6 Şubat 2012 Pazartesi

MUTLU EV KADINLARI


Bazı kadınlar dünyaya "ev kadını" olarak gelmiş gibidirler.

Ne zaman gitseniz, evleri  pırıl pırıldır, dolaplarında üç - dört türlü yemek hazırdır hatta yemeğin yanında, kek, börek poğaça bile mevcuttur !!!
Bütün giysileri jilet gibi ütülüdür. Çekmeceleri pırıl pırıl düzenlidir.

Anlayamadığım tek nokta; dünyaya ev kadını olarak gelmiş bu kadınların bunları bir gün içinde yapmasıdır. Çünkü onlar evleri için yaşarlar.

Ben böyle bir kadın olamadım !!!!

Evim pis mi? Değil !
Mutfakta yemeğim yok mu? Vaar !
Kıyafetler ütülü mü? Evet !!

Ama ben bunları bir tek günde yapamıyorum işte   sorun burada.
Kendimde her şeyi bir güne sığdıracak gücü hiç bulamadım desem inanır mısnız bana?

Konu ev işi olunca, bütün işleri aynı anda yapamıyorum.
Bir gün temizlik olacaksa, yemek, kek, börek, poğaça için başka bir gün olmalı.

Haaa bu arada; mutfakta geçirilecek zamanı ev işine her zaman tercih ederim.
Misal; temizlik mi, yemek mi deseler; ya da ütü mü yapmak istersin kek mi diye sorsalar;  ben hemen mutfağa kaçarım, yemek yaparım, kek yaparım ...

Bu yüzden anlayamıyorum, her işi bir arada yapan ve bundan şikayetçi olmayan mutlu ev kadınlarını.

Eeee ben bu yazıyı neden yazdım?

Malum okullar açıldı, tatil bitti, onbeş gündür evde olan oğluşum okula, eşim işe gitti.
Evde bütün işler beni bekliyor. Hangisinden başlayacağımı bilmiyorum.

Ayrıca, bir evin sadece hafta sonu, iki gün içinde  nasıl darmadağın olabildiğini de anlayabilmiş değilim.
Nereden başlasam, ne yapsam bilmiyorum? En iyisi yazmak, bir de sabah sabah ayılmak için kahve içmek galiba !!!!

Görsel : www.deviantart.com

42 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

Haahaha Özlem tam tarif ettiğin gibi hatta daha fazlası olan dört görümcem beş tane de teyzem var.Görümcelerime ziyan olmuş hatunlar derim. Hepsi çok başarılı birer iç mimar olabilirlerdi. Temizlik , titizlik ve güzel sanatlara yatkınlıkları dışında. Evlendiğimde bir erkeğin nasıl düzenli olabileceğini kocamda gördüm.Teyzelerim ise eyvah eyvah dersin.Fırından aldığı ekmeği yıkayıp evdeki elektrikli fırında kurutanı bile var.
Biz böyle anneler ve teyzelerle iyi kafayı sıyırmadan büyüdük. Ben olabildiğimceyim. Bazen mesela en yakın dün, Zuz ve kocam tarafımdan yaşım ilerledikçe arızaya bağladığım, teyzelerime mi? benzeyeceğim, Allah korusunlarla azarlandım:))
Her şeyin kararı her şeyin. Sen keyfine bak.

Meyra dedi ki...

Özlemcim bence abartmadan, bünyeyi hor kullanmadan makul zamanlarda yapmak en doğrusu bu ev işlerini.sen en iyisi iç kahveni keyfine bak sonrada bugün toz alarak evini ödüllendir yeter bence:)o nasılsa bıkmadan kirleniyor!

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lale'cim "Mutlu ev kadınları"na örnek benim annem ve teyzemdir de ayrıca. Ben hepsini birden yapamıyorum valla; yavaş yavaş, bu gün mesela temizlik, derleme toplama günüm, sen de müthişşsin yalnız farkındayım.
Ben neden kurtarıyorum biliyor musun, eşim çok yardım eder hakkını teslim etmem lazım :))
olduğu kadar di mi üzmeyeyim kendimi :)))

seyabb dedi ki...

Dünya fani...Ben o kadınların evlerinde mutlu misafirlikler geçiremiyorum.Pislikten de nefret ederim ama bence bu kadınlar mutluymuş gibi yapıyorlar.İnsanız nihayetinde mükemmel olamaz kimse.Evine gittiğimiz ev sahibinden annem abdest almak için izin istedi.Kadın aaa banyoya halı serdim sildim olmaz dedi:)Bizim evde banyo hep şalap şulap sudur.Mahallenin çocuklarıda evden çıkmaz.

annemahsustan dedi ki...

