17 Ağustos 2012 Cuma

BİR SEVİNÇ, BİR NOSTALJİ, BİR HÜZÜN



Farkındayım, yazının başlığı Zülfü Livaneli'nin " Bir Adam, Bir Kedi ,Bir Ölüm "  romanına benzedi ama konu tamamen farklı.

İnsan hayatı ne tuhaf bir gün içinde sevinç, hüzün, nostalji yaşayabiliyor insan  ve hayat hızla akıp gidiyor.

Tam da bayram telaşı içinde ömrümden bir ramazan ayı daha eksiltmiştim ki bu gün itibarı ile SBS sonuçları açıklandı. Bu yıl sınava giren yeğenim istediği Anadolu Lisesi'ni kazandı. Sabahın erken saatlerinde haber gelince hepimiz sevinçten havalara uçtuk !!!
***
Bir kaç saat sonra annemlere gelen bir telefon; onları İstanbul'a ilk geldikleri yıllara, beni de çocukluğuma götürdü.

Telefonun öbür ucunda annemlerin İstanbul'a yerleştikleri ilk yıllardaki komşuları vardı ki onlar; karı koca, benim ve  kardeşimin doğumlarımıza ve çocukluğumuza  tanıklık etmiş çok özel insanlardı.

Yıllar önce Kanada'ya yerleşmişlerdi ve şimdi Türkiye'ye kesin dönüş yapmışlar; tatil için de Antalya'yı seçmişler.
Eeee gelmişken eski dostları da ziyaret etmek istemişler.

Evde bir nostalji havası esti bir anda. Herkes yaşlanmış, hepsinde çeşitli hastalıklar oluşmuş, onlara göre biz büyümüşüz, oğlum bana benziyormuş falan filan ...

Ayrılırken hüzün, anılar  ve neşe bir aradaydı. Kimbilir bir daha ne zaman göreceğiz birbirimizi ?

Eski dostlar; temelli dostluklar bence. Hiç bitmiyor, yıllarca görüşülmese de karşılaşıldığı anda kaldığı yerden devam ediyor. Gittiklerinde  balkondan onlara el sallarken bunları düşündüm.
***
Akşam üzeri saatlerinde aldığım bir haber çok canımı sıktı.
Ciddi bir hastalıkla bir  kaç yıldır  uğraşan bir arkadaşımdan geldi haber. O ciddi hastalıkda yayılma olmuş. Tıp dilinde metastaz diyorlar.

Hayat böyle işte.
Ne yaparsan yap; bir menzil var ve adım adım yaklaşıyor insan o menzile. Farkında olarak ya da olmayarak.
Hayatı içimize çeke çeke yaşamamız lazım.
***
Yarın arife günü, en sevdiğim gün.
O teleşın arsında bir ara  bir yolunu bulup kitapçıya gideceğim, bayram kitapları seçeceğim kendime.
İlk gün sevdiklerimle birlikte olup, bayram coşkusunu yaşadıktan sonra kitaplarımla başbaşa kalacağım.

Bir sonraki yazımda  kitap kulelerimle birlikte paylaşacağım bayram kitaplarımı.

Bayramınız, bayramımız mutlu geçsin.
Sevinç, neşe, sağlık huzur hiç eksilmesin hayatlarımızdan ...
Haa bir de kitap tabii. Her zaman ve her şeye rağmen !!!

14 yorum:

GÖNÜL dedi ki...

hayatın akışını özetleyen harika bir tesadüfler her şeye rağmen hayat çok güzel sağlık mutluluk sevgi dolu bayramlar diliyorum sevgiler

GÜLTER ÖZGÜR dedi ki...

Hayat zaten içinde üzüntü, acı, mutluluk, sevinç, öfke, neşe ve en önemlisi sevgi olduğu için güzel.
Bayramınız kutlar, sağlık ve mutluluk dilerim.

laleninbahcesi dedi ki...

Sevinçler hüzünler işte hayatın özeti be Özlem...

İyi bayramlar

hüznün tadı dedi ki...

Hayat böyle bir karışım işte anlık mutluluklardan hüzünlerden acılardan oluşan.

Mutlu bayramlar diliyorum.

MAVİANNE dedi ki...

canım hayat acısıyla tatlısıyla bizler için
sen de yazmışsın zaten
bayramın kutlu olsun
herşeyin gönlünce olmasını diliyorum
sevgiler

AslıASLI dedi ki...

Hayat işte tamda böyle bir şey. Olabilecek her şeyi yaşıyoruz, hatta bir günde sevinçten gülüp üzüntüden ağlıyoruz.

Hüzünlerin uzak olduğu, mutlu sağlıklı bir bayram diliyorum.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Tüm sevdiklerinle, hep mutlu hep huzurluhüzünlerden uzak senin gibi pırıl pırıl nice bayramların olsun Özlem'cim.
Sımsıcak sevgilerimle iyi bayramlar...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gönül : Canım sana da mutlu bayramlar, sevgiler ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kahvekeyfi : Canım çok teşekkür ederim, biraz geç oldu ama, senin de bayramın kutlu olsun ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lalenin Bahçesi : Hayat böyle bir şey işte Lale'cim. Her günün bayram neşesi ile geçsin ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hüznün Tadı : Ben gecikmeli olarak bayramınızı kutluyorum, sevgiyle kalın ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavi Anne :Canım senin de her şey gönlünce olsun, her günün bayram coşkusu içinde geçsin, sevgiler ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aslı : Hayat da dört mevsim gibi değil mi? Acı, sevinç, hüzün ve umut bir arada. Her günün bayram neşesi içinde geçsin Aslı'cım ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaşamın Kıyısında: Benden de sevgiler en kocamanından Nur'um, güzel arkadaşım benim ...