24 Mayıs 2012 Perşembe

KİTAP DAĞI


"Resimli kitap okumak istemiyorum !!!! " İlk okul ikinci sınıfa geçtiğim yaz kendimle ilgili ilk radikal kararımdı bu ve böylece çocukluğumun vazgeçilmez kitabı Ayşegül serileri ile de vedalaşmıştım.

Milliyet Yayınları'nın cep kitapları vardı o zamanlar. " Kediler Kralı",
" Yonca Kız ", " Pal Sokağı Çocukları ", " Fadiş " onlardan aklımda kalanlar şimdi.
***
Dördüncü sınıfa gidiyorum. Şubat tatilindeyiz. Her tatilde olduğu gibi anneannemlerin evine damlamışım. Dışarıda lapa lapa kar yağıyor. Karşımda çatır çatır yanan odun sobası. Sobanın üzerinde kestaneler, battaniye altındayım; elimde " Küçük Kadınlar ". Ne çok etkilenmiştim onların dramından. Jo ve Beth favori karakterlerimdi.

***
Lise ikideyim seksenli yılların başı. Beyaz Dizi modası var. Beyaz Dizi rüzgarına kaptırmışım kendimi. Her hafta yeni bir kitap. Aman Allahım, esas kız hep düzgün fizikli, esas erkek mutlaka kızdan onbeş yaş büyük !!! Çelik grisi gözlü. Genelde nefretle başlıyor duygular, sonra aşka dönüşüyor.
Okulda sevmediğm ders kitaplarının - örneğin kimya dersi- arasına koyuyorum, en arkada oturuyorum ya ohhh, Beyaz Dizi keyfi yapıyorum. Kimya öğretmenimin gözünden kaçar mı uyarıyor beni : "Özlem Özad beyaz kitap okuma !!!. Kim takar kimyacıyı?

***
Lise bitti üniversitedeyim artık. Beyaz Kitap dönemlerim bitmiş. Klasiklere ani bir geçiş yapmışım. Önce bizim yazarlarımız elbette.
" Yorgun Savaşçı " ile başlıyorum, gerisi geliyor zaten. Bir anda Rus Edebiyatı içinde buluyorum kendimi. Dostoyevski, Tolstoy, Turgenyev  okuyorum. Victor Hugo 'nun Sefilleri'ni ikinci ciltten sonra okuyamıyorum. Emile Zola'dan  Meyhane ve Nana'yı okuyorum ve galiba Fransız Edebiyatı sev-e-miyorum. Madam Bovary var elimde, çevirisi çok kötü, oflaya puflaya bitiriyorum; sırf bu nedenle Anna Karenina'yı okuyamıyorum.
***
Bakıyorum yıllar geçmiş, evlenmişim, anne olmuşum. Hamilelik ve çocuk eğitimi ile ilgili  kitaplar okuyorum. Anlıyorum ki, her çocuk ayrı bir kitapmış, yok öyle çocuğunu da kendi tecrübeleriyle büyütmeli bir kadın !!!!!
***
Okuma sevdam bitti mi? Yok mümkün değil, fotoğrafta gördüğünüz bir kitap dağı bekliyor beni bu yaz ne kadar okuyabilirsem tabii ...

Not : Sevgili Asuman Hanım'ın mimiydi bu. Ben de kitap konusunda yazmak isteyen herkese gönderiyorum bu mimi :)

18 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

süper...
Eritirsin sen onları önce 1Q84 den başla hem kol kası yaparsın hem de dağın en büyük parçası erimiş olur.

Keyifli okumalar diliyorum Özlemcim

annemahsustan dedi ki...

Keyifle okudum: )

Ayşegül serisi de adımdan dolayı ilkokulda zorla herkese okutturmaya çalıştıklarımdandı, şimdi o halime çok gülüyorum: )

Bence de 1Q84 den başlayın, dağ yarıya inmiş olur: )

hüznün tadı dedi ki...

Sen seksenlerin başında beyaz diziler okurken ben yeni anne olmuştum. Başucumda "Bebeğim ve Ben" vardı.

Asuman Yelen dedi ki...

Kitaplarımız aşağı-yukarı aynı. Sıralama bende çok ters.Beyaz dizi emeklilikten sonra. Keşke zamanında okusaymışım diyorum. Eminim evde kalmazdım o zaman:)))
Ellerine sağlık Özlem' cim. Çok teşekkürler.
Sevgiler...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Seni çok iyi tanıyorum Özlemcim, mimler birbirlerini tanımak için çok güzel dimi?
Aynı yollarda yürüyen bizler gönüllerimizde birdir.
Şimdi sıra bende Asucuğumun mimini en kısa sürede yazacağım inşallah:)
Sevgiyle kal

MAVİANNE dedi ki...

harika birşey bu hayatının her döneminde insnaın kitap olması kutluyorum seni
sevgiler

Oglak Kizlari dedi ki...

Özlem,

Ne güzel yazmışsın.
Bende yazmak isterim.
Iyi okumalar hepimize.

Kitapkurdu anne Çiğdem

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lalenin bahçesi : İnanır mısın 1Q84'den korktum ben, sen okuyor myusun? Nasıl güzel mi?

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Anne Mahsustan : Ne kadar güzel Ayşegül'leri okurken ben de adımın Ayşegül olmasını çok isterdim:))
1Q84 nasıl okunacak vallhi ben de bilmiyorum :)))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hüznün Tadı : Yaa seksenli yıllarda anne olmak nasıl bir duygu acaba hep merak etmişimdir.
2000'li yılların çocukları zor çocuklarmış ibi geliyor bana, sizşe sohbet etmek isterdim bu konuda...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Asuman Yelen: Beyaz dizilerle geçirdiğim zamana acıyorum şiimid, gözlerime yazık:)) Yine de bir şekilde girmiş kitaplıklarımıza, çok teşekkür ederim böyle mim fırdatı verdiğiniz için bana. sevgiyle kalın ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaşamın Kıyısında : evet ben de çok seviyorum mimleri Nur'cum...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaşamın Kıyısında : evet ben de çok seviyorum mimleri Nur'cum...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavi anne : Sağol Mavi Annem :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Oğlak Kızları : Yaz Çiğdem'cim, yazması da okuması da keyifli oluyor ...

Feride Nizamettin dedi ki...

adaşım ne güzel, ne iç açıcı bi yazı olmuş benim de dağlarım dağlarım dağlarım var bakalım nasıl eriyecek kendime yeni kitap almasam bile en az 2 yıllık stoğum var :(

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Psikopati : Senle adaşız değil mi? Bunu ben de sevmiştim. Ne olacak bizim bu dağlar? Dağlar kolay erimez de yıkılmaz da:)))
Utanmadan bir de internetten kitap siparişi verdim bir de bu arada.
Sevgiler kocaman :))

gonca keskin dedi ki...

çok seviyorum böyle kitap dağı fotoğraflarını :))
ne güzel..