14 Ağustos 2012 Salı

SİNEĞİN AHI !!


Geçen gün mutfaktayım; yemek yapacağım, henüz başlamamışım.
 İftar vaktine daha çok var.

Mutfakta kocaman bir at sineği, nereden girmişse yolu bizim evin mutfağına düşmüş. Bunlar bir de acaip ses çıkarıyorlar. Kapkara da bir şey.

Bizim sinek, uçtu uçtu, gidip mutfak penceresine kondu. Ben de kahraman cengaverim ya; elime " detan maxi " sinek ilacını kaptığım gibi azıcık sineğin  üzerine sıktım.
Zavallıcık  oracıkta öldü tabii. Neyse henüz hiçbir  yemek hazır değildi ve ben yemek işini bırakıp mutfak temizliğine giriştim.

Her şeyi çok bilen oğlum, sineği öldürdüm diye kızdı bana. Mutfak penceresini açsaydın da sinekceğiz uçsaydı ya anne dedi. Hani öldürmek günahtı gibi polemiklere de girmek istedi ama pek bulaşmadım.

Antalya'da yaşayanlar bilir.
Yazın sıcağı ile birlikte her türlü sevimsiz hayvan, haşarat dolar evlere. İstediğin kadar önlem al; temizlikten " Steril Selami " gibi dolaş; bu yaratıklar için fark etmez. Tek tük çıkarlar bir yerlerden !!!

Bir de buranın meşhur " kakalak" denen hamam böcekleri vardır ki; Allah hepimizi onlardan korusun !!!!
Kendileri kanatlı olup uçarlar.
Kanadın yakışmadığı tek hayvan da bunlardır.

İşte benim at sineğini imha etmemden bir iki gün sonra eve bu kakalaklardan girdi. Hem de salonun tavanına konmuş; gel de öldür hadi !!!

Ben bu kakalak konusunda çok hassasım, görünce kaşınmaya başlıyorum.
 - Off ya amma gıcık şeyler anlatıyorum di mi?
Neyse, az kaldı bitiyor . -

Kakalağı salonun tavanında görünce kaşınmaya başlamadan banyodan böcek ilacını alıp, bu sefer de  tavana doğru sıktım .

Ne oldu biliyor musunuz? Kakalak uçtu. Sanki o böcek ilacı hayvana doping oldu.
Uçtu ve kayboldu. Eve fare girmiş kadar korkuyorum şimdi.
Evi dezenfekte edeceğim başka çaresi yok.
Bu arada oğlum ve eşim halime gülüyorlar.
At sineğinin ahı tuttu diyorlar.
Nefret ediyorum şu haşarattan ve bu şehrin yapış yapış sıcağından ...

Blog Not  : Fotoğraf ne alaka diyebilirsiniz? Eee, bu kadar sevimsiz şeyi yaşayıp yazdıktan sonra bir de sinek ya da kakalak fotoğrafı koyacak değildim elbet :)))

18 yorum:

Adsız dedi ki...

bilmem mi çok fenadır, :)

annemahsustan dedi ki...

Sineğin ahı, çok güldüm buna: )

Bizim eve de çekirgeler dadandı, kocamanından, zıplamıyor resmen uçuyorlar: ) Ama oldurmeye kıyamıyorum, korkudan yanına da yaklasamıyorum, bakışıyoruz birbirimize: ) Camı açıyorum sakince, uçup gıdıyor sonra.

Ben de hıc haz etmez ama vardır bır yaşam amaçları dıyorum ıste.

www.macerakitabim.com dedi ki...

Eyvah Özlem'cim başına büyük iş açmışsın. Kolay gelsin diyorum:)

MAVİANNE dedi ki...

hah hah hah
koaly gelsin sana
kötü tabi evde kocaman bir sineğin dolaşması :)))

gonca keskin dedi ki...

sinek , kakalak neyse de , karınca var bizde, bu sabah karşılaştık kendileri ile, ne yapacağımı bilemedim ..
hoş yazı olmuş ama rollerde sevimsizler olsa da :)

Asuman Yelen dedi ki...

Ah o güneyin uçan kakalaklarından korkmakla geçti çocukluğum. Balkonda falan oturtmazlar adamı. Çat uzakta çat burnunun dibiinde.Kanatsızları çok mu iyi. Öyle de çabuk ürerler ki.
Yaklaşamazsın, öldüremezsin:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:) :)
Güleyimmi -neyleyeyim ?

Antalyayı ekimde ve baharda anmaktan çok keyif alıyorum,
ama hepsi Bu !!

sana sabır diliyorum kışa dek :=))

sevgiler

Unknown dedi ki...

yıllar evvel izmir de o kakalaklardan bir tanesi tişörtümün arasından girmiş , bir farkettim ve bir anda tişörtü çıkarmamla çığlık atmam bir oldu.Saatlerce banyoda göğsümü yıkamıştım. Günlerce kendime gelemedim. Hiç sevemedim onları , hislerini çok iyi anlıyorum :((((

laleninbahcesi dedi ki...

Börtü böcek olayından nefret ederim, sırf bu yüzden bahçeli evimi terkettim.
Valla kolay gelsin Özlemcim.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

İlknur : aman çok fena inan İlknur'cum ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Annemahsustan : Yani çok kötü bir şey bu kakalak, ben çekirgeyi de sevmem ama :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Özlem Öztürk : Özlem'cim, ölü ele geçirdik, evi de ilaçladık, şimdilik ses soluk yok bakalım; hadi hayırlısı :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavi Anne : Evet Mavi annem hem sinek hem kakalak:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gonca Keskin : Gonca'cım o ayrı bir dert. Yav bu karıncalar ne bulsalar götürmeye çalışıyorlar. Bu kadar da olmaz ki!!!

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Asuman Yelen : Hiç sormayın Asuman Hanım, çok kötüler ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bir Dut Masalı : Aslında yaz hariç güzeldir Antalya. Yazın durmamak lazım buralarda; iş güç mecburuz ama :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Düşlerimden İnciler : O kadar iyi anlıyorum ki duygularını :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lalenin Bahçesi : Nefret edilmeyecek gibi değil ki Lale'cim ...