9 Ağustos 2015 Pazar

DEDEMİN ÖNGÖRÜSÜ ...


Çocuktum.
On yaşlarımda olmalıyım.
Kuzenlerimle 2000'li yıllardan konuşuyorduk.  Herkes, 2000 yılına gireceğimiz zamanki yaşını hesaplıyor; o yıllarda ne yapacaklarını konuşuyordu.

Dedem  de bizi oturduğu yerden izliyordu.  "Dedecim 2000 yılında sen de 90 yaşında olacaksın." dedim ona.

Sağlık sorunları nedeniyle hep ölüme çok yakın bir adam oldu dedem.
Ölüm korkusuyla yaşadı. 

Bana ve Kuzenlerimle dedi ki : " 2000 li yıllar bizim ölüm  yıllarımız olacak. Bu büyük adamlar, sanatçılar hep 2000 li yıllarda ölecek.  Siz de üzüleceksiniz. "
Bana bakmayın ben 2000 yılını görecek kadar uzun yaşamam. "

Tahminleri kısmen de olsa doğru çıktı dedemin.  2000 li yıllarda; hele şu 2010' dan sonra kimler kimler gitti ...
Kısmen dedim ya; dedem tahmin ettiğinden çok daha uzun yaşadı 2000' e beş yıl kala gitti bu dünyadan. 

Bu gün de Fikret Otyam' ı duydum. Yıllardır hep hastaydı zaten. Yıllar önce tesadüfen tanıma fırsatı bulmuştum. Aynı şehirde yaşadığımız için yolda karşılaşır selamlaşırdık. Beni çoktan unuttuğunu bilirdim. Selamı nezaketindendi.

Bir çınar daha devrildi.
Yer yüzünden bir yıldız gökyüzünde yerini aldı. 

Haklıymış dedem ...
Eksiliyoruz birer birer ...

14 yorum:

maviye iz süren dedi ki...

zaman acımasız ve hayat çok kısa..
mekanı cennet olsun..

Asuman Yelen dedi ki...

Benim için de çok değerli bir sanatçıydı. Ressam, yazar, gazeteci..
Nurlar içinde yatsın.

Oglak Kizlari dedi ki...

Ne hoş bir anı. Nur içinde yatsınlar

Uyuması gereken anne

annemahsustan dedi ki...

Nur içinde yatsınlar inş.
Sıralı ölüm nasip olsun herkese...

MAVİANNE dedi ki...

Allah dedene ve yitip giden her güzel insana Rahmet Eylesin
Nur içinde yatsınlar

Makbule Abalı dedi ki...

,"Tanımadığı halde nezaketinden selam vermek" kaç kişide kaldı? Birer birer eksiliyorlar aramızdan...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sağol canım amin ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Amin Sevgili Asuman Hanim ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sağol canım.
Yazın sıcaktan uyunmuyor ki :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Amin canım hepimize çok önemli ölümun sıralısı

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Amin Maviannem :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hem de nasıl sevgili öğretmenim ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Amin Sevgili Asuman Hanim ...