19 Şubat 2012 Pazar

ANTALYA'DAN TÜYAP GEÇTİ



 Vallahi kıskanırdım. İstanbul'u, Ankara'yı, İzmir'i hatta Bursa ve Adana'yı.
Oralarda var bizde niye yok diye !
Birileri sesimi duydu mu bilmem, I. Tüyap Kitap Fuarı bu yıl Antalya'dan geçti.

Dört gün süren kitap fuarına üç gün boyunca, onca işimin gücümün arasında katılmış olmaktan duyduğum hazzı anlatmama gerek yok sanırım.

İlk gün Leylak Dalı ve Kahve Keyfi ile buluştuk.  Mini blog buluşması keyifli geçti. Ben deliler gibi kitap alışverişi yaptım.
Ders arasında fuara kaçabildiğim için, sevdiğim yazar Mine Söğüt'ün imza gününe katılamadım ama konu kitap olunca çareler tükenmez; Leylak Dalı imdadıma yetişti ve benim için Mine Söğüt' e kitabımı imzalattı. Leylak Dalı'cığım, çok teşekkür ederim.

İkinci gün öğrencilerimle kitap fuarına gittim. Hava Antalya'ya göre acaip soğuktu. Biz uçmayla donma arasında yılmadan fuara ulaşabildik ve kitapların sıcaklığı, fuarın kalabalıklığı ile hemen ısındık. Tahmin edersiniz ki ben yine kitap alışverişi yaptım !!!

Üçüncü gün cumartesiydi, okullar tatil olduğu için oğlum ve yeğenimi kitap fuarına götürdüm. Niyetim onların da fuarı görmesiydi.
Üçüncü gün fuar daha kalabalık geldi gözüme. İlgiden yayın evleri de memnundu. Ancak fuar alanının küçüklüğünden şikayetçiydiler.

Cumartesi günü Hakan Günday'ın imza günü vardı. Ben bir ara çocukları unutup sıraya girdim. Kuzular kendi kendilerine dolaşmışlar.


Hakan Günday'ın kişiliğine hayran kaldım. Okurları ile sürekli sohbet halindeydi. O kadar ki, kendisine ikram edilen kurabiyeleri o da okurlarına ikram ediyordu.
Sanki onca kitabın yazarı değil de, aileden biri gibiydi.
Kendisine sevgim bir kat daha arttı.
Hayatın hangi döneminde, ne sıfatla olursa olsun insanın önce kendini hazmetmesi önemli . Hakan Günday bunu başarabilmiş ne mutlu ...

Fuardan oğlum da kendine istediği kitapları aldı. Hatta aldığı bir kitabı gidip yazara imzalattı, fotoğraf çektirdi. Küçük kuzum büyüyordu gurur duydum.

Yeğenim benim gibi iflah olmaz bir kitap kurdu olduğundan o da kendine bir sürü kitap seçti.
Tüyap sayesinde kitaplığım bir sürü yeni kitapla tanıştı.

İşte  kitaplarım :
1- Rus Kışı / Daphne Kalotay :  ( Kapağına hayran kaldım, malum Sibirya soğukları taa buralara geldi ya, mevsimin anlam ve önemine uygun olarak okumaya başladım bile, kitabın kapağına bayıldım bu arada )
2- Hoşçakal Umut / Ayla Kutlu : ( Ayla Kutlu her daim sevdiğim bir yazardır, kitaplığımda bu kitabı yoktu iyi oldu aldığım )
3- Beş Sevim Apartmanı/ Mine Söğüt :  ( Mine Söğüt kitapları mutlaka okunmalı )
4- Madam Arthur Bey ve Diğerleri / Mine Söğüt
5- Bizim Büyük Çaresizliğimiz/ Barış Bıçakçı : ( Barış Bıçakçı'yı galiba son kitabından başa doğru okuyorum)
6- Sen Dünyaya Gelmeden/  Margaret Mazzantini : ( Lale bu kitabı aklıma sen soktun, ama kiatabın cildine kapağına hayran oldum )
7- Romantik Hareket / Alain de Button : ( Yeni tanıştığım bir yazar, sanırım tiryakisi olacağım )
8- Ziyan/ Hakan Günday : ( Hakan Günday için yazacak o kadar çok şey var ki. Aynı dönemde yaşıyor olmaktan da kendisini tanımış olmaktan da onur duyarım. Yeni kitabını merakla bekliyorum. Yeni kitap yolda, biraz daha vakti var dedi benden söylemesi )
9-  Sevgili Kahve Keyfi Mario Levi'nin Madam Floridis Dönmeyebilir'i hediye etti. Kendisine çok teşekkür ederim.

