22 Ağustos 2012 Çarşamba

HAYAT GÜZELDİR !!!!

Bu bayram böyleydim; bizim yazlıktaki kedimiz  Zeytin gibi.

Ye, iç, keyif yap.
Sadece ilk günü ziyaretlere ayırdım. Yaşam biçimlerimiz değişse bile bayramlarda sevdiklerimle olmak benim için çok özel ve fakat sürekli çalıştığımız için dinlenmeye de ihtiyacım var ... Eylülün ilk haftası asıl iş maratonu başlayacağından tembelliğimin sınırlarını zorladım desem yeridir.

***

Esasen denizi pek sevmem.
Tatil şehrinde yaşıyor olmama bağlarım bunu, bir de Akdeniz'in tuzlu oluşuna.
Buralarda denize  girince kirpiğine kadar bembeyaz çıkar insan.
Nedense bu yaz, denize doyamadım. Hemen hemen gün aşırı denizdeydim. Vücudumun iyota ihtiyacı var herhalde, bedenim bana çaktırmadan sinyal gönderip duruyor galiba. Bayramın ikinci ve üçüncü günü bu sahilden kopamadım ...
***

Arife günü kendime kitaplar aldım, bayramda okumak için. Yazlığa giderken hepsini evde unutmuşum, oralarda kitapsız kaldım derken imdadıma komşumun kitaplığı yetişti.

Gözüme çarpan ilk kitabı aldım. Tarzı bana biraz uzak gibi duruyordu ama konusu çok ilginçti. Havai'de altı yaşında cüzzam hastalığına yakalanan bir kızın öyküsüydü. Türkiye'de de çok yaygın olan ve Türkan Saylan tarafından kökü kazınan bu hastalıkla ilgili bilgiler öğrendim kitaptan.

***
Sonra tam da keyfim yerindeyken Gaziantep ve Hakkari'de olanları duydum.
Sustum... Korktum ...

Savaşı başlatmak kolay. Birileri artık barışı başlatsın mümkünse. Çünkü hayat güzel; insanca yaşamak hepimizin hakkı; çok şey istemiyorum aslında ...

14 yorum:

www.macerakitabim.com dedi ki...

Herhalde kitaplarımı unutsaydım çok üzülürdüm. Komşunu sevdim:)

Asuman Yelen dedi ki...

Çalışırken (ki çok da yorulurduk) bayramlarda aynı ikilem hep zorlardı bizi de.Hele İstanbul' da bayram ziyareti mesafeler yüzünden daha da yorucudur. Kaçtığımız da oldu.Kaldığımız da:)Son cümlenin altını çiziyorum.
Sevgiler...

annemahsustan dedi ki...

Ne güzel olmuş, tatil biraz dinlendirir.
Nice güzel bayramlara.

gonca keskin dedi ki...

o sahilden ayrılası gelmez ama insanın ..
dinlenmeye tabii ki çok ihtiyacımız var , komşu kitaplığının olması ne büyük bir şans ;)

Heyyfi dedi ki...

Yoğun çalışma öncesi "sakinlik" depolamak iyi bir fikir olmuş. Gerçi biz sakinlik depolasak da ülkenin farklı yerlerinden gelen huzursuzluk sesleri herşeyi alıp götürüyor.
Huzur dilerim tüm ülkeme...
Sevgilerimle...

nil dedi ki...

canım ne güzel yazmışsın, son paragrafının altına imzamı attım. tembellik günleri bitti benim için de, ama olsun eylül geliyor, ne güzel aydır..

Oglak Kizlari dedi ki...

Ohh süper.
Eylül de sana kolay gelsin.

O üzücü konuda da Fatih Terim e bayıldım ben.

Hassas anne Çiğdem

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Özlem Öztürk : Ben de severim komşularımı, sıkı okurlardır bir de :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Asuman Yelen : Hep bir yerlere yetişmek ve sevdikleriyle olmak istiyor insan. Ne kadar becerebilisrsek işte. ama beceriyoruz da galiba, hayat işte hızla akıp gidiyor Asuman Hanım, yaşadığımız her şey anıya dönüşüyor hızla ve fark etmiyoruz aslında ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Anne Mahsustan : İyi oldu bence de canım, dinlenmek güzel :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gonca Keskin : yaa çok güzeldi Gonca'cım gerçekten zor ayrıldık o gün :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Heyffi : Eylül bizim için gümbür gümbür gelecek okullar da açılacak, dinlence depoluyorum kendime ben de :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Nil : Eylül başlangıç ayıdır benim için Nil'cim. Tatil bitse de de en sevdiğim aydır eylül. Özledim desem yeridir yani :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Oğlak Kızları :Çiğdem o konu kapanmayan yarası oldu ülkemizin Çiğdem'cim, dilerim her şey yoluna girer bir gün ...