21 Eylül 2012 Cuma

BEŞ BUÇUK ...



Ben okula 5,5 yaşımda başlamışım.
Benim zamanımda okula başlama yaşı 7 idi.
 O zamanlar  boyum yaşıtlarımın iki katı olduğundan ve kalem, kitap kırtasiye ile 4 yaş itibarı ile haşır neşir olduğumdan; canım annem babam beni -dahi- sanmış olmalılar ki okula erken başlatmışlar.

Devlet okulları 5,5 yaşındaki sübyanı okula almadığından ve fakat annem ve babam bu konuda inat ettiğinden beni özel okula vermişler.

Sonuç bana göre fiyasko !!!

İlk okulun ilk üç senesini  hiç hatırlamıyorum.
Hatırladığım, sınıfta sık sık çişimin gelmesiydi, öğretmenin de ikide bir tuvalete gitmeme  izin vermemesiydi. Yemekhanede yemek yemekten de nefret ederdim.

Ders durumumu hiç sormayın, ben de anlatmayayım.
Matemetiği 5. sınfta öğrendim.
Orta okul ve lisede çok değerli öğretmenlerim oldu ve ben akademik başarımı onlara borçlu olduğumu düşünürüm hep.

Benim yaşadıklarımı kuzenim de yaşadı. Aralık ayının sonunda doğmasına rağmen o da ilk okula 5,5 yaşında başladı ve çok sıkıntı çekti.
Oğlum ilk okula 6 yaş 2 aylık olarak başladı ki ben; onu bir yıl sonra okula başlatmak istedim. Mahalle baskısı yaşadım bolca.

Ben hariç herkes çocuğun boyunun çok uzun olduğundan okula vaktinde başlaması gerektiğini söyledi.
Hayatımın en büyük hatasını yaparak onları dinledim ve sonuç yine fiyasko oldu.
Oğlum 1. sınıfı pas geçti, ikinci sınıfa geçtiği yaz okumayı söktü.
Hayatımın en kötü dönemleriydi o dönemler.
Şimdi atlattık çok şükür. Herşey yolunda ama yaşadığım stresi bir ben bilirim.

Diyeceğim o ki; çocukları 2007 ve sonrasında doğan anneler, gerçi okullar açıldı ama yine de zaman var. çocuklarınızı okula 5,5 yaşında vermeyin;
5,5 yaşında bir çocuk oyun çocuğudur bence. Eğer bir uyumsuzluk varsa da öğretmenle müşterek hareket edin, zorlamayın çocukları.

Mutlaka istisnalar vardır ama bu yaşadıklarım  da tecrübeyle sabittir. Eğer tam yaşımda okula gitseydim bu gün çok farklı yerlerde olurdum bundan eminim.

72 ay geç değil tam zamanı ama 5,5 yaş  da çok erken ...

16 yorum:

annemahsustan dedi ki...

Bence de çok çok erken.

Daha ellerini yıkayamazlar, tuvalete gidemezler, yemek yiyemezler.

Okullar bile onlara göre döşenmemiş.
En iyi 6 yaş bitince başlamaları ama gel de anlat!

Nesrin dedi ki...

gerçekten de öyle daha ufacık onlar 5.5 yaş oyun oynama zamanı aslında

ezgilimelodi dedi ki...

Yırtınıyorum,çırpınıyorum,mahvoluyorum;olmuyor,minikler çok zorlanıyor,sıkılıyorlar sınıfta.İnanılmaz bunaldım...