İşte böyle . " Kitap Akdeniz'e Yelken Açtı " sloganıyla Antalya'dan ve hayatımızdan
 I. Tüyap Kitap Fuarı geçti, ardında güzel izler bırakarak ...

23 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

resminiz çok güzel.

Biz İstanbul da bu fuardan hiç yararlanamıyoruz malesef.çünkü az kala Edirneye kadar götürteceklerdi:==)

Keyifli okumalar diliyorum Özlemcim

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lale'cim bir dahakine buraya gelin, hem blog toplantısı yaparız hem de fuar gezeriz. Yalnız yayın evleri yerin darlığından yakınıyorlardı, seneye de şehrin içinde olmayabilir fuar, biz de Alanya yoluna kayabiliriz gibi bir his var içimde :))
Sağol bu kitaplar bana bir süre yeter herhalde:) "Sen Dünyaya Gelmeden"i tamamen senin referansınla aldım haberin olsun :)
Sevgiler ...

MAVİANNE dedi ki...

ne kadar güzel bir etkilik
dolu dolu geçirmişsiniz, kıskandım :)))
mini blog buluşması fotoları nerde?
keyifli okumalar
güzel bir hafta diliyorum

annemahsustan dedi ki...

Çok güzel geçmiş, Lale abla'nın dedği gibi, İstanbul'da fuarları şehrin bir ucuna yapıyorlar ki, kimse gidemesin.

Hakan Günday'ın dış görünüşü ile yazdıklarını da nedense bağdaştıramadım, ne tuhaf geldi yazarken bile bunu: )

Resime de bayıldım. Benim çocuklarda büyüsün artık: )

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Ne kadar heyecanlı ve keyifli bir fuar olmuş, imzalı kitaplar çok güzel bir anı.Ayrıca aldığın kitapları da sevdim:)Okudukça paylaşmanı bekliyor olacağım...

Renkli Dünyam dedi ki...

Negüzel okumayi sevenler birarada,seviyorum okumayi sevenleri. Selamlar.

Meyra dedi ki...

bu kitapların hepsi burada paylaşılmayı hakediyor Özlemcim bilesin;)
ne güzel bir etkinliK bu Tüyap..Keyifle oku kitaplarını...

Yeraz dedi ki...

Çok keyifli geçmiş belli ki ee tabi bir kitap kurdu daha ne ister aile boyu kitap sevgisi ne güzel:)

beenmaya dedi ki...

ne günlermiş senin için desene :)) mine söğüt kitaplarını gördüğüme de ayrıca sevindim :))

denizanasi dedi ki...

ben çalışmaya başladıktan sonra fazla fuarlara gidemiyorum..okurken 4 gün boyunca giderdim.. imza günlerini takip ederdim.. çok özendim şimdi:)

Oglak Kizlari dedi ki...

Resminize bayıldım.
Kitaplara zaten bayılırız.

Ne güzel. Akdeniz de kitap fuarının olması.

seyabb dedi ki...

çok tatlısınız.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavi Anne : Çok güzeldi Mavi Anne'cim fotoğrafları facebooka koydum :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Anne Mahsustan : Hakan Günday naif kişiliği, her okuruyla ayrı ayrı sohbeti ile beni kendine hayran bıraktı. Ben de inanamadım o kitapları yazdığına aslında...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Baykuş Gözüyle : Natali'cim hepsini paylaşacağım blogda, ah bir okumamı hızlandırabilsem :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mediha Yıldız : Ben de seviyorum, kitapsız geçmesin günümüz. Hoşgeldin sayfama bu arada :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yeraz: Çok güzeldi bittiğine üzüldüm gerçekten :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Beenmaya : Mine Söğüt'le aynı lisede okumuşuz üstelik, bendne bir dönem sonra mezun olmuş. Duyunca çok heyecanlandım Maya'cım ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Denizanası : Deniz'cim bazen öyle oluyor ama çabuk toparlıyor sonrasında insan. Sevdiğin hiç bir şeyden kendini mahrum bırakma. Çünkü şu hayat çok kısa ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Oğlak Kızları : Gerçekten çok güzeldi önümüzdeki yılı da bekliyoruz daha şimdiden, heyecanla ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kardeşim : Teşekkürler, güzel görüşlerin için ve sevgiler ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Meyra: Çok sağol canım :))

Aylin Su Yılmaz dedi ki...

tesadufe bakin, kitap fuarinda cektiginiz ve bloga koydugunuz 2. fotoda biz variz. Kirmizi kazakli ve montlu olanlar, kitap aliyoruz:)))
Www.aylinayazyilmaz.blogspot.com