24 Eylül 2012 Pazartesi

ANTALYALI OLMAK

- Antalyalı olmak için Antalya'da doğmaya gerek yoktur. Pekâlâ sonradan da Antalyalı olunabilir .

- Antalyalı olmak, varyanttan yürüyerek Konyaaltı Sahili'ne inip denize girip; sonra da aynı şekilde yürüyerek eve dönmektir.

- Antalyalı olmak, tatil ile günlük hayatı birleştirmektir .

- Antalyalı olmak, başını uzattığın bir yerden mutlaka Bey Dağları'nı görmek, hatta bu dağları hafta sonu yürüyüşleriyle fethettmektir.

- Antalyalı olmak, şimdiki Yat Limanı'nın " İskele" hallerini bilmektir.

- Antalya'lı olmak, bir dönem Kale İçinde yaşamış olmak ve Kale İçini de avucunun içi gibi bilmek demektir.

- Antalyalı olmak,  'Beach Park' a teslim olmuş Konyaaltı sahillerindeki obalarda mutlaka bir kaç yaz geçirmiş olmaktır.

- Antalyalı olmak, " TİRMİS " in ne olduğunu bilmek ve " TİRMİS " sevmektir.

- Antalyalı olmak, yanık sütten yapılan  dondurmanın tadına bayılmaktır.

- Antalyalı olmak, kışın soğuk poyrazına teslim olmaktır.

- Antalyalı olmak,  "  Haziran 15 -  Ağustos 15 "  tarihleri arasında klima, vantilatör ve benzeri serinletici cihazlarla gereğinden fazla samimi olmak; sudan çıkamamak demektir.

- Antalyalı olmak, yazın balkonda uyumaktır.

- Antalyalı olmak, tahini fasulye piyazının içinde ve kabak tatlısının üzerinde
yemektir.

- Antalyalı olmak, karma karışık bir trafiğe teslim olmaktır.

- Antalyalı  olmak, baharda sokakları portakal çiçeği kokan bir şehirde yaşamaktır .

-  Antalyalı olmak Toros Dağları'nın eteklerinde denizin dağlarla birleştiği çizgiye  - özellikle sabahları -  bakıp mutlu olmaktır ...

30 yorum:

Boncukçu dedi ki...

Yarı antalyalı sayarın kendimi. Kendimi en iyi hissettiğim kenttir ama tirmis ne demek bilmşyorum:))Haftaya 2 aylığına geleceğim, tirmis bulunup alınıp yenilecek. Ha bir de Vedat Milor'un programında bir börekçi vardı, o da bulunacak. 8 yıl kal tirmisi bilme, yuh bana:)

gonca keskin dedi ki...

insanın Antalya'lı olası geliyor :)

Başak dedi ki...

Antalyamızı çok güzel anlatmışsın arkadaşım:) sevgiler..

bahar006 dedi ki...

Ben de yaşlanınca Antalyalı olucam:))

Adsız dedi ki...

Antalya gerçekten harika bir yer. manzarası gün batımı, kaleiçi, üçkapıları . aşık olduğum üçüncü şehir :)

laleninbahcesi dedi ki...

TİRMİS...Ne olduğunu niye söylemedin Özlem ya...

Ben o sıcağa dayanamam valla, Antalya benim balayı şehrimdir aynı zamanda...

GÖNÜL dedi ki...

ne güzel anlatmışsın antalyaya teyzem lara da yaşarken gelmiştim belki temmuz ayı olduğundan sıcaklardan hastalanmıştım bir dahada cesaret edemedim her halde eylülden sonra daha da güzeldir

annemahsustan dedi ki...

Antalya çoookkk sıcak, univ.oda arkadaşım antalyalı idi, sayesinde iki yaz kemerde çalışmıştım. Ve o 3 ay geçmek bilmedi.

tirmis ne bu arada: )

MAVİANNE dedi ki...

aaa antalya benim de balayı şehrim lalenin de miymiş :)))
antalyaya kışın çok giderim ne ters değil mi?
ankarada devlet kurumlarının tüm eğitimleri antalyanın kemer ve belekteki otellerinde kışın olur
yıllardır yağmurlu ve soğuk antalya günlerinde oraya gelirim :((
güzel şehir ama gezmek için gelmek lazım iş için oteller kış günü çok sıkıcı oluyor
sevgiler

Mrcrypted dedi ki...

