21 Ekim 2009 Çarşamba

DOMUZ GRİBİ AŞISI OLMALI MI?

0

Bu eskiden beri bildiğimiz grip, ne zamandır hayvan isimleriyle anılır oldu sahi?

Yıllar önce kuş gribi ortalığı kasıp kavurmuştu, o dönem sabah kahvaltılarında düzenli olarak yumurta yedirdiğim oğluma panik halinde yumurta yedirmekten vazgeçmiştim. Üzerinden yıllar geçti bizimki hâlâ yumurtayı ağzına sürmüyor.

Şimdi de domuzlardan bulaşan domuz gribi canımızı acıtacağa benziyor. Neyseki domuz eti ile bir samimiyetimiz yok:)

Hepimizin bildiği gibi domuz gribi ile geçtiğimiz yılın mart ayında tanışmıştık.

O dönemde Türkiye’de sadece bir yabancı turistte domuz gribi vakası gözlendiği yetkili ağızlardan doğrulanmıştı.

Şimdi ise büyük şehirlerde birkaç okulda domuz gribi virüsüne rastlandı ve haliyle benim gibi çocukları okula giden anneler de ne yapacaklarını şaşırmış durumdalar.

Bu durumda iki seçenek söz konusu; domuz gribi aşısı olmak ya da aşıyı olmamak.

Türkiye’ye domuz gribi aşılarının gelmiş olduğu haberlerini birkaç gündür sıklıkla duyar olduk.

Şimdi hepimiz tereddütteyiz acaba özellikle okul çağındaki çocuklarımıza domuz gribi aşısı yaptırsak mı ?

Elbette bu konudaki bilgim sadece ilgili ve araştırmacı bir anne kimliği ile sınırlı.

Birkaç yetkili ağızdan ve özellikle oğlumu bebekliğinden beri takip eden, fikirlerine çok değer verdiğim çocuk doktorumuzun önerilerine göre oğluma domuz gribi aşısı yaptırmamaya karar verdim.

Bu kararımın nedenleri kısaca şöyle :

- Bu hastalık 191 ülkede şu ana kadar sadece 4.525 kişinin ölümüne neden olmuş.

- Şimdiye kadar ki tüm grip aşıları özellikle bağışıklık sistemi güçsüz olan ve 65 yaşın üzerinde risk taşıyan hastalara önerilmiş, kaldı ki domuz gribinin şimdilik öldürücü etkisi olmadığı diğer gripler gibi seyrettiği söylenmekte.

- Domuz Gribi aşısının yan etkilerini bilmiyoruz, içinde ne var ne yok bilmiyoruz bu da ayrı bir tereddüt doğuruyor.

İçinde ne oluğunu bilmediğim bir aşıyı olmayı ve oğluma yaptırmayı şu aşamada düşünmüyorum.

Yapmam gerekenin dikkatli ve hijyen hareket etmek ve grip vakası ile karşılaştığımda geç kalmadan önlem almak olduğunu düşünüyorum.

Özellikle aşı konusunda tereddüt yaşayan arkadaşlarla düşüncelerimi paylaşmak istedim.

128 yorum:

beenmaya dedi ki...

ne içinde tam olarak ne olduğunu biliyoruz ne de tam olarak işe yarayıp yaramayacağını. şu durumda yaptırmamak sanırım en iyisi...

Özlem dedi ki...

Bence de Özlem'ciğim, çevremde bir çok kişi bizimle aynı fikirde.
Sevgilerimle...

Melis dedi ki...

Ben de aşı olmak istemiyorum ama domuz gribinden de çok korkuyorum.

Özlem dedi ki...

Çok karışık bir durum gerçekten de Melis'ciğim.
Sevgilerimle...

bekriya dedi ki...

ben şahsen aşıyı yaptırmayacağım. bir gecede olay oldu resmen kesinlikle güvenmiyorum bu konuda kimseye.

dikkatli olmak gerek her açıdan.

bu arada keyifli bir blog burası sık sık gelirim haberin olsun :)

Banu dedi ki...

Ben de yaptırmayacağım,aşının içeriğini bilmeden bile bile kobay olmaya hiç niyetim yok:(
İyi akşamlar,selamlar:)

Özlem dedi ki...

