1 Ağustos 2015 Cumartesi

PATLICANLI PİLAV


Yaz aylarında mutfak ve yemek deyince, patlıcanlı pilav aklımın baş köşesine yerleşir.

Çocukluğumdan kalma; bir aile tutkusudur bizim ailede patlıcanlı pilav. 

Kim daha güzel yapardı annem mi, teyzem mi, annenannem mi ? 

Hatırlamıyorum. Ama ben yaptım oldu. Valla  çok da güzel oldu? 

Bizim ailenin kadınlarından öğrendiğim tarifi ben de burada paylaşmak istedim : 

MALZEMELER                          : 3 - 4 Kişilik

1 KASE PİLAVLIK PİRİNÇ ( Ben pilav deyince illa ki baldo pirinç kullanıyorum; daha tane tane oluyor sanki)
1 ADET KIRMIZI BİBER
1 - 2 DOMATES
1 ADET KURU SOĞAN ( Taze soğan da olur; şahane olur)
1 ADET PATLICAN
ARZUYA GÖRE 1 YA DA 2 DİŞ SARMISAK
ÜZERİ İÇİN AKLINIZA GELEN HER TÜRLÜ BAHARAT ( Ben taze nane, fesleğen, kekik falan kullandım, yalnız bunlar pilav piştikten sonra eklenecek)

YAPILIŞI : 

Patlıcanları alacalı soydum, sonra da küp küp doğradım Kullandığım patlıcan mor patlıcandı suda bekletmedim. Patlıcanları ayrı bir yerde kızarttım.

Diğer malzemeleri, yani biber, soğan, domates ve sarmısakları rondodan geçirdim. Bunlar minik minik doğranabilir de  elbette; patlıcanlara ilave ettim.  Hepsini  biraz daha birlikte çevirdim;  üzerine su ekledim. 

Burada suya dikkat !!!
Ben pilavı haşlama yapıyorum. Yani sıcak suda ıslattığım pirinçleri kaynayan suya atıyorum.
Domates de sulu olduğu için 1 kase pilava aynı kaseyle 1 kase su koydum kaynayınca da pirinçleri ekleyip kısık ateşte pişmesini bekledim. 

Bu arada suyun az gelme ihtimalini de hesapladım. Sıcak su beklettim ayrı bir yerde gerekirse eklemek için ama gerek kalmadı. Zaten bu su ekleme işini pilavda hiç sevmiyorum. Pilavın o tane tane özelliği gidiyor. Pişmiş aşa su katılıyor yani !!

Neyse sonuçta ortaya yukarıda fofoğrafını gördüğünüz şey çıktı, laf aramızda pek de güzel oldu akşam yenmeyi bekliyor. :)
Acele edip fotoğrafı erken çektim. Üzerine yukarıda söz ettiğim baharatları da ayrıca koydum. 
Sonra da oturup  sayfamda paylaşmak için blog yazdım. 

Ne diyeyim; bizim ailenin giden, kalan bütün kadınlarına selam olsun. 


11 yorum:

Oglak Kizlari dedi ki...

Hımmmm, eline sağlık.

Fikir almış anne

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sağol canım denersen afiyet olsun :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Handan dedi ki...

Ellerine sağlık :-)

ikaruselsa dedi ki...

ellerinize sağlık :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sağol Handan cim :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Elsa'cim Sağol :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
maviye iz süren dedi ki...

ben de yaparım bu pilavdan çok güzel,
ellerine sağlık canıncımmm nefis gözüküyor :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok sağol canım benim.
Sevgiler kocaman :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok sağol canım benim.
Sevgiler kocaman :)