Antalyalı olmak cebindeki son parayı plajdaki şezlonga vermektir :)

nil dedi ki...

ne güzel anlatmışsın ama... tirmis, hımmm ben hiç antalya'lı olamayacağım sanki, uzaydan bir kelime gibi :)

anne eli gibi dedi ki...

ANTALYALI DEĞİLİM AMA ,2 YIL ÖNCE ORADAYDIK VE AKLIM ORADA KALDI,HELE EŞİM MÜMKÜN OLSA ORAYA YERLEŞECEK...

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Tirmisi hiç duymamıştım sen yazana google amcaya sorana kadar :)Ama Antalyalı olmak güzelmiş anlattığına göre canım.Hele tatil ve günlük hayatın birleşmiş olması süper...

Başak dedi ki...

Antalyalı blogerler buluşma yapıyormuş. birtutamkekik arkadaşımız ayarlıyor. müsait olursan orada tanışabiliriz :)

http://birtutamkekik.blogspot.com/2012/09/antalyali-bloggerlarin-dikkatine.html

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Boncukçu : Tirmis baklagillerden dir. şimdilerde ben de bulamıyorum, tirmis satan bir amca vardı öldü galiba yok artık hiç görünmüyor. Çocukluğumda Antaly simgesi gibiydi tirmis; o zaman tatile gelirdik ve çok yerdim :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gonca Keskin : Vallahi hayır demem Gonca; ne güzel bir arkadaşım daha olur buralarda :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Başak : Sağol Başak'cım; sevgiler benden :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bahar006 : Bekleriz Bahar'cım; buralardayız biz :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

İlknur Akpınar : Benim de aşık olduğum üç şehirden biri. Tek tek yazacağım aşık olduğum şehirlerl ilgili duygularımı İlknur'cum :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lalenin Bahçesi : Lale'cim baklagillerdendir tirmis. Antalya'dan başka yerde de yok zaten.Hatta şimdi Antalya'da bile yok sanki. tirmis satan bir amca vardı ben de onun sayesinde tanıdım tirmisi. Sıcaklara gelince; Yazın Antalya'dan kaçmak lazım, çok haklısın :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gönül : Gönül'cüm yolun düşerse her zaman beklerim Antalya'ya.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Anne Mahsustan : Tirmis baklagillerden bir yemiş türü.
Haklsın canım Antalya'da sıcak çok fazla dayanılmmıyor :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavi Anne : E Antalya balayı için çok ideal birşehirdir Mavi Annem. Biliyorum sen hep kışın yağmurda,fırtınada geliyorsun Antalya'ya:)) Bir gün görüşelim hiç kısmet olmadı değil mi?

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mrcyrypted : Eh valla haklısın; doğru söze ne denir? Bir kaç yıldı böyle ama :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Nil : Antalya güzel, eğer hiç yaşamadıysan bir şey diyemem tabii Nil'cim. tirmis baklagillerden bir yemiş:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Anne Eli Gibi : Yaşanmayacak bir şehir değil, sıcağı hariç. Her zaman bekleriz Antalya'ya :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sevtap : Benim sevdiğim bir şehir Antalya Sevtap'cım ama aşırı sıcakları yaz ayları hariç :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Başak : Kaçırdım mı yoksa tarihi Başak? Dur hemen bakayım sayfaya ....

Mehtap dedi ki...

Öyle güzel anlatmışsın ki canım, Antalya'lı olasım geldi benim de.Biz de Ankara için ayrıcalık görüyorduk ama bazen insanın kaçası da geliyor.Aklımızda bulunsun.Kaçmak için.:))sevgiler.Resim de çok güzel zaten.

Mehtap dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.