15 Temmuz 2009 Çarşamba

CİVCİL VE DİĞERLERİ

images- “ Anne, civcil alalım mı? Evde besleriz onu, ne güzel sarı sarı “
- “ Oğlum alalım da o hep öyle sarı sarı kalmayacak ki, büyüyecek tavuk ya da horoz olacak o zaman ne yapacağız fikrin var mı? “
- Hıı, ben biliyorum, tavuk kız, horo(s) erkek di mi anne ?”
- “ Evet de, ben sana onu sormadım, civciv tavuk ya da horoz olduğunda ne yapacaksın? “
- “ Yine bakarım, yem veririm kafeste falan besleyemez miyiz onu anne ? “
- “ Oğlum onlar evcil hayvanlar, kümes koşullarında çiftlikte yaşarlar, evde değil. “
Çocuk kararlı ve ikna olmuş bir şekilde:
- “ Tamam o zaman anne almayalım”.

Birkaç saat sonra;

- “ Anne bak var ya aklıma ne geldi biliyor musun ? “
- “ Yine ne geldi o güzel aklına ?”
- “ Ben eğer civcil olarak doğsaydım büyüdüğümde kesin horos olurdum di mi? “
- “ Hay Allah , nereden çıktı şimdi bu? “
- “ Ee ben erkeğim ya ondan”.
- !!!!

* * * *

- “ Anne hani şu benim sevdiğim minibüs var ya? “
( Hyundai’nin STAREX marka minibüsüne deli oluyor )
- “ Evet oğlum yine ne oldu ?”
- “ Hani adı " ISTAREKS "ti ya, “
- “ Evet oğlum, “
- “ Bak bi kere onun asıl markası Hundayi tamam mı anne ?“
- !!!
- “ Bi dee o STAREX’in içinde bizim bilmediğimis bir harf var, iki tane eksinin üst üste gelmesinden oluşuyor . “
- “ Aferin benim akıllı oğlum, o harfin adı iks diye okunuyor.
- “ İyi anne bak bi şey daha öğrendim işte,daha çok öğrenecek şey var zaten. “

* * * *


- “ Oğlum, uyu artık istersen bak saat kaç oldu, sabah okula geç kalacaksın. “
- “ İyi de anne, gözümde hiç uyku yok !!!”

Tam o sırada sokaktan bağıra bağıra bozacı geçer, anne bunu fırsat bilerek :
- “ Oğlum bak sokakta uyumayan çocukları kontrole çıkmışlar “ deme gafletinde bulunur.
Çocuk kendinden emindir, annesine cevap verir :
- “ Yok anne, onun benimle ilgisi yok o adam bozacı, boza satıyor, kandırma beni !!! “

* * * *

- “ Misket nasıl oynanır anne?”
- “ Hangi misket yavrum sen nerden biliyorsun misketi ?”
- “ Okulda arkadaşlarımdan gördüm anne. “
Anne, kendi çocukluğundan kalma misketin hâlâ var olduğuna şaşırırken, çocuk devam eder :
- “ Şimdi ben neyi merak ediyorum biliyor musun anne?
Bu misketleri yerde yuvarlayarak mı oynamamız gerekiiiiir, yoksa ellerimizi açarak döne döne oynamamız mı gerekir ? ( Oyun havası misketten söz ediyor ve anne oğlunun misket oyununu hangi arada öğrendiğini hâlâ bilmiyor.)


* * * * *

- Birine kızınca “köpek” dersek ayıp olur mu anne?
- Bazen olabilir oğlum.
- İyi ama ben köpekleri çok seviyorum anne, onlar iyi hayvanlar kızınca niye köpek deniyor ki?


* * * * *
- Anne sen niye eve kedi almıyorsun? ( Petshopların birinde gördüğü İran kedilerine hayran bu aralar )
- Alırım oğlum bir ara,
Bir kaç dakika sonra,
- Aslında alma anne neden biliyor musun bizim evde zaten kedi var!!!
- Eee nerede oğlum kedi?
- Kedi benim anne, sen bana hep kedim benim diyorsun ya !!!!!!

Bu diyaloglar geçen sene yaşandı, anne vakit bulup daha yeni yazabildi:)

10 yorum:

Nurşen dedi ki...

O erkek kılığındaki civcili yerim ben:))

Evren dedi ki...

ya bayılıyorum ben bu anne çocuk konuşmalarına... harikasınız valla ne diyim...

Özlem dedi ki...

Teşekkür ederim Evren'ciğim.

Özlem dedi ki...

Sorma Nurşen'ciğim benim de yiyesim geliyor bazen:))

Yeşim Özdemir dedi ki...

Eskiden annem bize masal anlatırken eşekler, aslanlar konuşurdu. Biz de güzel güzel dinlerdik. Şimdiki çocuklar masallarla dalga geçiyorlar valla:))

Özlem dedi ki...

Kesinlikle, biz daha başkaydık bunlar da fazla uyanık ve zekiler Yeşom:)

Melis dedi ki...

Alpcan'ın her söylediği fıkra gibi:))))))))))))

Özlem dedi ki...

Bence de :))

Melis dedi ki...

Alpcanın her sözü fıkra gibi zaten

ozgurruya dedi ki...

Çocuklarla geçen diyaloglar bomba oluyor. Dışarıdan bu diyalogları izleyen biri içinse daha da komik oluyor.