilemiyorum.

O kadar zor bir durum ki, çocuk harfleri tanıyor, öğrendiklerini birleştirip okuyor da kendince ama iş yazmaya gelince hırçınlaşıyor. Bunu çözmenin bir yolu vardır mutlaka.

Okul yolunda yürümek çok zormuş, böylece tecrübe etmiş olduk.

El yazısı alın yazısı mı olacak acaba çocuklarımızda?

Bu sistem bu koşullarda ne kadar doğrudur?

Gelecekte okumayı sevmeyen kadar yazmayı da sevmeyen çocuklar yetişmesinden endişeleniyorum.

15 yorum:

Maviye Yolculuk dedi ki...

Sanırım amaçları da bu olsa gerek. Hatta mümkünse çocuklar okumasınlar bile diyecekler yakında. Bu ülkede eğitim hala ilkel koşullarda ne yazık ki...Umarım bu ufak sağlık probleminiz de en kısa zamanda düzelir. Yeterki morali yerinde olsun.Öpüyorum,sevgiler...

sufi dedi ki...

Ana oğula kolay gelsin de bu elyazısını ben de pek anlamış değilim.Onun için yeni neslin el yazıları güzel değil belki de .Bizim zamanların el yazıları ile karşılaştırınca farkı görüyor insan.Her ikinize de sevgilerimle.

Nurşen dedi ki...

Ah Özlemcim, 1.sınıf yeterince zordur, bir de el yazısıyla iyice zorlaştırıyorlar, ne gerek var acaba. Yıllardır zırt pırt sistem değiştirirler bir türlü oturtamadılar uygun birşeyi. Ayrıca insanlar el yazısı yazmasalar ne olur acaba? Bu yıl seni biraz zorlayacak Özlemcim ama merak etme hepimiz yaşadık o günleri, çocuğun konusunda ümitsizliğe kapılma. Ben 2 satır yazı yazdırabilmek için ağladığımı bilirim, sonrasında ders çalışmayı özel zevki haline getiren biri oldu.
Sana kolay gelsin diyorum, şu doktor işlerimi bitireyim, uygun olduğun bir günde buluşalım, artık tanışma zamanımız geldi:))

geveze baykuş dedi ki...

el yazısını kim kullanıyor allah aşkına ya? hadi müfredatta var, dendi öğretilecek, anladık (anlamadık da, kanıksadık) 1. sınıftakilerin günahı ne? z ve r hala karışır benim gözümde, f gemici düğümü gibi... gel de kızma şimdi öğretmenlere!

ÖZLEM dedi ki...

ilk okula başladığım zamanı hatırlıyorumda bizde de aynı durumdu 4 çizgili defterlerde el yazısıyla yazmaya çalışıyorduk sonra ne olduysa el yazısı kalktı işte.zorlanıyorduk hatta daha şimdi bile bana birisi yaz dese yazamam çocuklarımızı düşünemiyorum bile....

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

:( Çok sıkıntılı bir durum bu elyazısı halleri ve okumayı sevmeyen bir topluma ek olarak yazmayı da sevmeyen bir nesil devamı öngörüne katılıyorum.. El kasları sorunu diye baktığımız bizim Erdim'in durumu daha başkaymış. El kası deyip geçmemek lazım aslında. Size bu zorlu elyazısı yolculuğunuzda üstün başarılar diliyorum. Üstün hizmet madalyanızı da sene sonunda ben takacağım :D

Not: e-postan lazım bana ama göremedim??

nur dedi ki...

Sorma Özlem'cim,
Aynı gidişat bizde de var. Elyazısı nerede kullanılıyor ki bu teknoloji devrinde.
Sistem değiştirmekten eğitime zaman ayıramıyorlar.
Benim prenses okuma yazma bilerek başladı ama ona da zor geldi elyazısı.
Bugün "N" harfine geçtik artık.
Biz alfabe ile başladık, kızlarım fişle, şimdi el yazısı. Bir nesil sonra yine alfabe...
Sevgiler canım...

Özlem dedi ki...

Seni anlıyorum Melis'ciğim, sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Gülen'cim çok zormuş bu işler.
Sana hemen mail atıyorum adresim için canım.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Bizim zamanımızda 3. sınıftaydı. Şimdi hemen başlıyorlar.
Valla anlamadım ben Özlem'ciğim uyum sağlamaya çalışıyoruz gücümüz yettiğince ama çok karşıyım bu sisteme ben.
Sevgilerimle canım.

Özlem dedi ki...

Belgin'im sizin oralarda 3 yaşından itibaren zorunlu "Kinder Garten" eğitimi var sanırım mutlaka bir alt yapı veriyorladır, bir de çocukların ilkokula başlayıp başlamaması için yaptıkları testler var sanırım, bizde yok böyle bir şey.
Kreş, hazırlık ana okul var tabii, ama demek ki yeterli eğitim verilmemiş çocuklara.
Sadece ben değil o kadar çok veli var ki sorun yaşayan.
Dur ama bir iki gündür iyiyiz eskiye göre, alışacak inşallah Belgin Teyzesi oğlum.:))
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Sorma Geveze Baykuş'cuğum, sinir bozucu bier şey şu el yazısı.
Harf bitiştirmek çok zor çünkü.
" Gemici düğümü" nü çok tuttum bu arada:))
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Benim bu dönemde sakinleştirici alan, terapiste giden arkadaşlarım olmuş meğerse Nurşen'cim.
Bu ereke bebeler biraz üzüyorlar galiba annelerini sakin olmaya çalışıyorum ben de.
Dur bakalım bir kaç gündür sanki daha iyi gibiyiz.
Senin doktor iişin ne durumda?
Umarım yolundadır her şey.
Evet bence de görüşelim mutlaka bir ara.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Sorma Alev'cim, dün Leylak Dalı Nurşen' e yazdığım yorumu sana da yazayım:))
"Ela'ya lale alsak Talat'a da atlet sorun çözülür mü acaba?"
Sinir bozucu bir sistem bu, ben fişlere razı oldum, çok zor el yazısını 1. sınıfta öğrenmek.
Sabırlı olalım olabildiğimiz kadar hadi hayırlısı.:))
Sevgilerimle Alev'ciğim.

yasemin dedi ki...

benim kızımda 1. sınıfa başladı dediğiniz gibi ilkin çok zorlandık ama yavaş yavaş oturuyor, el yazısı olayına gelince bu ne saçmalık çocukları bu kadar sıkmanın ne anlamı var dikkat ettiniz mi bilmem ama kitaplara bakın yazılar normal yazı peki niye o zaman el yazısı yazıyorlar?ve el yazısı nerde kullanılıyor hadi onu gerçelim 1. sınıfta uygulamanın ne gereği var