İçeriğini bilmemek ben çok korkutuyor zaten Banu'cuğum.
Ben de sıcak bakmıyorum bu yüzden aşıya.
Selam ve sevgiler benden:)

adem dedi ki...

zaten ölüme çare yok.öleceksek ölecez her ne şekilde ise.canımı sıkan bu labaratuvarda imal edilen yapay virüslerden ölmek kene kuş gribi ve şimdi de domuz!!..kesinlikle silah veya ticari amaçlı üretilmiş olduğu bir gerçek.acaba bizimkilerden buna alet olan var mı???hainler emellerine ulaşana kadar yakalanmasak bu gribe,bir süre sonra diğerleri gibi ateşi sönecektir.kirli emelleri için insan sağlığı ile oynayanların ve alet olanların da ALLAH BELASINI VERSİN...

yasemin dedi ki...

vala yaptırmam cünkü daha testten gecmemiş yan etkileri fazlaymış :):)

Özlem dedi ki...

Ben de aynısını düşünüyorum Yasemin'ciğim, koruyacağız kendmizi ve çocuklarımızı artık.
Sevgilerimle...

gülsüm dedi ki...

ya amca bizim okulada geldi aşı acaba olmam gerekirmi ama ben olmak istemiyorum %90 felç yapabilirmiş yan etkileride varmış bilinmeyen yaptırmak istemiyorum zorlamazlar heralde :(

gizem dedi ki...

bu domuz gribi hakında biçok şey söyleniyo.söylentiler arasında aşının içinde civa olduğu(allah bilir gerçektir)ve başkanın Obama nın civasız olduğu söyleniyo.bu işde bi iş var.

Özlem dedi ki...

Bunlar ya anlamsız spekülasyon, ya da biz ülke olarak çok abarttık.
Ben yine de sağlıklı bir şekilde korunup, aşı olmayı düşünmüyorum.
Sevgilerimle...

lumi dedi ki...

arkadaslar domuz gribi aşısının bileşenleri içerisinde civa bulunmaktadır civanın insan saglıgı için ne kadar zararlı oldugunu internetten araştırabilirsinz aşı vurulduktan hemen sonra kötü bi etki göstermemekle 10 yıl içinde de insan kemiklerini eritmektedir ülkemize gelen aşının bileşenleriyle ABD de vurulan aşının bileşenleri aynı değil lütfen araştırmadan bilmeden kmse hata yapmasn çnkü güvenilir hiç bi bilgi verilmedi özellikle çocuklar ve gençlerin olması çok büyük bi hata olucak ülkemizin sağlıgı ve ömrü tehlikede olabilir

adem dedi ki...

ayrıca aile doktoruma sordum samimi olmasını istedim ve cevaben bana ..yaptırabilirsin dedi..onun için düşüncem yaptırmaktan yana kayıyor..saygılar.

Özlem dedi ki...

Ben de son bir kaç gündür aşının bu kadar tehlikeli olmayabileceğini düşünmeye başladım.
Ciddi bir salgın var.
İnsan sağlığı ile bu kadar oynamazlar herhalde diye düşünmek istiyorum...
Yine de aşı olmakla ilgili kesin bir karar vermiş değilim.

buse dedi ki...

eğer bu aşı testten geçmemiş olsaydı kimseye yapılmaya başlanmazdı amerikada bile daha testen geçmedin yapılmaya başlandı bu aşıyı yapılan birinin felç kaldığı söylentileri var ama felç kalma olsaılığı zaten bütün aşılarda var ve bu bindebir bi ihtimal ben yaptırmayı düşünüyorum

ayçin dedi ki...

bende size katılıyorum

ayçin dedi ki...

Bende size katılıyorum.

Özlem dedi ki...

Şu an hereks bizimle aynı fikirde Ayçin'cim.
Akıllar iyice karıştı.
En iyisi kendimizi korumak bence:)

adem dedi ki...

başbakan da ist.büyük şehir belediye başkanı,kültür bakanı da olmam demiş..buyur burdan yak...!!!!????

Özlem dedi ki...

Kesinlikle...

Özlem dedi ki...

Bence de, aşı konusu tam bir muamma artık.

sena dedi ki...

ben olacağımmm!!!domuz gribi olmak istemiorumm!! kesinlikle sizde olmalısınız!kararlarınız ileride ölümünüze sebep açabilir!! 6 milyon 8 milyom kişi oldu onlara bişi olmadıda sizemi olacakk!! milletime güveniorumm!! ney olmuşta biri felç oollmuuşş ta biride ters yürümüşş!! geç bunlarııı geççççççç!!!siz ölmek istiyorsunuz hareldee ama ben ölmek istemiyorumm.grip kapımızdaaa!!hepinizin aklı karışık durumda biliorumm!! ama en iisi bi doktora danışmakk!! ben annemle danışacağımm! k.maraşta oturuyoruz! burdakiler yaptıracaklar! yetkililere danıştıktan sonra sizlere söyleyeceğimm

