19 Temmuz 2011 Salı

BÖĞÜRTLENDEN ÖĞRENDİKLERİM


Bilmezdim ben böyle şeyleri, hatta genç kızken sıkılır, " ince iş" derdim.

İlgimi de çekmezdi açıkçası , amaaaa yıllar geçip de yaşım belli bir seviyeye gelince yapımını merak eder oldum, bir de heves geldi üzerime sormayın gitsin ...

Şimdi elime geçen her meyveyle deniyorum.

Reçel yapmaktan söz ediyorum.



Bahçemdeki böğürtlenlerle başladım işe; internetten tarifine baktım, denedim güzel oldu.

Evdeki mutfak kraliçesi de beğendi ya, gam yok artık bana:)

Hem oğlum da kahvaltıda annesinin reçellerini yiyor, organik, hormonsuz meyvelerden, katkısız ev yapımı reçel.

Tarifini vereyim mi?
Vermeyeyim zaten siz  daha güzelini yapıyorsunuzdur. Hatta değişik reçel tarifleriniz varsa alabilirim de...

Sırada, vişne, kayısı, incir ve kara erik var. Yapmasına yaparım da kilo almaktır tek korkum !!!

Eee bu yazıyı neden yazdın diye sorabilirsiniz?

Kırk yaşımdan sonra bahçemdeki böğürtlenler bana reçel yapmayı öğrettiler de ondan.

Kıssadan hisse; öğrenmenin yaşı yok ve bazen bir meyve bile size çok şey öğretebilir anlık mutluluklar yaşatabilir :)))

14 yorum:

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ellerine sağlık
tadı da görüntüsü gibi güzeldir kesin
bence de "öğrenmenin yaşı yok"

sevgiyle...

MAVİANNE dedi ki...

of of offff
ne de güzel görünüyor
bayıldım
her yaşta öğrenmek en güzeli
sağlıkla yaşlanalım

nil dedi ki...

ama ama nefis görünüyor :) ben de ilk kez çilek reçeli yaptığımda, nasıl sevindirik olmuştum. zaten iki kez yaptım ya :) dağ çileği bulmuştuk karadeniz ereğliden dönerken öyle minik ve kokuluydular ki onları çilek reçeli yapmamak bir suçtu sanki. bu motivasyonla denedim ve çok da duru bir reçel olmuştu. çocuklar da daha severek yiyiyor sanki anne yaptı deyince :)

Ateş Böceği dedi ki...

anammm reçel demeyin bana helede böyle böğürtlen kzılcı v.s gibiii bayılırımmm :)

pie kurabiye dedi ki...

Ellerine sağlık.Ben de çok severim böğürtlen reçelini.

Yeşim Özdemir dedi ki...

Hımmmmmm bu reçel nefis görünüyor. Ben de senin gibi eskiden hiç ilgilenmezdim reçel vs ile ... Ama şimdi hamur açmak, reçel ya da turşu yapmak için içimde dayanılmaz bir merak duyuyorum. Yaştan sanırım:)))

Meyra dedi ki...

hiç denemedim reçel yapmayı,yapabileciğimi düşünüyorum ama böğürtlenim yok Özlemcim:)) eline sağlık nefis gözüküyor,bir parmak aldım haberin olsun devamını beklerim;)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aynur'cum gerçekten hiç bitmiyor öğreneceklerimiz :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kesinlikle Mavi Anne'cim, sağlıkla yaşlanalım :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Evet ya Nil'cim çocuklar sanki daha çok seviyorlar anne yapımı ürünleri :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Reçel ben de seviyorum ama belli bir yaştan sonra kiolya dikkat etmek gerek ateş böceğim:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sağol Petek'cim, çok teşekkür ederim:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yeşiiiim, yaşlanıyoruz da ondan :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Meyra'cım kavanoz senin canım, afiyet olsun:))