Okuyunca çok güldüm, bence hiiççç gerek yok böyle şeylere takılmalara. Canım insan vucudu da bir yere kadar dayanır yanı. Bu kadar harap etmeye ne gerek var?
Rahat rahat yap işini, akşama da yap yemeğini, bırak börek çörek kek pasta da yarına kalsın.
Hayattan zevk almadan, körü körüne tüm enerjisini eve harcayan insanlardan olma: )

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

annem yıllarca yok bahar temizliği, yok kış temizliği, bayram temizliği derken canımıza okudu vallahi
her defasında duvarlar silinir, halılar yıkanır, camlar paklanır, yerler ciflenir...aman Allahım mahvederdi bizi kendi tatmin olana kadar hem de :))

şükür 7-8 sene öncesi bıraktı bunları...daha doğrusu gücü yetmiyor artık, hem bana hem de temizliğe :)

derli toplu ortamları severim ben, düzenli olmalı...ha kusur kalsın bazı şeyler de kim ne derse desin

böyle iyidir Özlemcim boşver sen :)

Defne Soysal dedi ki...

eşyalar insanlar rahat yaşasın diyedir. İnsanlar eşyalar tertemiz düzenli olsun diye değil. Evime, eşyalarıma ve temizliğine bakmak için gelenler dostum olmasın.

anne eli gibi dedi ki...

bende mutfağı her zaman ev işine tercih ederim,hele ütü derdi ayrı bir bela:)
iyi haftalar..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

CANIM TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM
BENDE O EV KADINLARINDANDIM
HALA ÖYLEYİM AMA
ARTIK BİR GÜNÜME SIĞDIRMIYORUM
BANA DA BEKLERİM CANIM
HOŞ SOHBET
:)

MAVİANNE dedi ki...

herşeyi bir güne sığdıran muhteşem ev kadınlarının ellerinden öperim
zor zenaat vesselam :)))
ben de pasta börek yapmayı severim
temizlk zor gelir hele de ütüden nefret ederim,napalım herşey 4 4 lük olmasın
temizlikçi kadınlar da para kazanmalı ama değil mi

Satır Arası dedi ki...

Bende anlamam böyle kadınları, hatta çevremde gördüğüm zaman " acırım az biraz" :)))
Herkesin ki gibi benim annemde sabah erkende kaldırırdı, hergün ev süpürülür, toz alırnırdı. Bir gün iş yapılmasın evimizi b..k götürürdü... Ama evlendim ve evimin kadını bendimmmm heheheyt dedim... Ve pismiyim HAYIR, derli topluyumdur, evim dağınık değildir ama temizlik manyağıda değilimdir. Hergün yemeğim vardır, hatta çaylıklarda yaparız eşimle ama kendimi yoracak kadar değilimdir, sığdırmam birgüne... Hatta keyifli bir gün için yarım gün iş yapar diğer yarım gündede gezer,m ama en çok kitabımı okurum... :))

hüznün tadı dedi ki...

Her şeyi bir günde halleden "mutlu ev kadınları" gerçekten mutlu mu acaba? Ben pek sanmıyorum. Hayatı ucundan kıyısından yakalıyamıyorlar,bir şeyleri kaçırıyorlar gibi geliyor bana...

AslıASLI dedi ki...

Asla yazdıgın gibi bir kadın olamadım, olamamda :) ben onları eşyalarına hizmet eden kadınlar gibi görüyorum. Gereksiz insanın bu kadar kendini yorması, hayatta keyif alacak bu kadar şey varken.

Ama dagınıklıktan da hiç hoşlanmam :) derli toplu olsa her yer yetiyor..

Oglak Kizlari dedi ki...

Ay ben hiçbirini yapmıyorum.
Cem ne ulan bu dagınıklık diyince de, e istersen sen topla diyorum. Butun gun de kızımla fink fink geziyorum.

Ay öliiiciim gülmekten.
Hay eline sağlık.

Boşverin yaw, gerektiği kadar yapalım olsun bitsin.

Emekli ev kadini Çiğdem

semaozturk.blogspot.com dedi ki...

hayatım, inan bana çok nadirdir öyleleri, bak ben bile evde oldugum halde hepsini bi arada yapamıyorum. Hem ne gereği var canım? Hem bazı kadınlar da ev hanımı oldukları halde yemekelrini temizliklerini ütülerini başkalarına yaptırıyorlar. yaa bi de o var:) Aynı günde hem temizlik, hem yemek hem de mamalar, hem de jilllett gibi ütüler nerdee?))

semaozturk.blogspot.com dedi ki...

hayatım, inan bana çok nadirdir öyleleri, bak ben bile evde oldugum halde hepsini bi arada yapamıyorum. Hem ne gereği var canım? Hem bazı kadınlar da ev hanımı oldukları halde yemekelrini temizliklerini ütülerini başkalarına yaptırıyorlar. yaa bi de o var:) Aynı günde hem temizlik, hem yemek hem de mamalar, hem de jilllett gibi ütüler nerdee?))

laleninbahcesi dedi ki...