Özlem dedi ki...

iki ay içinde geliştirilen, içeriğinde ne olduğnu bilmediğim bir aşıyı olmayacağım sevgili Sena.
Domuz Gribi de diğer gripler gibi, başında önlem alınırsa ölünmüyor, gribi ihmal edersek ölürüz. Geçmişten gelen ağır, kronik hastalıklarımız varsa ölebiliriz. Tek başına hiç bir grip insanı ölüdrmez.

adem dedi ki...

sena kardeş aşı yaptırmak için öncelik tanınan sağlık personelinin yüzde 34 ünün aşı olmayı reddettiğini biliyormusun...

adem dedi ki...

380 bin kişi bu hastalığı ayakta atlattı..(sağlık bakanlığı)..

nurrrrr dedi ki...

bnce olmk zararlı olablr çnkü ilerde bz çocuğuz ztn çk byük hastalıklar açıyomş başımıza felc,kanser...gibi olamya peq niyetimz yoq ailecek ,yinede ne olacağı belli olmaz...=)selamlar

Özlem dedi ki...

Çok haklısın Nur'cummm:)

Özlem dedi ki...

Çok teşekkür ederim Adem bu bilgiler için.
Domuz gribi aşısına hâlâ sıcak bakmıyorum ben.

adem dedi ki...

teşekkürler özlem hanım..sizin gibi duyarlı insanlarla bilgi paylaşmak ve fikir alışverişi yapmaktan onur duyuyorum...hassasiyetinizin devamını dilerim ..sevgiler...

Özlem dedi ki...

Ben de katkılarınız için teşekkür ederim Adem Bey.
Saygı ve selamlarımla...

cansu dedi ki...

bende yaptırmayı düşünmüyorum gerçekten de karışık bir durum aşının içeriğini bile bilmiyoruz aşının felçe yol açtığını duymuştum ben kesinlikle sağlığımı tehlikeye atamam bu arada paylaşım için sağol =)

özlem dedi ki...

ben yapırmak istemiyorum 7 yaşında kızım var ve onun içinde endişe ediyorum pis hastalık umarım bir an önce yurdu terk eder ama şunu biliyorum yaptırıpta abd nin oyununa gelmiycem allah hakkımızda hayırlısını versin gereken tedbirleri alıp gerekeni yapacam umarımda pişman olmam

metin dedi ki...

h1n1 asısı okullardakı formlar hakkında:cocuklar bu form sıze dagıtılacak bu formu ımzalatıp gelıceksınız dediler.ama ası zorunlu degıl buranin altını cızıyorum hıc kımsenın emır vermeye hakkı yok ama kendısıne sordugumuzda bende bılmıyorum cocuklar ası yaptırmayı dusunuyorum dıyor.bı kere ası yaptıracak ınsan evet deyıp asıyı ıyı yonde elestırır. dusunuyorum dedıyse bızım kararımızı etkılememek ıcın yanı hayır demek ıstemıs olmaktadır =psıkolojı dersi

ve okulların denetlendıgını pek dusunmuyorum bı eksık var.herkes telas ıcınde.gereklı bılgıler verılmemekte.ve asıyı yaptırdıgında hemen etkılerı cıkmaz kı 10 yıl ıcınde bıle cıvanın senı her hangı bır zamanda etkıleyecegınızıde bılın

tanrıverdi dedi ki...

arkadaşlar herkes iyi hoş söylüyorda bu hayatta herkes kendi saglıgından sorumludur

adem dedi ki...

okuldan gönderilen çocuğunuz aşı olsun mu kağıdında yan etkilerde sıralanmış..buna göre
geçici yan etkiler:şişlik,kızarıklık,ağrı,morarma,kırgınlık,titreme
ÇOK NADİR ETKİLER:tansiyonda düşme,şok,pıhtılaşma hücrelerinde azalma,sinir yolu ağrıları,DAMAR İLTİHABI,SİNİR İLTİHABI,BEYİN DOKU İLTİHABI

adem dedi ki...

