17 Eylül 2012 Pazartesi

ORGANİK EV KADINI!!!

 
 

Ben pek bilmem evde, ev yapımı ürünler yapmayı !!!!!!
Misal, evde salça, tarhana, zeytin yapmayı falan  hiç denemedim.
Bak reçelin hakkını yememem lazım. Bazı reçelleri güzel yaparım da; bir yere kadar işte.

Antalya'da öyle bir arkadaş  çevrem var ki; maşallah haklarını yemeyeyim hepsi hamarat ev kadını. Ben onlara organik ev kadınları diyorum !!!

Kendi salçalarını yaparlar, muhteşem tarhana yaparlar, reçellerinden hiç söz etmiyorum. Mevsim geçişlerinde buzdolaplarının buzlukları onların hazırladıklarıya dolup taşıyor.

" Ben hayatımın bir bölümünü öğrenci; hatırı sayılır bölümünü de çalışan ve öğretici olarak geçirdiğimden böyle şeylere zaman bulamadım " dersem inanmayın !!!!!
Çünkü artık anladım ki yapmak için istemek lazım.

Kendimi söz ettiğim arkadaşlarımın yanında " hadi len sen de ev kadını mısın ?" şeklinde görmeye başladığımdan, bu hafta sonumu kışlık hazırlıklarına ayırdım. Valla kendi çapımda becerdim de.

Haaa, öyle salça, tarhana falan yapamadım ama, evde ne kadar patlıcan varsa küp küp doğrayıp kızarttım; soğuduktan sonra poşetlere doldurdum.

Domatesleri blendırdan geçirip, içine biraz da tuz atıp kaynattım.
Tarif edildiği üzere  kavanozlara doldurdum. Dolabıma yerleştirdim.

Haa bir şey öğrendim, hemen paylaşayım; domatesler kaynarken diğer yandan bir kabın içine domatesleri koyacağınız kavanoz kapaklarını da koyup kaynatıyorsunuz; kaynamış domatesleri sıcak sıcak kavanozlara koyup hemen kapağı kapatıp kavanozu ters çeviriyorsunuz.

Bir gün böyle bekliyor ve ertesi günden itibaren o domatesleri salça ile eş değer lezzette kullanabiliyorsunuz.

Bu arada evde yoğurt denedim; itiraf edeyim lezzetli ama çok sulu oldu. Neyse onun da püf noktasını öğrendim, bir dahakine başaracağım inşallah !!!

Bu hızla ve bu hevesle gidersem sanırım önümüzdeki yaz kendi salçamı ve tarhanamı yapıyor olacağım :)))))

Demek ki neymiş?
Organik ev kadını olmak için istemek önemliymiş :)))

16 yorum:

Boncukçu dedi ki...

Kolay gelsin. Kışın yaz domatesi yemenin en kestirme yolu bence de. Fasülye şoklamayı da unutma anacım, kışın hazır yemek:)

annemahsustan dedi ki...

: ) kolay gelsin, keyifle yemek nasip olsun.
Ben de pek imrenirim "organik ev kadınlarına"...

mavi dedi ki...

ellerine sağlık..afiyetle yiyiniz kışın.. Şu yoğurdun sulu olmamasının püf noktasını bi öğrenebilir miyim ?

hüznün tadı dedi ki...

Ne güzel. Çok imrendim şimdi. Bir zamanlar tarhana yapmışlığım var. Çok da severim. Ama çok zor iş. Domates yapacağım ben de. Yaz bitmeden yaparım inşallah:))

Oglak Kizlari dedi ki...

Yürü organik ev kadını.
Kim tutar seni.
Klube hoşgeldin.
Gerçi bu akşam sirkeleri şişelere doldurduktan sonra eşime dedim ki,kendimi cadı gibi hissediyorum.

Cadı anne Çiğdem

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Evet cok yorucu, cok zaman alici,
Ama dunyanin en temiz, en missler gibi terapisi :)))))

Afiyetle, saglikla yemek nasip olsun diyelim,.

Meyra dedi ki...

çok domestik gördüm seni:))
eline sağlık, afiyetle sağlıkla yiyin bakalım...

anne eli gibi dedi ki...

organik ev kadınları,süper bir yakıştırma olmuş:)eline sağlık artık bundan sonra tarhana ,salça bekleriz:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Boncukçu : Sağol canım, valla devam kış hazırlıklarına biizm evde.
Sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Anne Mahsustan : Sağol canım :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavi Balon : Şeniz'cim üzerine çok fazla örtü koymayacaksın mayalı yoğurdun dediler. Antalya zaten sıcak bir şehir ya o bakımdan. Bakalım bir dahaki denemede ne olacak?

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hüznün Tadı : gördüm sizin domatesleri de pek güzel; afiyetle yiyin. Sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Oğlak kızları : Hem de ne organikim bir bilsen bu aralar.Tutamıyorum kendimi:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bir Dut Masalı : Çok keyifli çok sevdim bu işleri kırkından sonra :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Meyra : canım; domestik ötesi oldum ben :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Anne Eli Gibi : Tarhana zor biraz sanki öyle geldi salça olaiblir ama:))