Adsız dedi ki...

bir haftalık okuldan sonra gördüğüm ;olur olur ama hem çocukların hem de öğretmenlerin canı çıkarak ve büyük bir nefret duygusu ile olacak bu okuma yazma ondan korkmaya başladım.Küçük yaştakiler ne toplu oyuna katılabiliyor ne de başarma duygusunu diğer büyükleri yüzünden tadabiliyor,6 saat boyunca hiç oturmadan pervane gibi dönüp duruyoruz çocukların küçücük başlarında.Küçükler basit bir boyamada bile zorlanırken büyükler boyamadan hemen usanıp cıvıtıyor.Bir haftada tabiki değişen olumlu şeyler oldu ama çok yıpratıcıydı benim için.O hazırladıkları ,okullara ücretsiz gönderdik dedikleri kitaplar da eksik,hadi eksiği geçtik,hazırlanan etkinlikler bu 5,5 yaşa göre öyle hızlı üstünkörü hazırlanmış ki...Daha çantasının ağzını bulup da içine koyamayan çocuk var.çantanın içine girmiyor diye zırıl zırıl ağlayan(çantanın altından koymaya çabalıyor )Neye kızacaksın ,kime kızacaksın.17 yıllık bir öğretmen olarak lanet olsun böyle bir ülkeye dedim vallahi.Anamızdan emdiğimiz süt burnumuzdan geldi şu bir haftada.Bunların yanında cam kaplara beslenme koyan veliye de ne diyeceğimi bilemiyorum.Koyun güttüğümüzü sananlara da...Çocuk kendi eşyasını bile şu bir haftada tanıyamıyor,ne olacak bakalım...

Pilli Petro dedi ki...

benim çocuğum olsa göndermezdim hatta imkan olsa hiç okula göndermem kendim eğitirim. bunların eğittiğinden ne olacak allasen. zor anne babaların işi

nil dedi ki...

Amerikada oldukça uzun araştırmalar ve de sadece akademik amaç taşıyan tartışmalardan sonra 72 ayda karar kılmışlar canım, aklın yolu bir işte..Biz şanslıyız benim oglum da 6 yaşını bitirdikten sonra başladı, buna ragmen okulda çok sıkılıyor ..

Oglak Kizlari dedi ki...

Ben de 5 yaşında başlayanlardanım.
Ben ce de çok haklısın.
Paylaşım için teşekkürler.
Ben de de konu bu zaten.

Bir darbe daha almış anne Çiğdem

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

çok güzel anlatmışsınız yaşadıklarınızı.. size tamamen katılıyorum.. aslında eğitim sisteminde öncelikli olarak yapılması gereken şey ana sınıflarını zorunlu hale getirmektir...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Anne Mahsustan : Çok erkn çok, arkadaşların çocuklarına bakıyorum şikayetçi olan o kadar çok ki ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Nesrin : Yaa evet Nesrin 5,5 yaş tam da oyun yaşı bence :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ezgili Melodi : Bunu değer verdiğim bir eğitimciden duymak çok özel Ezgi'cim.Bu yıl yapılması gereken çocuklara okulu sevdirmek olmalı aksi halde sonuçları düşünemiyorum ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Adsız : Çok zor bir süreç bu. Her zaman olduğu gibi yine öğretmenlere çok görev düşüyor. Israrla savunduğum konu okul için 66 ay çok erken. Kolaylıklar dilerim öğretmenim. Teşekkür ederim gözlemlerinizi paylaştığınız ve katkılarınız için..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Pilli Petro : Hİç okula göndermemek de doğru değil canım; o zaman da düzene uyum sağlayamaz çocuk ama geç göndermek lazım erken değil tam yaşında gitmeli çocuk okula...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Nil : 72 ay çok mantıklı Nil'cim. Bakalım bu yıl sonunda yaşanacaklar neler olacak? Belki yaşı biraz daha ileriye alırlar kimbilir?

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Oğlak Kızları : Sahi Ada nasıl? alıştı mı okula? dilerim güzellikler yaşarsın Çiğdem'cim, anne için çok zor bu olumsuzluklar...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Emine Öztürk : Emine'cim ana sınıfları kesinlikle zorunlu olmalı çok haklısın. Topluma adma yetişiyor sonuçta kolay bir iş değil eğitimci olmak. Dİlerim her şey güzel olur.
Sevgilerle ...