şimdi derseniz (ki sağlık müdürü de aynı şeyi söyledi:binde bir bu kötü etki görülebilir)
veya milyonda bir..bende soruyorum:
O BİN VEYA MİLYONDA BİR KİŞİNİN BEN OLMADIĞIMI BANA GARANTİ EDEBİLEN BİRİ VAR MI.?.!!!
...varsa çocuğumu aşı yaptıracağım...

adem dedi ki...

kendim asla olmayacağım.

duru dedi ki...

aşı olmalımıyız? yoksa olmamalımıyız? napıcaz? bize aşı olun diolar fakat bir çok yan etkiside var. mesela çocok felci yapıomuş göz körlüğü,beyin felci, sinir krizleri vb. gibi napıcamız arasında kaldık durduk bize doğru bilgiler lazımm..
:)...

ayla dedi ki...

arkadaşımızın dedine katılıyorumm..:)

gül dedi ki...

slm bende şuanda şaşkınım ne yapacam bilmiyom 3 oglum var ve onlara bişey olmasından korkuyorum okuduklarım duyduklarım bana yaptırma diyo ama bide yakalansalar bu hastalıga ne yaparım diyorum aceba ben önce kandim mi yaptırsam sonra bişey olmasa cocuklarıma bilemi,yorum cok korkuyorum bu konuda herkes bi gün ölcek am böyle bi hastalıktan olmasını asla istemiyorum sizce ben ne yapmalıyım???

--NaZ-- dedi ki...

bence aşıyı olmalıyız ben doktorum ve aşıyı oldum herhangi bir durum şimidlik yok ama olmalısınız düşünsenize bu grib zamanla heryere yayılacak ve olmazsanız size muhakkak bulaşıcak aşınızı olursanız korunmuş olursunuz böylece virüs size bulaşmaz.bana güvenin.....

--NaZ-- dedi ki...

bence aşıyı olmalıyız ben doktorum ve aşıyı oldum herhangi bir durum şimdilik yok ama olmalısınız düşünsenize bu grib zamanla heryere yayılacak ve olmazsanız size muhakkak bulaşıcak aşınızı olursanız korunmuş olursunuz böylece virüs size bulaşmaz.bana güvenin.....

--NaZ-- dedi ki...

bence aşıyı olmalıyız ben doktorum ve aşıyı oldum herhangi bir durum şimdilik yok ama olmalısınız düşünsenize bu grip zamanla heryere yayılacak ve olmazsanız size muhakkak bulaşıcak aşınızı olursanız korunmuş olursunuz böylece virüs size bulaşmaz.bana güvenin.....

berre dedi ki...

bende kararsızım en gec bu gece bı karar vermek zorundayım cocugun okulundan gelen onay kagıdı yapboza döndü.kırk fikir degiştirdik sonuç yaptırmıycam yani bilmiyorum ne yapcazzz

yunus emre dedi ki...

domuz gribi faydalı ise amerikalılar neden kendi vurulmadan türkiyeye yollandı

yunus emre dedi ki...

domuz gribi faydalı ise gözümüzün önünde türk insanının aşı olurken de televizyonda yayınlansın

esra dedi ki...

hem domuz grbi aşısnn içnde civa varrrr.

asikız dedi ki...

ya sizin söylediklerinizin bilimle bağdaşmıyor aslında ne söylediğinizi sizde bilmiyorsunuz hele özlem sen hiç bilmiyorsun madem konu hakkında bilginiz yok fikrinizde olmasın

irem dedi ki...

kus gribinde kus cesitlerini öldürdüler simdide domuz gribinde domuzları kessinler o zaman dogru degil mi?

arzu dedi ki...

artık insan kime güveneceğini bilmiyor.Benim ilköğretime giden çocuğum var.dün eline aşı ile ilgili form vermişler inanın ikilemde kaldım,sanki çocuğumun kaderini belirleyeceğim.Çok endişeliyim ben aşıyı yaptırmayı düşünmüyorum.Medya felaket tellalı oldu artık haberleri izlemeye çekiniyorum.Allah sonumuzu hayır etsin ne diyelim ki başka..

neco dedi ki...

bbence de yaptırmamak gerekır arkadaslar bızler deneme yahtası deyılız....

tello dedi ki...

BENCE ASLA OLMAMALIYIZ ÇÜNKÜ YAN ETKİLERİ ÇOK KÖTÜ

abdullah dedi ki...

benim 2 tane kızım var büyük olan okula gidiyor okuldan bize bir kağıt yollamışlar çocuğunuza aşı yaptıracakmısınız yaptırmayacakmısınız diye soruyorlar!!!!! kardeşim biz ne bilelim yetkilki bir ağız çıkpta demiyorkine domuz gribi aşısı yaptıracaksınız bu mecburdur y.a.p.t.ı.r.a.c.a.k.s.ı.n.ı.z yok vallahi ben muallakta kaldım yaptırmayı düşünmüyorum...ama buğün bir arkadaşımı yolda gördüm çocuklarıyla onunda iki kızı var hayrola nerden böyle dedim domuz gribi aşısı yaptırdım kendime çocuklara dedi,karısı kabul etmemiş olmayacakmış!!!benim bir komplo teori var arkadaşlar sanırım bu insanlar belki 20 yıl sonra belki 30 yıl sonra hasta bir toplum yaratmak için bizlere o içerisinde ne olduğunu bilmediğimiz katkılı aşıları yapacaklar nerden bilelim..hoş haksızda sayılmam değilmi yaptırmamakla değilmi...sağlılı günler dileğiyle hoşcakalın

fevziye dedi ki...

