8 Mayıs 2009 Cuma

ŞU KADARCIK BİR ŞEY !!!

00012003111100030012
Her yıl yaşanır bu telaş.

Özel günlere özel telaşlardan biridir bu da.

Harçlıklar biriktirilir, alış verişlere çıkılır, hatta çoğu kere eldeki bütün şartlar zorlanır.

Olmazsa olmaz, mutlaka bir şeyler alınmalıdır, o özel günü hediye ile kutlamak gereklidir çünkü o gün annelerindir !!!

Nedense her yıl, annesi olmayanlar ya da hiç anne olamayanlar ve onların duyguları hep göz ardı edilir.

Eğer illa ki hediye vermek şartsa ben en çok okullarda çocukların annelerine yaptığı, el emeği armağanları sevmişimdir, minik parmaklarla, masum yüreklerle yapıldığı için, emek verildiği için.

Biraz etraflıca düşündüğümüzde annemizi, ya da anne olmuşsak kendimizi, pahalı hediyelerin çok da önemli olmadığının farkına varmak hiç de zor değildir.

Geçen yıl yayınlanan çok da popüler olan o reklam sloganı gibi, '' Şu kadarcık bir şey'' değildir anneyi hatırlamanın adı, ya da hangi minik ev aleti eş değerdir ki anne sevgisine?

Annemi, oğluma hamile kaldığımda anlamaya başlamıştım. Çocukken hep duyardım ondan o klasik '' Sen de anne ol da anlarsın'' sözlerini.

İtiraf etmem gerekirse, hastaneden eve geldiğimde daha iyi kavradım anneliğin anlamını ve ne ifade ettiğini.

O minicik canı sadece karnında taşımak ve dünyaya getirmek yetmezdi anne olabilmek için.

Emekti annelik.

Sorumluluktu.

Sınırsız, karşılıksız sevgiydi.
Uykusuz gecelerdi.
Hastalandığında günlerce sabahlamaktı baş ucunda.

Büyüdüğünde ise hayatı paylaşmaktı onunla birlikte.

O'na hem anne, hem de en iyi dost olabilmekti.

Sahip olunabilecek en değerli varlığımızı en iyi şekilde yetiştirme gayretinde olabilmekti annelik.

Anneleri hatırlamanın gün haline dönüşme öyküsünü hepimiz biliyoruz.
Annesinin ölümüne alışamayan ABD'nin Philadelphia Eyaletinde yaşayan Ana Darvis'in girişimleri sonucu önce ABD'de kutlanmaya başlanmış anneler günü.
Bizim ülkemizde ise 1955' yılından beri kutlanıyor.

Biraz daha tarih araştırması yaptığımızda anneler için yapılan kutlamaların Sümerler zamanına kadar gittiğini görüyoruz.

15. yüzyılda ise İngiltere'de annelere özel kutlamalar yapılırmış '' Anneler Pazarı'' derlermiş bu kutlamalara. O gün izin kullanılır, annelere özel pastalar götürülürmüş. Yani tarihin her döneminde anne önemliymiş.

Günümüze gelindiğinde, kapitalist düzenin çarkları yutuvermiş böylesine özel, anlamlı bir günü.

Alış veriş merkezlerinde hazırlıklar arttırılmış.
Bankalar kredi kartı taksit sayılarını yükseltmiş.

Özel günlerde satışlarını arttırmayı hedefleyen firmalar ise özel günlerin içinde en anlamlı olarak kabul ettikleri anneler günü için birbirinden ilginç kampanyalar düzenleyerek alış - verişi teşvik derdine düşmüş.

Böylelikle tüketim çılgınlığı bu özel günü de içine alıvermiş.

Oysa hangi hediye anne sevgisine karşılık gelir ki?

Doğadaki dişi nesle bahşedilen en özel duygudur annelik.

Ölçüsü yoktur, paha biçilemez.
Sadece hatırlanmak şahane bir duygudur anneler için.

Hem de bir gün için değil her gün.

Hayatta oldukları sürece değerlerini bilmek yeterlidir anneler için.

Bunun için güzel bir kaç söz, yanağa kondurulan bir kocaman öpücük, içten bir '' Seni seviyorum'' fazlasıyla yeter de artar bile.

Bunun farkında olmayı bilen çocuklar yetiştirirsek eğer, şu aslında sönmek üzere olan bir balondan ibaret olan “ Yeni Dünya Düzeni ” ne belki biraz olsun kendimizce baş kaldırmış olabiliriz.

Anneciğim, anneler günün ve her günün kutlu olsun.
İyi ki yanımdasın ve iyi ki ben de oğlumun yanındayım.


FOTOĞRAF : OĞLUM 2 AYLIKKEN

17 yorum:

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım tüm annelerin anneler gününü kutluyorum şimdiden.Anneler bir melek ve birkez daha şükrediyorum ki annem canım annem yanımda.
Sevgiler canım. Seninde anneler günün kutlu olsun.

Belgin dedi ki...