Özlemcim Rus kışını sormuşsun. Fena değil. İlk başta çeviriden hoşlanmadım, dağınık gidiyor falan dedim ama şimdi çok iyi.

GÖNÜL dedi ki...

arkadaşım hepsi bir günde çok zor zaten boşver..bende düzeni temizliği çok severim ama insan kendine de zaman ayırabilmedi mutluluk için en gerekli şey kendin içinde bir şeyler yapabilmek yoksa robottan ne farkımız kalır benim işim çok daha zor hepsini akşam ve hafta sonlarına sığdırmaya çalışıyorum
sevgiler

nil dedi ki...

özlem'cim ben de sendenim, benim de işler üstüme üstüme geliyor bir bilsen.. :)

beenmaya dedi ki...

ben neden evlenmiyorum sanıyorsun :)))

İlknurundünyası dedi ki...

Öncelikle MERHABA bloguma takibe almışsınız oradan ulaştım size ve iyiki de gelmişim biraz uzun olacak ama bu konuda söyleyeceklerim var :) İzninle...:))

Boşveeerrrrrr..... Mükemmel olmayacaksın bu hayatta, hepsini bir günde yapınca madalya mı alacaksın ya da daha mı iyi hissedeceksin? Ben de bir zamanlar o mutlu ev kadınları gibiydim, öyle kodlanmıştım ama aslında içten içe de mutsuzdum hep bir şeyler eksik olurdu... Bir gün herşey değişti hayat
ımda değişmek zorunda kaldı şimdi istesem de yapamam hoş artık öyle bir isteğim de yok.
Sana tavsiyem herşeyi kararında yapmak en iyisi hem keyif yap hem ev işi... Hatta bak ben bu konuda yarın bir yazı da ekliyim beklerim.
Sevgilerle,

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Meyra : Abartmamak lazım Meyra, abartınca ben bozulyorum valla:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kardeşim : Ben de rahat edemem inanır mısn? Diken üzerinde otururum :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Anne Mahsustan : Yok zaten vücüt sinyal veriyor, çalışmasam yine neyse ama iş güç, ev, çocuk derken ahtapot gibi hissediyorum kendimi:)
Sayfa çok güzel bu arada, takipteyim gelirim sıksık :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aynur (Küçük Hala) : Annelerimiz niye böyle Aynur? Ben de boşverdim zaten:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Defne Soysal :Harikasın Defne'cim duygularımı özetlemişsin:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Anne Eli Gibi : Ütüye karşı hepimiz soğuğuz nedense. Hafta güzel geçti mutlu hafta sonları olsun hepimize :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Anne Eli Gibi : Ütüye karşı hepimiz soğuğuz nedense. Hafta güzel geçti mutlu hafta sonları olsun hepimize :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bir Kase Lezzet : Ben sayfana bayıldım, uğrayacağım her zaman, sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavi anne : Bence de Mavi Anne'cim:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gülşah :Gülşah sen de benim gibisin. Kitapsız asla olmaz bence de :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hüznün Tadı : Çok haklısın o zaman ,insanın kendine zaman kalamaz bence de...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aslı : Ben de olamadım zaten. Ama dağınıklığı da sevmiyorum Aslı'cım ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

oğlak kızları : Harikasın :)))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yağmur Zamanı : Nadirdir di mi? Yalnız değilim ben :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lale'nin bahçesi : kitabın kapağına vuruldum Lale'cim :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gönül : Yorumlar rahatlattı beni Gönül, demek ki yanlış düşünmüyorum sağol canım :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

İlknur : Yazını okudum, hatta yorum yazdım, çok teşekkür ederim, sayfanadayım artık sıkı sık gelirim İlknur'cum:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Beenmaya : Valla en iyisini yapıyorsun canımcım :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Nil : o insanın üzerine üzerine gelmesi var ya o zaten çıldırtıyor Nil'cim :))

Satır Arası dedi ki...

Kesinlikleee olmazz kitapsızzzzzz, ve evet sizin gibiyim bu konuda.
:))))

denizanasi dedi ki...

:)) ben de 3 sene evhanımlıgı yaptım. ama evhanımı olamadım.. bana da temizlik mi mutfak mı diye sorsalar , anında temizlik derim. yemek pişirmeyi hiç sevemedim.