bir asının saglıklı oldugunun garantisini vermek için 18ay boyunca kobaylar üzerinde denenip belirlenmesi lazım bize bu ası sipariş verildikten sonra 5 ay içerisinde geldi ayrıca hiç kimse tatmin edici bir açıklamada bulunmamakta eger bize yada cocuklarımıza birsey olursa bunun sorumlulugunu kim üstlenecek!..

idil dedi ki...

herkez kararsız bilemiyorum ama ben çocuğuma yaptıracağım

idil dedi ki...

sevgili arkadaslar ası olakmı olmayakmı

idil dedi ki...

bakınısz ası olmayın garantiniz yokk!!! adem arkadasımıza katılorm

muhammed dedi ki...

ben olacağım cünkü zararndan cok yararı varmıs olmassam grip olrsam daha kötü olr olmakta fayda var bence

feyza dedi ki...

ama bence sağlıkçılar vuruldu .ama tabi bide şöyle durum var bilmiyoruz katkı maddesini.ben de tereddütteyim.yazan kişiye saygılar.

feyza dedi ki...

adem bey bende size katılıyorum teşşekkürler

Küba dedi ki...

bence aşı olmayı çok abartıyorlar.şuan aşıdan ölen kimse yok ülkede.aşı olacak mısın diye sorduğumda geri geri yürümek istemem diye cevap veriyor. Çok küçük bir ihtimali büyütüyorlar.başbakan olmadı diye kimse olmayacakmış ama başbakan hasta olsa tüm iyi doktorlar onun yanında yurttaki herkesde öyle değil ama.ben aşı olacağım ve abartılması da saçma geliyor.

Özlem dedi ki...

Öyle ama çok iyi düşünmek gerek yan etkisi büyük aşının.

Özlem dedi ki...

Ben de katılıyotum teşekkürler Adem Bey.

Özlem dedi ki...

Çok haklısın Fevziye.

Özlem dedi ki...

Çocuklara aşı yaptırırken iki kere düşünmek lazım İdil'cim.

Özlem dedi ki...

Ben de.

Özlem dedi ki...

Sevgili Asi kız, konu hakkında fazlasıyla bilgim var merak etme ve bu aşıyı kesinlikle olmayacağım.

Özlem dedi ki...

Yazdıklarınıza kesinlikle katılıyorum Metin Bey.
Okullarda da denetim yetersiz.
Sanırım en güzeli sağlıklı beslenmek ve grip virüslerinin hiç birine yakalanmamak.

yakışıklı esrarengiz dedi ki...

bence aşı olmak gerekli olabilir tıp doktorların dediğine göre astalık elinde sonunda herkese bulaşacak

Özlem dedi ki...

Aman bulaşmasın diye dileyelim ve o yönde önlemlerimizi alalım.
Dünya genelinde hiç ikmse aşıya sıcak bakmıyor.
Keşke ticari kaygılardan çok insan sağlığı önemsense...

Özlem dedi ki...

Sağlığımıza dikkat edelim, bağışıklık sistemimiz güçlü olsun, gribe yakalanma şansı o zaman daha az olacaktır.

Özlem dedi ki...

İşşte bu sorunun cevabını kimse bilmiyor bence.

Özlem dedi ki...

Bildiğim kadarı ile şu anda sadece risk grubunda olanlara yapılıyro aşı. Bu grubun dışında kalanlara istense bile aşı yok sanırım.

Özlem dedi ki...

Bence de

Özlem dedi ki...

Çok haklısınız Abdullah Bey, teşekkür ederim katkılarınız için.
Saygılarımla...

rabişşş dedi ki...

benimde annem istemiyo ama babam istiyo we bende istemiyorum bu yaşımda felç kalmaya nietim yok doğrusu

ilknur dedi ki...

bence sakın olmayın onlar taaaaaaaaa başka ülkeden geliyor amerika dan içinde neler olup bittigini bilmiyoruz.............by

adem dedi ki...

ARTIK BU AŞI KONUSU GERÇEK BİR MİLLİ PİYANGO KİME NE ÇIKARSA
aşı olupta gribi atlatan şanslı..
aşı olupta daha kötü sonuç alan...şansına küssün.

adem dedi ki...