Özlemcim, bu özel gün annesi olmayanlar ve anne olamayanlar icin bir iskence. Birde benim gibi, annesi hayatta olmayipta cocuklari olanlar, üzüldüklerini cocuklarina belli etmemek icin neler cekiyorlar bir bilsen.
Tüm annelerin anneler günü kutlu olsun, dilerim ki kiymetleri onlar hayattayken bilinsin:)
Sevgilerimle canim

Nily dedi ki...

annem hep 'siz en güzel hediyesiniz bana, yanımdasınız ve mutlusunuz ya yeter' der.. anne olmak böyle bir şey sanırım. tüm annelerin anneler günü kutlu olsun. sevgiler:)

Şahin Turan dedi ki...

Sizler bizlerin cennetisisiniz,ilk aşık olduğumuz/ilk özendiğimiz varlıklarsınız,dalından koparılmadan imrenerek baktığımız çiçeklersiniz,öpücüğünüzle yeniden hayat bulduğumuz varlıklarsınız... :) Sizlere tüm hediyeleri versek de kutsallığınız altında ışıldarsınız yine de...

Annenizin,sizin ve tüm annelerimizin günü kutlu olsun...Hep hayatımızda olun,hiç gözümüzün önünden ayrılmayın...

Sizleri seviyoruz...

(DipNot: Bizi affettiniz umarım :)

efsa dedi ki...

anneler günün kutlu olsun. Anneninde :)

Özlem dedi ki...

Çok teşekkür ederim Efsa'cığım,
senin de anneler günün kutlu olsun.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Gerçekten öyleymiş Nily'ciğim, çocuk annneye en güzel hediyeymiş.
Anneciğinin de anneler günü kutlu olsun, ellerinden öper misin benim için?
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Çok teşekkür ederim Muhabbet Çiçeğim,
Tüm kadınlarımızın anneler günü kutlu olsun.
Sıkı sıkı sarıl anneciğine, ben de hem senin hem annenin anneler gününü kutlarım.
Sevgilerimle...

denizanasi dedi ki...

bu günler biraz tüketim günlerine dönmüş de olsa güzel.. anneler günün kutlu olsun:)

Maviye Yolculuk dedi ki...

Özlem ciğim ekmek tarifi için mail adresini bulamadım.Bana bir mail atarsan gönderebilirim :)

zehra Turay dedi ki...

Canım öğretmenim.Öncelikle ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.Geçde olsa yazabildiğim için beni bağışlayın lütfen.Bu gün sabah içim kıpır kıpırdı aslında güya bugün anne olan herkesi kucaklayıp kutlayacaktım.Taki annesini yeni kaybetmiş bi anneyle konuşuncayadek şimdidiyeceksinizki ama zehracım hayat devam ediyor.Evet hayat devam ediyor ama, biz sürekli bi tuğla fazla koymaya çalıştıkça hayat harcımızdan´mı almaya başlıyacak?Neyse.Bu gün okadar yoruldunuzki kıyamadım vaktizden almaya.Sevgi pırıltınız üzerinizden hiç düşmesin?

Özlem dedi ki...

Heme yazıyorum sana:)

Parpali dedi ki...

Tüketme şartlarından biri de bu özel günler. Değerini bilmenin günü olur mu hiç? Olan biteni, geçip gideni biraz fazla düşünme imkânı sunuyordur umarım bu günler...
Sizin anneler gününüz de kutlu olsun efendim.

Yeşim Özdemir dedi ki...

"Anneler Günü", "Babalar Günü" ya da "Sevgililer Günü" gibi zorlama günlerin hiç birisinden hoşlanmıyorum. Aklıma hep buna sahip olamayan çocuk ya da yetişkinlerin burukluğu geliyor ve öfkeleniyorum. Zaten senin de bahsettiğin gibi bu tip duyguların kullanılarak ekonomiyi canlandırma çabalarına da sinir oluyorum. "Aldığın hediye ne kadar büyükse karşındakini o kadar seviyorsun" gibi saçma sapan bir felsefenin hiç değilse bizlerin yetiştirdiği kuşakta değişmesini ümitsizce umut ediyorum...

Özlem dedi ki...

Ben de aynen böyle düşünüyorum Yeşim'ciğim, abartmamak gerek böyle günleri, sevdiklerimizi hiç ummadıkları anlarda hatırlamak galiba daha güzel.
Umarım oğluma bu duyguyu aşılayabilirim.

yekruseha dedi ki...

1 Koltuk takımı, 1 yemek odası takımı, 1 beyaz eşya takımı gri renklilerden, 10 dal burma bilezik, bir spa randevusu, bir pilates kursu hediye ettim. Girmişiz bu çarkın içine, aşağısı kesmiyor daha...:))Şaka, şaka ama tv yaynları yüüznden peşin peşin içleri bekliyor gerçekten...sabah kahvaltıya gittim onlara hem annemin hem babamın anneler gününü kutladım:)) nasıl ama:))

Şule Akın dedi ki...

Hocam anneler gününde birden bire annemin olmadığını düşündüm ve gerçekten yüreğim acıdı. Annesi olmayanlara ne kadar acı veriyordur bugün kimbilir. Bence kutlanmamalı insanlar annelerine her zaman sevgilerini gösterebilirler bence bugün annesi olmayanlar için haksızlık. Çünkü siz de biliyorsunuz ki daha 1 hafta önce Sıdıka hocam annesini kaybetti ne kadar acı çekti kimbilir. Hediye de neymiş yaaa en güzel hediye kocaman bir öpücük hem de her gün.. öyle değil mi?