ŞU BİR GEÇEK Kİ::
aşı olmayanlar,acaba olsa mı idim,acaba giribe yakalancak mıyım,yakalansam atlatabilecek miyim!!endişesi ile yaşayacak..
AŞI OLANLAR İSE:acaba olmamalımı idim.ya ilerde kötü bir şey olursa,acaba beni ve çocuumu olumsuz etkileyecek mi.vucuduma zararlı bir madde var mı idi bunda..endişesi ile hayatını sürdürecek....
YAZIKLAR OLSUN İNSANLARI BÖYLE BİR KONUDA İKİLEME BIRAKANLARA....

nilay dedi ki...

ben aşıyı pek olmak istemiyorum aslında ama babam ol diyor ben yinede bu konuda kararsızım evet belkide aşı yayarlı olabilir ama büyük yan etkileri var ben bir gün kanser ya da felç olur muyum diye bekleyemem.ve burada okuduğum yorumların tümüde aşı olmamaktan yana.zaten bence en iyi tedavi dengeli beslenmek ve temizlik.

Özlem dedi ki...

Sağol canım

Özlem dedi ki...

Nilay'cım, virüs değişime uğramış, zaten bu durumda aşının ne kadr faydası olabilir bu da ayrı bir tartışma konusu bence.
Çok haklısın dikkat edelim sağlığımıza.

Özlem dedi ki...

Aşı herkesi felç yapacak diye bir kural yoka sevgili Rabişş ama benim aklımı karıştıran bu kadar kısa sürede aşının bulunması içeriğinde neler olduğu gibi konular.
Bir de grip virüsünün çok çeşidi var bu durumda aşının ne kadar etkili olacağı da merak verici tabii.

adem dedi ki...

yunanistanda aşı kampanyası başlatıldı,ancak doktorların yüzde 65 aşıya karşı...!!(tv.haber)

engin dedi ki...

Allah göstermesin ama sevdiğiniz yavrunuzun domuz giribinden ölse bunun sorumluluğununu alacak mısınız.

İçerisinde bulunan madde aşıların etkilerini arttırmaya yönelik maddedir. her aşıda vardır.

ağrı kesici diye bildiğiniz aneljeziklerde beyin kanamasına bağlı ölümler sıkça rastlanırken hanginiz bunu bildiği halde ağrı kesici kullanmıyor ? aspirin yada gripin ?

ve hala aşılara bağlı bir ölüm gerçekleşmemişken...

ayrıyaten aşı yaptırmayıp gribi ayakta atlatrak taşıyıcı konuma geldiğinizde sizin yüzünüzden çevrenizdeki bir insanın domuz gribinden ölmesi size mutluluk mu verecek ? bu işin ayrıyaten sosyal sorumluluk yanı da var.

aşı yaptırmayanız sizin tercihiniz. ama bu imkanı devlet ayağınıza hemde ücretsiz bir şekilde getirdiği halde faydalanmamanız için bir daha düşünün.

domuz gribini ayakta da atlatabilirsiniz atlatamayada bilirsiniz. tercih sizin.

Özlem dedi ki...

Sevgili Engin, çok haklısın da, bu virüsün mutasyona uğradığı söyleniyor.
Virüs değişime uğradıysa aşının da etkisi olmayacaktır.
Peki o zaman aşıyı olmak bize ne yarar sağlayacak?
Şimdi bunu düşünmemiz gerek bence.
Çok teşkkürler katkıların için.

berre dedi ki...

onu bilmemde normal grip aşısını içindeki maddeleri bi okuyun aklınız şaşar.ne yalan söyleyim bu seneye kadar oğluma hep grip aşısı yaptırıyordum bu sene ihmal ettim iyikide etmişim.kanserden kısırlıga otistikten felce her nane varmış içindede haberim yokmuş sadece aşının yan etkilerine dikkat ettim hep asil aşının nelerden yapıldıgı önemli cıvanın içinden çıkarılamadıgı tek aşı grip aşısıymış.ya kime neye güvenicez arkadaşlar insan hayatı heleki yavrularımız bu kadar ucuzmu.

berre dedi ki...

ya zatem aşının koruma süresi 7ay ıle 1yıl arası sonra tekrar yapılacak bu riski almaya degermi. kalbimizi bozmayalım temizliğe dikkat edelim elimizden geldigince.benim oglum bide iştahsız acayip yemek seçiyor beslenme sıfır yinede yaptırmadım.herkesin kendi fikri ama zor bir durum

deniz yılmaz dedi ki...

çocuğun doktoruna sordum. biz öneriyoruz dedi. ilaç aldığım bir eczaneye sordum. kesinlikle olma dedi. beyinde tümör oluşturma riski var. bu da felç demektir dedi. gribi atlatırsın ama felç oldu mu napacan dedi. hadi bakalım çık şimdi işin içinden

Özlem dedi ki...

Benim de derdim bu ya Deniz'cim.
Kimse doğru dürüst bilgi vermiyor bize.

dilara dedi ki...

ben aşı olacağım ilk başlarda kesinlikle olmayacağım diyordum ama bir çok yere danıştıktan ve ailece araştırdıktan sonra olmaya karar verdik herkesin görüşüne saygı duyuyorum ama bence herkes olmalı halkın söylediklerine herzaman inanmamak gerekiyo yan etkiler 1000 de 1 aşı normal aşılar gibi amerikadaki aşılardan tabi farkı var ama dünya sağlık örgütünün dediğine göre her iki aşınında koruma etkisi aynı yan etkiler de çok tartışılıyo ama bilmiyorum ya oyuna getiriliyoruz ya da çok haklıyız deneme tahtasıyız belki de çok emin konuşmamak gerek ama ben oluyorum hatta yarın felan olacağım inşallah bir şey olmaz herkese sevgiler inşallah türkler bunun üstesinden kalkar

berre dedi ki...

arkadaslar diyorum ya bu aşı zaten 7ay bilemedin 1 yıl koruyor bu riski almaya degermi.kuş gribi vardı deli danalar keneler vardı. noldu bunların soyu tükendimi hayır.sadece spekülasyonları bitti.haber degerini yitirdi. seneye bu zamanlarda başka hastalıklarla ugraşıyor olucaz.her sene ayrı bir hikaye olan bizlere oluyor.yükünü alanda alıyor.

Özlem dedi ki...

İnşallah Dilara'cım.

adem dedi ki...

miş.

Özlem dedi ki...

Bunu hep söylediler zaten.

Özlem dedi ki...

Bence hiç kimse ne yaptığını bilmiyor.

Özlem dedi ki...

Teşekkürler bilgiler ve katkınız için.

berre dedi ki...

teşekkürler adem bey yani sonuç olarak nasıl bir çıkar kavgasına düşmüşüz görelim göz göre göre bile bile canım yavrularımızı ticari bir araç gibi gören bizide ikna etmeye calışan büyüklerimizin ellerinden öpmekten başka çaremiz yok gibi.ne kadar aşı okadar kazançmı bu durumda bize aşının zararından başka bir karı yokza eger aşı olun olun diye niye bağırdıkları ortada nasıl bir ülkedeyiz hazmedemiyorum benim oğlum şüphesiz herkesinki öyle canımdan degerli.bu kadar ucuzmu hayatları.boşuna bagırmıyorlar en az 3 çocuk diye nekadar çocuk okadar aşı.başkada bişey diyemiycem

cansu dedi ki...

aşının içeriğini bilmesekte bu aşılar onaylamış ruhsatlı aşılar şuan türkiyede aşı olup rahatsızlanan hiç duymadım sonuçta grip olup ölmektense aşı olup yan etkilerini çekmeye ben rağzıyım normal bir aşıdaki olan yan etkiler bu aşıda da var bence bir daha düşünün böyle bir fırsat bir daha gelmez sonra da keşke olsaymışız demek istemiyorsanız aşı olun

İpek dedi ki...

Ben aşı olucaktım ama herkes kanser falan yapar dediği için (ama herkes diyo) olmuyorum.Bence siz de olmayın.

Özlem dedi ki...

Ben hâlâ emin değilim ama ciddi bir salgın söz konusu.

Şebnem dedi ki...

Benim kızım bir yaşında ve çocuk doktorumuz kesinlikle aşı olması gerektiğini üstüne basa basa vurguladı endişhelerimiz var dedik yan etkileri yüzünden ama her aşının yan etkisi olduğunu kendinin ve bebeğininde aşı olduğunu söyledi ikinci parti gelen aşının ise hiç bir faydası olmayacağını ve çok kişinin öleceğini söyledi ben yarın yaptıracağım doktorumuz bize bir yaş aşısını yaptırdın değil mi dedi evet dedim peki aynı aşıyı bir yaşında bir bebek daha oldu ve 40 dakika sonra çocukta beyin ödemi gerçekleşti buna ne diyeceksin dedi şaşırdım her aşının yan etkisi var ama korunması gerek dedi yakalanırsa çok zor atlatacağını hatta ölüme neden olacağını söyledi benim çevremde tanıdığım tüm doktorlar kendilerine ve çocuklarına vurdurmuş bende yaptıracağım savgiler...

berke dedi ki...

bugün bi yakınımla görüştüm.domuz gribi olmuş ve evde yatıyor.bu domuz gribinin iyi çeşidiymiş.bazı ilaçlar ve evde istirahat önermiş doktoru.kötü cinside sanırım mutasyona ugrayan çeşidi.bu yakınım aşı filan olmadı olmayacakta. zaten şu anda dogal yollarla aşılanmış oldu.yani virüsle tanıştı.mutasyona ugramış virüse aşı maşı fayda vermiyor.şimdi yakınım aşının zararı riskini göze almadan bu hastalıgı normal grip şartlarında atlatıyor (sesi gayet iyiydi)edindiğim bilgilere göre domuz gribinden öldü denilenlerin çogunun altında başka bir rahatsızlık yatiyor,bu virüste onu tetikliyormuş.öyleyse soruyorum aşı olmalımıyız?

damla dedi ki...

yaaa gerçektende çok karışık belki ben olabilirim

Özlem dedi ki...

Hâlâ tavsiye etmiyorum aşı olmayı, sağlılklı bselenelim- grip olmayalım diyorum ısrarla.

Özlem dedi ki...

Bence hayır, elbette ki bu şahsi düşüncemdir.
Yan etkisi çok fazla olan bir aşı ve eğer değişime uğradı ise aşı da bir işe yaramaz bence.

funda dedi ki...

ben 3 gün önce yaptırdım aşımı dayım sağlık çı dr arkadaşlara danıştık hepsi olmamızı önerdi ve yaptırdım..bunları yazarken 15 yaşındaki kızım kendi isteğiyle gidip sağlık ocağında aşısını yaptırıyor..korkmuyorum ben allahın izniyle bişii olmayacak diyorum sadece...

adem dedi ki...

arkadaşlar CIVASIZ aşılar gelmiiiiiş

8 aralıkta ilk hamilelere olmak üzere başlanıyoor..duydunuz mu?

tayfun dedi ki...

bence çok guzel bilgi katılıyorum

tayfun dedi ki...

arkadaşlar siz aşı oluyormusunuz????????:D(:

zeynep dedi ki...

bence vuralım civayı uyduruyorlar.Herkes vurdursun vurdurmasın ben karışmıyorum.Ama %80 vurdurun bence.

Özlem dedi ki...

Zeynep'cim, herkes kendi kararlarında serbesttir.

Özlem dedi ki...

Tüm değerli bilgileriniz çok teşekkür ederim.

demiğel dedi ki...

domuzgiribi aşısı bizleridenemetahtası olarakkullanıyor hemde domuz kanı var

adem dedi ki...

geçmiş olsun Berre hanım..

adem dedi ki...

geçmiş olsun Özlem hanım.Umarım korkulan bir rahatsızlığı çıkmaz çocuğunuzun.

Özlem dedi ki...

Teşekkür ederim Adem Bey, orta kulak ilithabı olmuş.
Domuz gribi değil çok şükür.
Tedaviye başladık şimdilik.
Sağolun ilginiz için.

berre dedi ki...

teşekkürler Adem bey.çok şükür atlattık sayılır.sizede geçmiş olsun Özlem hanım.

Özlem dedi ki...

Teşekkür ederim Berre, şimdilik yolunda her şey, sana da tekrar geçmiş olsun.

sıla dedi ki...

çokgerekli ya sanki

sıla dedi ki...

çok kolay önlemler bunlar

sıla dedi ki...

çok kolay önlemler bunlar bizim evdeki bebek bile yapar ve uygular bu önlemleri

sıla dedi ki...

ne yani hiç kimse benim yaptığım yorumlara yorum yapmayacak mı???

sıla dedi ki...

söylediklerim için çok özür dilerim TEKRARDAN GEÇMİŞ OLSUN...

Özlem dedi ki...

Sıla'cım zor olmadığı için paylaştık zaten, herkes uygulayabilsin diye.

berre dedi ki...

sılacım nedir gereksiz bulduğun anlamadım gerçekten o yüzden yorum yapamadım.''çok gerekli ya sanki'' cümlesini inan çözemedim.açıklarsan sevinirim. yalnız bildiğim tek şey var.hayat keşke herzaman böyle basit yöntemlerle çözülebilse.özlem hanım zor olmadığı için demiş ya onu diyorum ne güzel değilmi kolay yollarla sorunları giderebilmek